על העונה האחרונה של מנצ’סטר סיטי אפשר לכתוב ספר שלם - מההתחלה המקרטעת ועד לסיום המושלם. מ-115 סעיפי הפרות החוק ועד ל-151 השערים בכל המסגרות. מהדעיכה של קנסלו ועד לשיפור הבלתי נתפס של גריליש. מההדחה בגביע הליגה ע"י סאותהמפטון ועד לניצחונות המדהימים על ריאל מדריד ובאיירן מינכן בליגת האלופות. וכמובן, איך לא, על בן אדם אחד, או, אם תרצו, רובוט אחד - ארלינג האלנד.
אם הייתם שואלים את פפ גווארדיולה בינואר שעבר, בדיוק אחרי שהסיטיזנס ניצחו 2:4 את טוטנהאם בקאמבק מרשים, אם חמישה חודשים לאחר מכן הקבוצה שלו תניף את גביע האלופות ותשלים טרבל היסטורי - הוא לא היה מאמין. למרות היכולת שהשחקנים הציגו והחזרה מפיגור 0:2 במחצית, לפפ הייתה המון ביקורת כלפי שחקניו לאחר המשחק.
4 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם גביע ליגת האלופות
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם גביע ליגת האלופות
ארלינג הולאנד עם גביע ליגת האלופות
(REUTERS/Matthew Childs)
״אנחנו מאוד מאוד רחוקים מלהיות מסוגלים להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. אני לא מזהה את הקבוצה שלי. פעם הייתה להם את התשוקה והרצון לרוץ", אמר פפ לאחר הניצחון על טוטנהאם.
נקודת המפנה הגיעה בפברואר. בעקבות הודעתה של התאחדות ה״פייר פליי״ כי היא תתבע את מנצ’סטר סיטי על הפרות לכאורה של התקנות, האמינו רבים ממומחי הכדורגל בעולם כי פפ יעזוב את הקבוצה, לאחר שבעבר כבר אמר כי אם יגלה שההנהלה שיקרה לו, הוא יתפטר מיידית.
להפתעת רבים, במסיבת העיתונאים שבה פפ התייחס להאשמות בפעם הראשונה, המאמן הספרדי אמר: ״אני לא זז מהכיסא הזה. אני יכול להבטיח לכם עכשיו יותר מאי פעם״. ברגע הזה היה נראה שבחדר ההלבשה של הסיטיזנס נוצרה אחדות ושררה הרגשה שהקבוצה נמצאת במצב של ״אנחנו מול כל העולם״. מאז ניתן היה לראות את הצמיחה המטורפת של הקבוצה. התשוקה חזרה לעיניי (ורגלי) השחקנים והתוצאות דיברו בעד עצמן.
הקבוצה נראתה מצוין ופרחה בדרכה לקטוף את שלושת התארים החשובים ביותר, כולל, כמובן, לראשונה בהיסטוריה שלה, את ליגת האלופות. זאת, תוך שהיא מנצחת בצורה משכנעת את ארסנל, היריבה הישירה במאבק האליפות, את באיירן מינכן, את היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד בדרבי היסטורי ראשון בגמר הגביע האנגלי וכמובן את ריאל מדריד, האלופה המכהנת.
כמה גורמים מאוד משמעותיים השפיעו על הזכייה בטרבל. בראש וראשונה כמובן ההחתמה של הפנומן הנורווגי. החלוץ הצעיר כבש 52 שערים בכל המסגרות וניפץ בדרך מספר מרשים של שיאים, כולל בין היתר את שיא השערים לעונה בליגה האנגלית.
4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה דויד ראום
קווין דה בריינה דויד ראום
קווין דה בריינה
(צילום: רויטרס )
רבים היו סקפטיים לגבי השתלבותו של האלנד בשיטה של פפ, אבל הוא השתיק במהירות את כל הביקורות וקבע שיא חדש כמעט בכל משחק. השילוב בינו לבין קווין דה בריינה יצר מספר בלתי נגמר של שערים. האלנד סיפק אינספור רגעים יפים וחשובים לקבוצה ובלי ספק יהיה לו חלק מאוד משמעותי בהצלחה בעונה הקרובה.
אחד השחקנים שקצת הועמדו בצילו של האלנד בעונה האחרונה הוא הכישרון הארגנטינאי חוליאן אלברז, שכבר בגיל 23 זכה כמעט בכל תואר אפשרי בכדורגל. אלברז הגיע לסיטי בקיץ מריבר פלייט והוכיח את יכולתו הן במונדיאל והן לאורך העונה והצליח למקסם על יכולותיו בדקות המועטות שקיבל. פפ יודע שאם יצליח למצוא בעונה הקרובה את השילוב הנכון בין שני החלוצים המוכשרים, סיטי תוכל להגיע לגבהים חדשים.
גורם נוסף שמאוד ישפיע על רמת ההצלחה של הסיטיזנס בעונה הקרובה הוא חלון ההעברות ואיך סיטי תצא ממנו. כבר בתחילת החלון איבדה הקבוצה שחקנים מאוד מרכזיים: הקפטן שלה והקשר הפנטסטי אילקאי גונדואן, שעזב בהעברה חופשית לברצלונה וכמובן את אחד מהקוסמים הגדולים בכדורגל העולמי, ריאד מאחרז, שעבר לאל-אהלי הסעודית. עוד צפוי לעזוב איימריק לאפורט, אחד ממצטייני ההגנה התכולה. נכון לעכשיו עדיין לא ברור אם בזה יסתיימו העזיבות. קייל ווקר אמנם צפוי לעזוב לבאיירן מינכן, אך עדיין אין אישור ודאי לכך. סימן שאלה קיים גם לגבי ג'ואאו קנסלו, שאמנם סיכם את תנאיו בברצלונה, אך כלל לא בטוח שלברצלונה יש את הכסף שהיא התחייבה לשלם עבורו.
4 צפייה בגלריה
ריאד מאחרז חוגג
ריאד מאחרז חוגג
ריאד מאחרז חוגג
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
גם עתידו של ברנרדו סילבה עדיין לא ברור לחלוטין. הקבוצה מצידה מנסה בכל הכוח להשאירו - ובצדק. סילבה הוא אחד השחקנים החשובים בפרויקט של פפ והיה אחד הגורמים המשפיעים ביותר בעונה החולפת.
סילבה יכול לשחק כמעט בכל עמדה על המגרש. פפ אמר עליו כי הוא השחקן החכם ביותר שיצא לו לאמן ושהוא מבין את המשחק בצורה שאין שנייה לה. אחד הדברים שיכריעו אם חלון ההעברות של סיטי יוגדר כהצלחה - עוד לפני החתמות חדשות - וכמובן שאר העונה, הוא האם היא תצליח להשאיר אצלה את סילבה.
סיטי רכשה בנתיים 2 שחקנים חדשים. הראשון הוא מתאו קובאצ׳יץ׳. הקשר הקרואטי בן ה-29 הגיע מצ’לסי ונכנס למשבצת של גונדואן. במשחקי ההכנה קובאצ׳יץ׳ הרשים מאוד. הוא מבין את המשחק בצורה מופתית ונראה מתאים לשיטה של פפ כמו כפפה ליד, עם זריזות ופיזיות, יכולת התקפית וגם הגנתית. ייתכן מאד שסיטי פגעה בול עם ההחתמה הזו. ההחתמה השנייה קיבלה הרבה יותר תשומת לב מהתקשורת. השמועות שהסיטיזנס מעוניינים ביושקו גברדיול, הבלם המוכשר והמבטיח ביותר בעולם, החלו כבר בינואר. הקרואטי בן ה-21 הציג פוטנציאל ענק ויכולת פנומנלית. בקיץ סיטי אכן הגישה הצעה מפתה לר.ב. לייפציג הגרמנית על הבלם.
4 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה
שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה
שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה
(REUTERS/Matthew Childs)
בשבוע שעבר הפכה סיטי את גברדיול לשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה, כאשר שילמה תמורתו ללייפציג 90 מיליון יורו. עם גברדיול ההגנה של סיטי נראית בלתי עבירה ועם אופציות אינסופיות.
בנוסף להחתמות שכבר היו, סיטי תחפש גם שחקן כנף חדש שינסה למלא את מקומו של מאחרז. בין השחקנים שסיטי שמה עליהם עין אפשר למצוא את מייקל אוליסה, הצרפתי הנהדר של קריסטל פאלאס ואת ג׳רמי דוקו הבלגי של רנה מהליגה הצרפתית. גם אם על פניו ההרכב של סיטי נראה שלם, אף פעם לא מזיק ליצור תחרות חיובית על המקום בהרכב.
עכשיו נשאלת השאלה הגדולה, האם סיטי תוכל לחזור על הישגיה גם העונה? בזמן שכל היריבות מסביבה מתחזקות, הן באנגליה והן באירופה, המשימה לחזור על הטרבל נראית כמעט בלתי אפשרית. אבל אם תשאלו את פפ, אולי תקבלו תשובה שונה. את האיכות והיכולת אין ספק שיש לה. עם המאמן הטוב בעולם ועם תקציב בלתי נגמר שיאפשר לה להתחזק עוד עד סיום חלון ההעברות, ייתכן שגם השמיים הם לא הגבול. לשאלה המורכבת הזו יש הרבה היבטים ומשתנים ולא ניתן כמובן לקבוע תשובה חד משמעית. אסור לשכוח שגם לאלילת המזל יש תפקיד חשוב ורק ימים יגידו. ומה נותר לנו? רק לצפות וליהנות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.