"מסי השחקן הטוב בעולם, זו זכות לשחק איתו". כך אמר קיליאן אמבאפה אחרי הניצחון של פ.ס.ז' על לייפציג.
כשהארגנטינאי חתם לפני כחודשיים בפריז, אין ספק שרוב חובבי הספורט והכדורגל בפרט חשבו שמדובר במשתנה שובר שוויון. ובצדק. למעלה מעשור, מסי הרגיל את יושבי קאמפ נואו והכורסאות בבתים לקונצרטים יחידים במינם. אבל בשונה ממשחק בפלייסטיישן, מבחן המציאות מחייב להתמודד עם מרכיבים כמו שפה, תרבות, מנטליות וכמובן גם דינמיקה קבוצתית שמשפיעים ישירות על איכות המשחק של השחקן.
1 צפייה בגלריה
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
(צילום: gettyimages)
כחודשיים אחרי פתיחת העונות הסדירות ניתן לומר בפה מלא: מסי ורונאלדו לא מספקים את הסחורה שהתרגלנו מהם. כשהראשון עם שלושה שערים בלבד והאחרון סופג ביקורות באי הבריטי על אי השתתפותו במשחק הלחץ של יונייטד - מה שמותיר אותה פגיעה הגנתית (על אף כמות השערים היפה שהוא מספק).
מנגד, מוחמד סלאח, שחקנה המצרי של ליברפול, פורע שטרות בכל משחק, אם זה בדריבלים המרשימים וכמות הבישולים וכמובן השערים שהוא מספק. אותו הדבר אפשר לומר על קארים בנזמה שמפגין יציבות מרשימה לאורך שנים, מספק כמות שערים מפלצתית ופורח במדריד מאז העזיבה של רונאלדו. המשותף לשניהם הוא היותם חלק מפאזל בקבוצה מלוכדת ומגובשת טקטית שיודעת לתת להם את המקום לבלוט ולהציג את היכולות שלהם במקסימום.
בשורה התחתונה, בכדורגל העולמי ישנה כמות כישרונות עצומה, אך הכישרון לבדו אינו מספיק. מה שהופך שחקן לטוב ביותר, זו הקבוצה. הדינמיקה בין השחקנים היא המרכיב החשוב ביותר והיא זו שבסופו של יום מכריעה איזה שחקן יבלוט יותר ואיזה פחות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.