25.5.2021, מחזור אחרון בליגה הלאומית. הפועל פ"ת מנצחת בדקה ה-90 את הפועל עפולה, אך גם אום אל פאחם שהתמודדה איתה על ההישארות בליגה מנצחת באותה דקה והפור נפל - הפועל פ"ת יורדת לליגה א'. בסופו של דבר היא ניצלה עקב אי הגשת בטוחות של הפועל איכסל שהוחזרה לליגה א', והעונה, עמותת "הכחולה" והפועל פ"ת קרובים להשלים את הסיפור המרגש ביותר ולהעפיל לליגת העל, כששבעה ניצחונות רצופים (רצף שכבר נעצר) הביאו אותה עד למקום ה-1.
הפועל פ"ת הוקמה לפני כמעט 90 שנה, ב-1934. בין הישגיה שיא רצף האליפויות הארוך ביותר שטרם נשבר, 5 במספר, בשנים 1959 עד 1963. סה"כ זכתה ב-6 אליפויות ו-2 גביעי מדינה. שנות ה-50 וה-60 היו התקופה הטובה ביותר של הקבוצה ממלאבס, כשבמהלך עונות האליפות, הציגה כדורגל התקפי וסוחף. הקבוצה כללה כוכבים כמו החלוץ נחום סטלמך, השוער יעקב ויסוקר, האחים זכריה ואבשלום רצאבי, בועז קופמן, ראובן יפת וג'רי חלדי. מאמני הקבוצה במהלך רצף זה היו כולם זרים - ג'ק גיבונס האנגלי, איגנץ' מולנר ההונגרי ומיודראג יובאנוביץ' היוגוסלבי.

1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה
(צילום: עוז מועלם)

לאחר מכן הגיעה תקופה קשה שנגמרה לקראת שנות ה-80 המאוחרות, אז חזרה הפועל פ"ת לצמרת תחת הדרכתו של המאמן אברהם גרנט, שאימן את הקבוצה במשך חמש עונות החל מעונת 1986. שלוש העונות האחרונות בקדנציה שלו הסתיימו בהחמצה, כשהקבוצה מסיימת את שלושתן במקום השני, נגיעה מתואר האליפות. בעונת 90/91 ההחמצה הייתה גדולה במיוחד: פ"ת החמיצה את תואר האליפות ואת גביע המדינה בתוך שלושה ימים, ואילו מכבי חיפה זכתה בדאבל. בשבת, בליגה, הסתיים המשחק המכריע מול מכבי חיפה בתיקו 0:0, לאחר ששני שערים של יוסי שושני נפסלו על ידי השופט חיים ליפקוביץ'. בסיום משחק זה התבררו ששני השערים היו חוקיים לחלוטין, מה שהעצים את תחושת האכזבה של אוהדי הקבוצה. ביום שלישי, בגמר הגביע, הפסידה הקבוצה 3:1 למכבי חיפה, לאחר שהשופט יצחק בן-יצחק הרחיק את גיא גת כבר בדקה השנייה של המשחק.
בשנת 2006/07 הגיעה הנפילה. הקבוצה ירדה ללאומית אחרי 23 שנים בליגה הראשונה. לאחר שעלתה שוב עברה קשיים ופירוק שגרע ממאזנה 9 נקודות, וב-2016/17 הופחתו לה שוב נקודות. ב-2018 יצא המועדון לפירוק נוסף לבקשתם של עובדיו שלא קיבלו שכר, כאשר החובות של המועדון עמדו על כ-4.5 מיליון שקלים. בעלי המועדון דורון גלנט הועזב על ידי בית המשפט, והקבוצה החלה את עונת 2018/2019 עם מינוס 11 נקודות.
במרץ 2019 אישרה ההתאחדות לכדורגל את העברת המועדון לידי עמותת "הכחולה" והפיכתו לקבוצת ספורט בבעלות אוהדים. למרות שזה לא היה מיידי, כאן החל שינוי חיובי. עמותת "הכחולה" הוקמה בשנת 2016 על ידי אוהדי המועדון, שמטרתם הייתה חיזוק זהותה של קהילת האוהדים וסיוע בייצוג הקהילה בפני הנהלת הקבוצה. לאחר שב-2017 ניסיון הרכישה מדורון גלנט עלה על שרטון, ב-2019 אישר בית המשפט את ההעברה של הקבוצה לידי "הכחולה" בתמורה למיליון שקלים, שנגבו כדמי חבר מ-978 חברי העמותה. העסקה כללה גם את מחלקת הנוער.
למרות הפחתת 11 נקודות הצליחה הקבוצה לסיים במקום העשירי ולהישאר בליגה הלאומית, שרדה את הדרמה עם הירידה שלא הייתה, וכעת פורחת. בכדי להשלים את המשימה, הקבוצה הביאה העונה את עידן ורד ורז שטיין, ואם היא תמשיך להרשים, הפועל פ"ת תעלה למקום לה היא ראויה - ליגת העל.
הכותב הוא מייסד פודקאסט הספורט "בק-טו-בק"

גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.