דירקטוריון הוועד האולימפי הבינלאומי (ה-IOC) בראשותו של הנשיא תומאס באך, הודיע היום (שישי) כי ימליץ על בחירתה של יעל ארד כחברה בוועד. ארד תהיה הישראלית השנייה שתבחר למעמד היוקרתי אחרי אלכס גלעד. ההודעה על הבחירה הסופית תהיה באסיפה הכללית של ה-IOC, שתתקיים באוקטובר הקרוב במומביי שבהודו.
ב-IOC חברים כיום 99 חברים (מתוך 115 אפשריים) וביניהם מרבית החברים הם חברים 'חופשיים' הנבחרים בבחירה ישירה ע"י הארגון בזכות מעמדם הציבורי, המוניטין שצברו שישרת את הארגון, זיקתם לעשיה האולימפית הציבורית ומרחב השפעתם במדינתם.
2 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
אם תיבחר, תהיה הישראלית השנייה אי פעם בוועד הבינלאומי. יעל ארד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ארד, שזכתה במדליה האולימפית הראשונה של ישראל, במשחקיפ האולימפיים ברצלונה בשנת 1992, הייתה אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם בג'ודו וכיום מכהנת כיו"ר הוועד האולימפי בישראל. ארד, בת ה -56, שהפכה לאחר פרישתה לאשת עסקים, אמא לשניים, זוכה בשנים האחרונות להערכה רבה אצל הנשיא תומאס באך, שבדיוק לפני שנה נענה להזמנתה וביקר בישראל כאורח הכבוד בטקס לציון 50 שנה לטבח מינכן.
החל משנת 2011 ארד חברה פעילה בוועדת השותפויות המסחריות והשיווק של הוועד האולימפי הבינלאומי ולפני כ -4 שנים הצטרפה גם לוועדה לטכנולוגיה וחדשנות של הארגון.
הוועד האולימפי הבינלאומי הינו ארגון הגג של הספורט העולמי, אשר מוביל את קיומם וארגונם של המשחקים האולימפיים מאז 1896, מעניק את הזכות לערים לארח את המשחקים האולימפיים ומקבל החלטות על ענפי הספורט שבתוכנית האולימפית ועל שיתופי הפעולה העולמיים. בוועד האולימפי הבינלאומי חברים נבחרים המייצגים את הארגון במדינתם, חברי וועדת הספורטאים הבינלאומית ולצידם יושבי הראש של כל התאחדויות הספורט הגדולות והמשפיעות בעולם כגון הכדורגל, הכדורסל, האתלטיקה, השחייה, ההתעמלות.
2 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל. יעל ארד באולימפיאדת ברצלונה ב-1992
(צילום: רויטרס)
לאחר ההודעה על ההמלצה, אמרה ארד: "אני נרגשת מאוד מהחלטת הדירקטוריון של הוועד האולימפי הבינלאומי היום, להמליץ לבחור בי כחברה חדשה בוועד האולימפי הבינלאומי ואני רוצה להודות לנשיא ה-IOC מר תומס בך ולדירקטוריון על האמון שנתנו בי. בשנים האחרונות התפתחה בי השאיפה להיות חלק מהארגון הכל כך ייחודי הזה, להביא לעשייה הזו את כל כישוריי והניסיון שצברתי במהלך חיי בזוויות השונות".
עוד אמרה: "לצד שאיפתי האישית, אני יודעת שאוכל להביא לארגון גם את קולה המיוחד של מדינת ישראל, שזירת הספורט העולמי עבורה ועבור ספורטאיה היא הרבה יותר מזירת תחרות, אלא הזדמנות להשמיע את קולנו, להכיר מקרוב עמים ואנשים שללא הגשר הזה שהספורט יוצר, לא היינו זוכים להכיר. השבוע נציין 51 שנים לרצח 11 חללי מינכן וביום הזה אני נושאת את זכרם. זו תהיה המשכיות חשובה לדרכו בארגון של אלכס גלעדי ז"ל שהיה הישראלי הראשון שפרץ את הדרך וסלל את הדרך עבורינו הדור הבא".