ג'אנפרנקו זולה הספיק לשחק עם דייגו מראדונה בנאפולי, להיות בין הכוכבים של פארמה בגדולתה באמצע שנות ה-90 וגם לנחות במערב לונדון, בסטמפורד ברידג של צ'לסי. קסמו של הגאון הקטן הייתה נוכחת בכל מקום אשר אליו הגיע, בעיקר בזכות הצניעות, החוכמה והיכולת עם הכדור הזכורה לי מאותם קסמים שעשה בסטפמורד ברידג'.
אחד הרגעים אותם לא אשכח התרחש בעונת 99/2000:
זולה היה אז המנהיג השקט של צ'לסי, שהתעללה בין היתר באלופת אירופה מנצ'סטר יונייטד עם 0:5, אך האיטלקי הקטן תמיד יזכיר לי את אותו אחד על אחד מול שוערה המחליף הצעיר של גלאטסראיי באצטדיונה עלי סמי ין. ג'אפרנקו חלף על פניו בקלילות וגילגל את הכדור לרשת מול האוהדים הטורקים העצבניים. צ'לסי חגגה באותו משחק 0:5, ודווקא השער הזה של זולה תמיד עלה לי בזכרון באותו משחק קטלני של הבלוז.
1 צפייה בגלריה
זולה כמאמן
זולה כמאמן
זולה כמאמן
(צילום: EPA)
באותה עונה צ'לסי וזולה הגיעו לרבע גמר הצ'מפיונס מול ברצלונה. במשחק הראשון בסטמפורד ברידג', המארחת קיבלה כדור חופשי, וזולה באלגנטיות פנטסטית סובב את הכדור לרשת. השער הנפלא הזה רק פתח לצ'לסי את התיאבון, כאשר זולה נמצא בכל מקום על המגרש, ומוביל את קבוצתו ל־0:3 כבר בהפסקה (1:3 בסיום).
אני זוכר גם את החזרה שלו לאיטליה, כאשר חתם בעולה החדשה קליארי בעונת 2004/5. אחד הרגעים הרומנטיים שם היה אותו שער ענק בדקות האחרונות נגד יובנטוס של פאביו קאפלו: זולה הכניע בנגיחה את בופון והציל את קליארי מהפסד. זולה סימל בעיניי את הצניעות, את הפשטות, את מה שלרוב קצת חסר בדבר הזה שכולנו אוהבים, כדורגל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.