סטפן מלול, שלום. איננו מכירים זה את זה, אולם כאשר שמך הועלה כרוכש עתידי של בית"ר ירושלים הרשה לי להציע לך ולהעיר בפניך לאחר הצהרות מסוימות והתבטאויות מצידך יום לאחר שנודע כי בכוחך לבצע מפנה בבית״ר. ובכן סטפן, התחלת לא טוב בלשון המעטה. אני מלווה את בית"ר כבר למעלה משישים שנה, בוגר ימק״א וטדי, וכדאי שתדע שזו הקבוצה הגרועה ביותר של בית״ר – לפחות ב־60 השנה האחרונות.
אני בוגר כל הבעלים שהיו בבית״ר בשנים האחרונות ומוטב אפילו לא לנקוב בשמם, כשחלקם הפכו מאלמונים לידועים בזכות בית״ר, אבל תרומתם הכספית הייתה עצומה, תרומה שהפכה לריק כתוצאה מכשלון מקצועי, תדמיתי וניהולי.
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהצהרתך המיידית עם מזכר ההבנות שחתמת הצהרת כי בית"ר בבעלותך תהפוך תוך שנה שנתיים לאחת הבכירות באירופה, אז כדאי שתדע – זה חוסר הבנה מוחלטת. אין צורך להפוך את בית"ר לאחת הבכירות באירופה כי הדבר אינו אפשרי, כפי שלא ניתן ללמד ילד בן חודשיים קרוא וכתוב ולהלך בין הבריות. בית"ר, סטפן, זקוקה לשיקום וזהו תהליך ארוך טווח ואם אין לך את המעוף, ההבנה, היכולת, הרצון לכך, רד מבית"ר. היו כאלו שהרסו את הקבוצה ואל תצטרף אליהם. נכון, המטרה היא להשאיר את בית"ר בליגה השנה, ועם החומר המקצועי הקיים זה בלתי אפשרי. דבר ראשון חייבים לצרף שני זרים שוברי שוויון ולשחרר ארבעה שחקנים שתרומתם אפסית.
יש צורך להוסיף עוד שניי שחקנים ישראלים טובים, וגם אז ספק אם הקבוצה תישאר בליגה, אבל לפחות בוצע משהו בכיוון המהווה סיכוי. לאחר מכן יש להתחיל, כן כבר עכשיו, לבנות בצורה איטית ומקצועית את הקבוצה לטווח ארוך.
לשנה הבאה ולשנים הבאות. לקבוע אסטרטגיה חדשה.
אין צורך בחמישה שחקנים זרים בינוניים ומטה, אלא להשקיע בשניים שלושה מעולים. חייבים לבנות מחלקת סקאוטינג רצינית, כדי שלא יגיעו שחקנים שבוע־שבועיים לפני פתיחת הליגה או חודש אחרי פתיחתה, אלא מיד לאחר סיום העונה הנוכחית. יש צורך לשנות כליל את מערכת היחסים עם האוהדים. אסור בתכלית האיסור להיכנס לעימותים מיותרים עם קבוצות אוהדים כאלו ואחרות ויחד עם זאת להשלים עם השתלטות האוהדים על הקבוצה תוך הפגנת אלימות וגזענות.
זו אינה משימה פשוטה והיא דורשת תעוזה מחד ויוזמות ורעיונות שלא נוסו בעבר תוך התייעצויות עם אנשי מקצוע, סוציולוגים וקרימינולוגים. לבנות מחלקת נוער רצינית ובפיקוח אנשי מקצוע מהבכירים בישראל, ללמוד מקבוצות בכירות בישראל מה נעשה בתחומים אלו, מכבי חיפה ותל אביב לדוגמה. כל אלו דורשים זמן. אם אתה מצפה שתוך שנתיים בית"ר תתבסס בצמרת האירופית, שכח מזה, הלוואי שתשרוד בליגת העל, זה יהיה הישג בפני עצמו.
והעצה הכי טובה והכי פשוטה, סטיבן, צניעות, למידה ולעשות בדיוק להפך ממה שעשו קודמיך ב־15 השנים האחרונות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.