הדעה הרווחת היא שהיורו שזה עתה הסתיים היה מהטורנירים הטובים ביותר של המפעל הזה. האמת היא שהטורניר הוכיח פעם נוספת שהכדורגל "חולה", וכי הוא זקוק לרפורמות משמעותיות.
רק כדי לסבר את האוזן, איטליה זכתה בתואר לאחר שגם בחצי הגמר וגם בגמר היא ניצחה בפנדלים בעקבות 1:1 בתום 120 דקות. האם זוהי דרך ראויה להכתיר אלופה? הבעיה המרכזית היא שלאורך דקות ארוכות לא קורים דברים מעניינים על המגרש. עוד הנעת כדור רוחבית במרכז המגרש, עוד מסירה אחורה לשוער וחוזר חלילה. מה אתם מעדיפים? שהבלם יחזיר כדור לשוער שלו מחצי מגרש כאשר הוא אינו מוצא אפשרות מסירה בטוחה, או שינסה למצוא את החלוץ שלו בכדור ארוך קדימה, גם אם הדיוק מוטל בספק? אני מעדיף בלגן ברחבת היריב.

1 צפייה בגלריה
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
(צילום: AFP)

תיזכרו במחצית השנייה במשחק הגמר, שבה אנגליה הסתפקה בהתגוננות עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור, 30 מטר משערה, ולא ניסתה בכלל ליזום. האם זה מה שאנו רוצים לראות? בעוד שבמשחקי כדור אחרים ישנם יעדי ביניים במהלך המשחק, כמו בכדורסל, שבו קבוצה שלא זורקת לסל תוך 24 שניות מאבדת את הכדור ליריבתה, בכדורגל אין יעדי ביניים כאלו ומספר הדקות המשמימות לפיכך הוא גדול. בדור הטכנולוגי הנוכחי, שבו האדם הממוצע זקוק לגירויים תכופים, זה פשוט לא עובד.
הפתרון הוא לתגמל פעולות התקפיות ולקנוס על פעולות הגנתיות ועל חוסר יוזמה. לדוגמה: מסירה אחורה לשוער קונסת בחצי נקודה; אי מעבר מחצית המגרש תוך חצי דקה - כדור עובר ליריבה; קרן לטובת קבוצתך- בונוס חצי נקודה; בעיטה למסגרת - נקודה; קורה - נקודה וחצי. בתום 90 דקות, אם יש שוויון בשערים, המנצחת היא הקבוצה שצברה את הניקוד הרב יותר. באופן זה המשחקים יהיו מותחים יותר, מהירים יותר, ותהייה הכרעה ברורה בתום 90 דקות. עדיף 90 דקות איכותיות על פני שעתיים שחלקן משעמם, ובסופן הכרעה בדרך שאינה ספורטיבית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.