ברצלונה הגיעה בימים אל שיאה של אחת מהתקופות הקשות בהיסטוריה שלה. תקופה זו נמשכת כבר זמן רב בעקבות ניהול רע, כלכלית ומקצועית, באחד מהמועדונים הגדולים בעולם. רבות דובר על הניהול של בארסה שחרתה על דגלה את המושג "יותר ממועדון". מועדון שמאז מינויו של פפ גווארדיולה הגדול ב-2008 זכה בכל תואר אפשרי. מועדון שהצמיח שחקנים כמו פויל, צ'אבי, אינייסטה וכמובן מסי, שעזיבתו מסמלת יותר מכל את הקריסה של האימפריה. הפעם אנסה להתמקד בנקודות האור שנותרו, אחת מהן היא יוסוף דמיר.
דמיר בן ה־18 נולד באוסטריה למשפחה טורקית. מגיל צעיר החל לשחק כדורגל, ומהר מאוד התקדם בקבוצות הצעירות של ראפיד וינה. הוא הספיק לשחק שתי עונות בקבוצה הבוגרת, ורשם 31 משחקים בהם כבש שישה שערים ובישל ארבעה. בעקבות היכולת הנהדרת, קבוצות כמו דורטמונד ולייפציג הגרמניות ואינטר האיטלקית הביעו עניין בקשר ההתקפי הצעיר, אך הוא הבהיר בפני ראשי המועדון: "אני רוצה לשחק רק עבור ברצלונה!".
1 צפייה בגלריה
יוסוף דמיר לא נבהל מבנטנקור והכוכבים של יובנטוס
יוסוף דמיר לא נבהל מבנטנקור והכוכבים של יובנטוס
יוסוף דמיר
(צילום: AFP)
וכך קרה, ביולי האחרון הוא הגיע לבארסה בהשאלה בעלות של חצי מיליון אירו, עם אופציית רכישה בעשרה מיליון יורו (עוד תזכורת למצב הכלכלי הקשה) ויועד לשחק בברצלונה ב' בליגה השלישית. אלא שהמאמן רונלד קומאן התלהב מהיכולת של הילד ונתן לו הזדמנויות במשחקי ההכנה. כרגע הדיווחים הם שהוא יהיה חלק מהסגל של הקבוצה הבוגרת.
דמיר הוא אחד מבין כמה כישרונות שיש למועדון להציע: אנסו פאטי שחוזר מפציעה ארוכה, ריקי פוץ' שנראה שהעונה יקבל יותר הזדמנויות וכמובן פדרי. כל אלה יכולים לשתף פעולה ולהוביל את ברצלונה לעתיד ורוד יותר אחרי התקופה הקשה.
הבעיה היא עמוקה יותר וייקח לא מעט שנים לכסות את הבור הכלכלי, החברתי והניהולי, וכמובן את הבור שנותר בעקבות עזיבתו של מסי. אך בכל זאת, שחקנים צעירים כמו דמיר ורבים נוספים שאת חלקם ציינתי, הם נקודת אור בתוך החושך הגדול שעוטף את ברצלונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.