בפעם השנייה בתוך פחות מחודש הג'ודוקא כרם פרימו (עד 57 ק"ג) הוכתרה כאלופת אירופה, הפעם באליפות לג'וניור (עד גיל 21) שנערכת בלוקסמבורג. בחודש שעבר סיימה פרימו הצעירה עם הזהב באליפות אירופה לקדטים (עד גיל 18).
כרם בת ה-16 בלבד היא אחותה של גפן פרימו וזכתה בזהב בצורה מושלמת עם ארבעה איפונים. בגמר גברה על הצרפתייה פאיזה מוקדר בת ה-20. מוקדר זכתה באליפות הזו שלוש שנים ברציפות, ופרימו עצרה לה את הרצף יוצא הדופן הזה.
3 צפייה בגלריה
כרם פרימו על הפודיום
כרם פרימו על הפודיום
דאבל תוך פחות מחודש. כרם פרימו (שנייה משמאל) על הפודיום
(צילום: קרלוס פריירה)
"כן, השלמתי דאבל, זו הרגשה ממש טובה", סיפרה פרימו ל-ynet. "לא ידעתי שאני הישראלית הראשונה שעושה את זה. עכשיו צריך להמשיך קדימה ולהצליח בעוד תחרויות". למעשה הישראלית בת ה-16 היא הראשונה מאז דריה בילודיד שמצליחה לזכות בשתי האליפויות הללו באותה שנה. האוקראינית (עד 48 ק"ג) המשיכה לזכייה בשתי אליפויות עולם לבוגרות עוד לפני גיל 20.
"עדיין לא חושבת על הבוגרות", היא המשיכה. "רוצה לעשות את הכי טוב ומה שצריך לקרות יקרה. עדיין לא דיברתי עם גפן, אבל אני בטוחה שיש כמה שיחות שלא נענו. המטרה הקרובה שלי היא אליפות העולם לג'וניור בעוד חודש ואז נראה מה יהיה".
3 צפייה בגלריה
כרם פרימו
כרם פרימו
"המטרה הקרובה היא אליפות העולם לג'וניור". כרם פרימו
(צילום: בוריס טאופנוביץ')
3 צפייה בגלריה
מתן קוקלייב
מתן קוקלייב
מתן קוקלייב
(צילום: קרלוס פריירה)
המדליה של פרימו היא לא היחידה של המשלחת הישראלית ביום הזה, כשמתן קוקולייב (עד 60 ק"ג) זכה במדליית הארד לאחר שגבר באיפון על יריב טורקי. סינדי ויינשטיין (עד 48 ק"ג) דורגה במקום החמישי אחרי הפסד בקרב על הארד.
יו"ר איגוד הג’ודו משה פונטי: "הישגים נפלאים שאינם מקריים. הדור הבא של הג’ודו הולך בדרכו של הדור הנוכחי".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "הישג איכותי ומשמעותי לכרם פרימו ולנבחרת הנשים בג'ודו. כרם רק בת 16 ובגיל כה צעיר זו היסטוריה. זה לא סוד שהמטרות שלנו הן זכיה בתחרויות המטרה בבוגרות אך התחרויות לגילאים הצעירים יותר הן אמצעי חשוב ובדרך כלל יעיל בדרך לשם".