את שאגות הקהל היום (שלישי) בבריסביין היה אפשר לשמוע את מאיורקה. בכל זאת, הקאמבק של רפאל נדאל הוכתר בהצלחה. 349 ימים חלפו מאז הפעם האחרונה בה רפאל נדאל קיים משחק יחידים בסבב ה-ATP והבוקר באוסטרליה הוא שב למגרשים.
נדאל בן ה-37, שנעדר מאז הפציעה בירך באליפות אוסטרליה בשנה שעברה, ניצח את דומיניק תים 5:7, 1:6 בסיבוב הראשון של טורניר בריסביין, ובעיקר הזכיר נשכחות. "זה יום מרגש וחשוב עבורי", אמר בסיום בריאיון על המגרש. "עברתי את אחת השנים הקשות בקריירת הטניס שלי. חושב ששיחקתי טוב, וזה יגרום לי, למאמניי ולמשפחתי להרגיש גאים. הם היו שם כל יום איתי במהלך השנה האחרונה".
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
מרגש. נדאל
(צילום: EPA/JONO SEARLE)
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
נדאל בפעולה מול תים
(צילום: Patrick HAMILTON / AFP)
נדאל, שירד עד המקום ה-672 בעולם וקיבל כרטיס חופשי לטורניר, חיכה עד משחקון ההגשה האחרון של האוסטרי כדי לשבור אותו ולנצח במערכה הראשונה. במערכה השנייה כבר טייל מול המדורג 89 בעולם, שבשיאו היה בטופ-10.
בזכות הניצחון, עקף נדאל את איבן לנדל בניצחונות כל הזמנים בסבב עם 1,069 כאלה. מי מקדים אותו? נובאק ג'וקוביץ' (1,089), רוג'ר פדרר (1,251) וג'ימי קונורס (1,274). "התגעגעתי להיות בריא, להרגיש את עצמי תחרותי ולשחק מול אצטדיון מלא. אני לא יכול להודות מספיק לכולם", סיכם נדאל.
בסיבוב השני יפגוש את השור ממאיורקה את המנצח במשחק בין אסלן קראצב (8 בטורניר) וג'ייסון קובלר המקומי.
יש לציין כי נדאל שב למעשה רשמית למגרשים שלשום כשנוצח בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות בבריסביין, עם מארק לופס 6:4 6:4 לצמד האוסטרלי מקס פרסל וג'ורדן תומפסון.