הפעם אני רוצה לדבר על משהו לא צפוי, אבל כזה שפשוט אי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני אמנם לא אוהד שלהם, רחוק מזה, אבל כשאני מסתכל על המועדון הזה, הלב פשוט מתכווץ. אני מדבר על בני יהודה.
אני אחד שנכנס לעולם הכדורגל הישראלי יחסית מאוחר, איפשהו בעונת 2017/18. אז הקבוצה שלי בדיוק התחילה עונה בלאומית (אם אתם מבינים על מי אני מדבר), ושם נדלקתי על הענף, בעיקר על הכדורגל המקומי. עונה קודם לכן בני יהודה לקחה גביע, אם אני לא טועה, על הראש של מכבי תל אביב. זה נגמר אז ב־0:0 והוכרע בפנדלים, אבל מבחינתי זה היה רגע ששידר משהו אמיתי, לא מנותק.
עד 2020 הקבוצה הספיקה לזכות בעוד גביע, שוב אחרי ניצחון סנסציוני על אותה מכבי תל אביב בחצי הגמר. כמעט בכל עונה היא הייתה בצמרת, יצאה פעמיים לאירופה, והרגישה כמו קבוצה ששייכת לטופ של הכדורגל הישראלי. אבל בני יהודה לא הייתה סתם קבוצת צמרת, היא הייתה אחרת. צבעונית, שורשית, חמה. מועדון שהביא איתו משהו ייחודי, ניצוץ שלא רואים אצל המועדונים הגדולים שנלחמים על תארים כל שנה.
ואני לא יכול להסביר את זה בדיוק, לא גדלתי שם, לא הייתי חלק מזה, אבל דבר אחד ברור לי: כשהיא לא שם, זה פשוט לא זה.
ועכשיו? בני יהודה כבר חמש עונות מחוץ לליגת העל. בקצב הנוכחי, גם ירידה לליגה א' כבר לא נשמעת כמו מילה גסה. וכאן מגיע הכאב האמיתי, כי אם זה יימשך כך, בני יהודה תהפוך לשמשון תל אביב הבאה. או לבית"ר תל אביב, שהייתה קרובה לעלות ואז נעלמה. או להפועל כפר סבא שאיבדה כמעט את כל הקהל שלה.
וחבל. באמת חבל. זה מועדון עם היסטוריה, נשמה וקהילה, שמתפרק מבפנים בגלל התנהלות שכונתית שמצדיקה לצערנו את התדמית שדבקה בו. אני פשוט לא מצליח להבין איך אף אחד לא קם, לא שובר שולחנות ולא מנסה להבין איך הגענו למצב הזה ואיך מחזירים את המועדון למקום שממנו הוא ראוי להסתכל על כולם בגובה העיניים.
כי גם לאוהדים, כמה נאמנים שלא יהיו, כבר נמאס. אנשים שהשקיעו מעצמם שנים של אהבה, זמן, כסף וקול, פשוט מאבדים חשק. כי כשאתה מרגיש שאתה היחיד שנותן הכל למען המועדון, בזמן שבמעלה הרחוב נראה שכבר ויתרו, קשה להמשיך.
ושוב, חבל. בני יהודה היא לא עוד קבוצה, היא חלק מהנשמה של הכדורגל הישראלי. ונותר רק לקוות שהיא לא תיעלם לנו מבין הידיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? איך זה עובד? פשוט מאוד:
כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ Word לכתובת: kick@ynet.co.il, בצירוף שם מלא
אורך הטקסט הרצוי: 250–800 מילים
אין לצרף תמונות, טבלאות או גרפים
אם הטקסט מתייחס לאירוע עתידי – שלחו אותו מספר ימים מראש






