"לא בושה להפסיד לסלבדור" , נאמר בסרט "חגיגה בסנוקר". בכל זאת, סלבדור הוא "הקינג של הסנוקר". גם במקרה של מכבי חיפה לא בושה להפסיד לאחת מ-2 המועמדות המובילות לזכייה בגביע האלופות. באמת הייתה "חגיגה" בסטאד דה פראנס, רק פחות נעימה לצד הירוק.
מכבי חיפה הגיעה לפריז ללא המגן הימני סונדגרן, שנפצע במשחק האחרון בליגה מול קריית שמונה. בכר היה צריך לאלתר פתרון לקו הימני - והאילתור היה שבמקום ששחקן אחד יאייש את העמדה, אז 3 שחקנים יאיישו את העמדה. החל מעלי מוחמד דרך סק ואצילי. אבל כנראה שניסויים כאלה לא עושים מול הטריו הקטלני של אירופה. אכן ראינו שמסי ניימאר ואמבאפה חגגו באגף הימני. אפרופו סונדגרן, קבלו נתון פסיכי: החל מהדקה ה-65 במשחק הקודם בארץ מול פריז, בו יצא המגן השבדי, וכולל המשחק בפריז, חיפה ספגה 9 שערים מהיריבה הענקית, שניים בסמי עופר ושבעה בפריז, ורובם הגיעו מאגף ימין.

1 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן מול דין דוד שחקן מכבי חיפה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן מול דין דוד שחקן מכבי חיפה
ניימאר מול דוד
(צילום: EPA)

שם המשחק של פ.ס.ז' היה ניצול מצבים. כמעט כל בעיטה לשער של כהן הסתיימה ברשת. במשחק האחרון, בניצחון חיפה על ק"ש, אמבאפה היה מסיים עם חמישייה במקום איתמר שבירו שהסתפק בצמד. מנגד, אם לדין דוד היה ניצול מצבים כמו מסי, למשל, הוא היה מסיים את המשחק עם ארבעה שערים. זה בעצם ההבדל שראינו בשבוע אחד בין קריית שמונה לבין הסימפוניה השביעית של פריז. לכן כל שחקני התקפת חיפה צריכים לראות שוב את כל המשחק ופשוט ללמוד איך מנצלים מצבים. מסי חזר לימיו הגדולים כשרקד על הדשא בלי לרוץ יותר מדי - וממנו יהיה קצת קשה יותר ללמוד, אבל אפשר להבין דרכו איך באמת מביאים איכויות למשחק גם עם חצי רגל על הגז. פשוט מדהים!
פערי הרמות בעיר האורות היו ניכרים על כר הדשא לאורך כל המשחק. יחד עם זאת, הירוקים כן ידעו לעקוץ פעמיים בשני מצבים נייחים עם שערי בכורה של עבדולאי סק. לכן, מהמשחק הזה הייתי לוקח את המצבים הנייחים ככלי חשוב שצריך לנצל אותו בכל משחק בליגה ובאירופה. בכלל, נראה שדווקא השנה התרגילים הנייחים הזכורים משתי עונות קודמות מבית היוצר של מאמן השוערים והנייחים, גיא ויזינגר, קצת נעלמו. לאור זאת צריך לחזור ולשכלל את ניצול הנייחים, מה גם שיש למכבי חיפה את "שלושת הענקים": פיירו, דילן וסק. מתבקש ואף נדרש לחפש אותם ולבנות תרגילים עבורם.
כאמור, מכבי חיפה צריכה לקחת מהמשחק הזה בעיקר את החוויה שלה ושל האוהדים שצבעו את פריז בירוק, מהר מאוד לשנות פאזה ולהתכונן לאשדוד בשבת ולבנפיקה ביום רביעי. למשחק מול אשדוד אולי כן שווה לנסות מגן ימני קבוע שישחק גם ברביעי. לכן דווקא סק, שזכורה לי פעולה מצוינת שלו באגף מול פ.ס.ז', יכול לסגור את העמדה - אבל בצורה קבועה ולא בחילופי מקום עם שחקנים אחרים. בנוסף, במשחק מול אשדוד חייב בכר לבצע 4-3 חילופים כדי לשמר את רעננות הסגל.
מול בנפיקה, חיפה יכולה ואף מסוגלת להשיג נקודה ואף יותר, בתקווה שפריז ימשיכו את העבודה מול יובנטוס. סמי עופר מלא באווירה מחשמלת יכול לחגוג עלייה לשלב הבא בליגה האירופית. להזכירכם, העלייה לליגת האלופות הייתה במשחק חוץ בבלגרד. לכן, למה שהאוהדים לא יחגגו עלייה נוספת דווקא בסמי עופר? זה באמת יהיה סיום יפה לסרט ולא ישראלי, אלא הוליוודי בניחוח אירופי. ירוק עולה, בתקווה למקום ה-3 ועוד סיבוב באירופה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.