בשבוע שעבר נראה היה כי מכבי ת"א של יאניס ספרופולוס מתחילה להתחבר והזרים החדשים מבינים מה נדרש, והרוטציה הקצרה (מבחירה) של המאמן שכללה 8 שחקנים הצליחה להביא לניצחון מרשים עם הפרש משקר מול וילרבאן, אחת הקבוצות המסקרנות ביותר ביורוליג. ואז הגיע המשחק מול גלבוע/גליל, ונראה כי מכבי עשתה צעד אחד קדימה ושני צעדים אחורה. נכון שסקוטי ווילבקין ודרק וויליאמס לא שיחקו, אבל זו לא סיבה להפסיד לקבוצה שמכבי גדולה עליה בכמה וכמה רמות. אבל תזכרו: בעונות הכי גדולות של המועדון, מכבי הפסידה במשחקים שהוגדרו כסנסציה. עכשיו צריך לחזור למסלול מול פנאתינייקוס.

איך מגיעה פנאתינייקוס למפגש?

המועדון מאתונה השיג ניצחון אחד מרשים על פנרבחצ'ה, והפסיד בשלושת המשחקים הנוספים. זה המשך ישיר של קיץ לא פשוט שעבר על הקבוצה, לאחר שלא הצליחה לשמור על מריו הזוניה וקוסטאס מיטוגלו הנהדרים.

2 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
(צילום: EPA)

למרות זאת, אחד הגארדים הטובים ביותר אשתקד ביורוליג, נמניה נדוביץ', עדיין בקבוצה. הוא השחקן ששבר שיא לשחקן יורוליג יריב בהיכל כשקלע לא פחות מ-39 נקודות מול מכבי. הוא סיים את העונה עם ממוצעים מעולים של 16 נקודות למשחק, 51.2% מהשדה, 37.5% משלוש ו-3.7 אסיסטים ב-25 דקות משחק. אבל העונה זה פשוט לא אותו נדוביץ'. הגארד המוכשר מתקשה לשחזר את היכולת הטובה שהציג, ותקוע על ממוצעים של 7 נקודות, 30.8% מהשדה, 21.4% משלוש ו-1.5 אסיסטים ב-16 דקות משחק.
מלבד נדוביץ', למועדון הפאר היווני יש את יואניס פאפאפטרו ודריל מייקון ג'וניור, אשר מציגים כושר קליעה ומשחק מעולים. ההגנה של פנאתינייקוס לוחצת בעיקר בצבע, ובכך נותנת ליריבותיה זריקות חופשיות מחוץ לקשת. ההתקפה של היוונים מתבססת בעיקר על מהלכי אחד על אחד, ולכן זה לא נראה טוב עד עכשיו, עם אחוזים נמוכים מכל הטווחים. המאמן הוא דימיטריס פריפטיס, האיש שהחליף את עודד קטש. זו קבוצתו הראשונה ביורוליג, אחרי שאימן בשנים האחרונות את קאזאן ביורוקאפ והוביל אותה להישגים יפים.

איך מכבי מגיעה למשחק הקרוב?

סקוטי ווילבקין והחברים מגיעים למשחק במטרה להמשיך את היכולת הטובה שהציגו בשבוע שעבר מול וילרבאן, ורוצים לחזור למאזן חיובי (כרגע על 2:2). מכבי יודעת שניצחון יכול להפוך שוב את ההיכל הצהוב למבצר בו אי אפשר לנצח אותה.
בשבוע שעבר מכבי הציגה משחק התקפה שוטף, וגם ביום בו ווילבקין לא פגע מעבר לקשת (0 מ-8 לשלוש), היא עדיין הצליחה להגיע ל-93 נקודות. מי שהובילו את מכבי היו ג'יילן ריינולדס, שמתחיל לשחזר את יכולתו הטובה מהעונה שעברה בבאיירן מינכן, ג'יימס נאנלי שמראה למה הוא אחד הקלעים הטובים באירופה, קינן אוואנס מתחיל לצבור ביטחון, קמרון טיילור מציג הגנה חזקה ומתיאס לסור מתאים למכבי כמו כפפה ליד מתחת לסל. אם לא שמתם לב, יאניס שיתף ישראלי אחד, יפתח זיו למשך 6 שניות בלבד, דבר שפגע בי בתור אוהד ישראלי של המועדון.

2 צפייה בגלריה
מתיאס לסור מאוכזב במילאנו
מתיאס לסור מאוכזב במילאנו
מתיאס לסור
(צילום: EPA)

מה עוד? מכבי הודיעה בתחילת השבוע כי הסנטר הקרואטי אנטה ז'יז'יץ' כשיר לפעילות וצפוי לשחק. לפי דעתי, לא חכם לשתף אותו מיד באירופה, בתור מי שהרגע חזר מפציעה ונעדר מהמגרשים במשך זמן רב. מכבי צריכה לתת לו לחזור לעצמו דרך הליגה, ולא ביורוליג שם כל משחק קובע. בנוסף לכך, למרות חזרתו של ז'יז'יץ', אני חושב שחשוב לשמור על לסור בקבוצה עד סוף העונה, היות והוא סנטר הגנתי שמציג יכולת התקפית מרשימה. בלעדיו, למכבי לא יהיה מספיק כוח הגנתי מול הסנטרים העוצמתיים של אירופה.

הימור

לפי דעתי מכבי תקלע מעל 80 נקודות ותנצח ב-10 הפרש. למרות הפסד הליגה, מכבי מגיעה באנרגיות טובות ותיהנה מאווירה ביתית עם 11 אלף אוהדים, ותפגוש יריבה לא מאומנת ולא מאוזנת, עם שחקנים חדשים ללא ניסיון אירופי ומאמן טרי. פנאתינייקוס הציגה יכולת חלשה מאוד מול קבוצות בינוניות כמו מונאקו ובאסקוניה, והובסה על ידי ריאל מדריד. מכבי צריכה לדעת לנצל את המצב הקשה של היוונים כדי לנצח ולשמור על חלום הפלייאוף. אבל אם מכבי תשחזר את היכולת הרעה מאוד מהמשחק בגן נר ומול הכוכב האדום, תהיה לאוהדים אכזבה קשה, וחוסר הביטחון יחזור.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.