כששומעים את השם רומלו לוקאקו הרבה דברים עולים לראש – חלוץ גבוה, חזק ואימתני שלעיתים לא מצא את מקומו, אם זה כבר בגיל ילדות שהורי הקבוצות האחרות התעמתו איתו בגלל הגודל והיכולות שלו, היחסים המעורערים עם אוהדי הנבחרת או הביקורות הסותרות במנצ'סטר יונייטד שלא הצליחה לנצל את יכולותיו עד תום. אך כשאמו של לוקאקו מסתכלת עליו היא יודעת שהוא אדם שתמיד מקיים את הבטחותיו. המילים שיצאו מפיו "אני עוד אחזור" לאחר שנאלץ לעזוב את האצטדיון של הקבוצה האהובה עליו בסיור בית ספרי הגיעו כנבואה מתגשמת, יותר מ-10 שנים לאחר מכן.
הכדורגלן תמיד האמין ביכולותיו וכבר בגיל 6 הוא היה מוכן לקחת את האחריות של הבטחה גדולה נוספת – לאחר שקריירת המשחק של אביו הסתיימה משפחתו סבלה מקשיים כלכליים. המצב התגלגל לכך שרומלו ואחיו ג'ורדן נאלצו לוותר על ארוחת בוקר ולהסתפק בארוחה של חלב ולחם. רומלו יכל לראות שהוא חזק בשתי הרגליים, מהיר יותר מרוב הילדים והאמין שכשיגיע הזמן שלו לפרוש מהמשחק הוא יוכל לסדר חיים טובים למשפחתו. לכן, כשהגיע לצ'לסי בגיל 18 הוא שיער שהיכולות שלו מבחינה מנטלית ועל הדשא מספיקות כדי להיות שחקן מוביל בלונדון. לא לקח זמן רב כדי לזהות שהבעיה לא הייתה קשורה לכך שהוא מוכן לצ'לסי, אלא שצ'לסי לא הייתה מוכנה בשבילו.
1 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
(צילום: האתר הרשמי של צ'לסי)
בימים שפרנק לאמפרד היה קשר צ'לסי ולא מאמן שניסה לתת לצעירים את כל הכלים וההזדמנויות, השיטה של הכחולים, כמו קבוצות רבות באירופה, הייתה לשחק עם השחקנים האיכותיים ביותר אך גם המנוסים ביותר. על אף השקעה מאסיבית באקדמיית הנוער מאז בואו של רומן אברמוביץ' למועדון, רוב שחקני הבית הצליחו לשחק הרחק מאזור פולהאם, בשל ההעדפה להשאיל את השחקנים לקבוצות אחרות. המצב עם לוקאקו לא היה שונה – בעונתו הראשונה במדים של הפנסיונרים היה לו 8 הופעות בלבד בזמן שהמספר הרב ביותר של דקות שקיבל למשחק היה קצת מעל למחצית בודדת.
מעברים שהיו אמורים להיות זמניים לווסט ברומיץ' ואברטון הוכיחו שהחלוץ בהחלט יודע להבקיע, אך גם שמוטב לו להתרחק מסטמפורד ברידג'. לאחר מעבר לקבוצה בעיר הנמל והצלחה גדולה, ז'וזה מוריניו, שלא נתן לחלוץ תקווה ואופק בצ'לסי, רצה לשלב איתו כוחות מחדש במנצ'סטר. ההתחלה הייתה מדהימה – 10 שערים ב־9 משחקים שברו את השיא של בובי צ'רלטון, אך היכולת הפכה ללא יציבה והאוהדים הביעו ביקורת אינסופית על החלוץ הבלגי שכבר לא הצליח להביא את המיטב.
הייתה ביקורת שוטפת על משקלו, על הטכניקה ואיבוד כדורים מיותרים בנוסף לבעיטות שלא צלחו ותקיעת משחק המעבר בשל כבדות. החלפת "המיוחד" באולה סולשיאר ששינה את השיטה של השדים האדומים דחקה את לוקאקו לפינה – עד שעבר לארץ המגף.
באיטליה, אנטוניו קונטה, שרצה להחזיר את לוקאקו "הביתה" ללונדון הצליח להביא אותו לקבוצתו באינטר. כשבאנגליה ראו שחקן שלא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו, האיטלקי ראה הזדמנות ליצור את החלוץ מחדש והיה מוכן להמר על כ-80 מיליון אירו, שיא העברות של הקבוצה, כדי לעשות זאת. תוך זמן קצר המאמן ניגש לעבודה – בתחילת הדרך הרופאים מצאו דיאטה שתתאים לגופו של החלוץ, לאחר שהתברר שהייתה לו בעיה לא מאובחנת, בגללה האוכל לא התעכל בגופו כמו שצריך. תוך זמן קצר באיטליה השחקן הוריד משקל רב מגופו ו"השיל" מהכבדות במשחק שלו. הנגיעה הראשונה הלקויה עמדה לעבור עבודה גם כן: במשך שלושת החודשים הראשונים של לוקאקו במילאנו הוא תירגל לאחר כל אימון תרגיל של אחד על אחד עם הגב לשער מול ראנקויה, בלם הנראזורי. בכל פעם שפישל בנגיעה נאלץ להתחיל מחדש.
המצב על הדשא הביא לידי ביטוי את כל העבודה הקשה שלוקאקו עבר באימונים. בעונתו השנייה היה מעורב ב-38 אחוזים מהשערים והוביל את קבוצתו לאליפות, אך הפרק עם צ'לסי עוד לא נגמר. עזיבתו של קונטה וכניסתה של אינטר לקשיים כלכליים שמה את לוקאקו שוב בהחלטה מכריעה – האם לשחרר את האכזבה מהמועדון שאהד ושבר את ליבו ולתת הזדמנות נוספת לאהבה או להישאר במקום הנוח שהוא כבר מצליח בו מאשר להמר שוב על כל הקופה?
הלב הכריע והאוהדים הכחולים יכולים לשמוח שהפעם החלוץ נמצא במקום ובזמן הנכון ולהסתכל שוב על מילותיו מהיום ההוא עוד כששיחק באנדרלכט "אני הולך להצליח כאן", ולהיות בטוחים שיעמוד בהבטחתו להבקיע שערים רבים בלונדון.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.