כמה פעמים כבר שמענו את המשפטעם: "הילד הזה יהיה היורש של ...", "ילד הפלא הזה הולך להיות הדבר הגדול הבא", "הוא יחזיר את הקבוצה לגדולתה". כל זאת ועוד נאמרו על ריקי פוץ' (22). האם הילד כבר לא כל כך פלא?
בכל פעם בה הזכירו את השם של ריקי, הוא הוצמד לאיש שהינדס את ברצלונה הגדולה. הוא מאוד מזכיר אותו בתנועה על המרגש, הוא סורק את המגרש ובוחן את כל האופציות בדיוק כמו צ'אבי. העתיד נראה ורוד כשמשווים אותך לאחד הגדולים. ב-2018 מאמנה של מילאן, ג'נארו גאטוזו, אמר עליו: "ריקי פוץ' הוא הצגה של איש אחד. לראות שחקן עם בייבי פייס כזה שמטפל בכדור ככה, זה משהו מדהים. התנועה שלו היא שירה בתנועה. שמעתי עליו רבות, אבל היום נוכחתי לדעת שכל השמועות נכונות – הוא באמת כישרון נדיר שאי אפשר לשכפל".

1 צפייה בגלריה
ריקי פוץ' מנסה להשתחרר
ריקי פוץ' מנסה להשתחרר
ריקי פוץ' מנסה להשתחרר
(צילום: AP)

לאחר פגרת הקורונה בעונת 2019/20 המצב של ריקי היה טוב. קיקה סטיין נתן לו יותר דקות, והוא פתח בחמשת המשחקים לאחר שחודשה הליגה. האמון הזה תורגם לביטחון, הילד נהיה שחקן מפתח בקבוצה, כשהוא מבשל 2 שערים במשחק האחרון של העונה בו ברצלונה ניצחה 0:5 את אלאבס. ואז הגיע רונלד קומאן. המאמן מחק לגמרי את ריקי, פתח איתו רק פעמיים בכל המסגרות ויצא נגדו בתקשורת כשאמר: "הוא חייב לשפר המון דברים. הקצב שלו עם הכדור, היכולת הפיזית, התחרותיות ועוד". לפי דיווחים בספרד, המאמן גם האשים את השחקן בהדלפות מחדר ההלבשה.
אוהדי ברצלונה יצאו נגד קומאן בגלל זאת, צעקו לו מהיציע להכניס את פוץ', זעמו ברשתות החברתיות על ההחלטה לספסל את ילד הפלא. כלום לא עזר - קומאן נשאר יציב עם ההחלטה שלו, והעדיף שחקנים צעירים אחרים על פניו. ואז הגיעו הפיטורים של קומאן והמינוי של צ'אבי. "החלום" של ריקי מתממש. עוד בראיון ב-2018 צ'אבי הרעיף מחמאות על ריקי: "הוא אחד משלנו. יש לו את ה-DNA של בארסה, אנחנו צריכים אותו לעתיד. הוא צריך לקבל דקות כל שבוע". האיש שריקי רוצה להיות כמוהו מגיע לאמן אותו.
אבל הפריצה עוד לא הגיעה: שחקנים כמו פדרי, ניקו וגאבי מקבלים יותר ויותר דקות וקרדיט על חשבון פוץ', וצ'אבי שיתף אותו רק ב-6 משחקים מתוך 16. רק ב-3 משחקים ריקי קיבל 45 דקות או יותר, ורק פעם אחת צ'אבי פתח איתו בהרכב. מתוך 1,400 דקות אפשריות תחת צ'אבי, ריקי קיבל רק 232, כ-16% בלבד. הדיווחים האחרונים אומרים שהוא רוצה לעזוב את ברצלונה. מקורביו מכחישים זאת, אבל השחקן יצטרך לקבל החלטה בקיץ הקרוב. אולי יש לו "בייבי פייס", אבל הוא כבר לא כל כך ילד.
בינתיים, הוא יכול לקחת דוגמה מהמודל שלו. גם למאמנו היה קשה מאוד בהתחלה. לצ'אבי לקח כמה עונות עם המון חבלי לידה עד שהוא באמת הפך להיות מי שכולנו מכירים בתור "המהנדס". גם לו היה מאמן שלא האמין בו בכלל, וגם אצלו המאמן היה הולנדי (לואיס ואן חאל). פפ גווארדיולה תומך בהישארות: "אנדרס אינייסטה לא היה שחקן הרכב בברצלונה עד גיל 24 או 25. אני מכיר את ריקי. הוא ילד חזק והוא יתעקש להמשיך להתקדם. עם מספיק מאמץ הכל יגיע לו".
להיות ילד פלא זה מאוד קשה. כולם מצפים ממך להיכנס ישר לעניינים, מצפים ממך לרשת את קודמך עוד לפני ששיחקת משחק בבוגרים. אז הריקי כבר לא ילד, אבל כל מי שרואה אותו משחק יגיד שהפלא אף פעם לא נעלם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.