נבחרת אנגליה זכתה היום (ראשון) ביורו 2022 לנשים לראשונה בתולדותיה. נבחרת שלוש הלביאות ניצחה 1:2 את גרמניה בתום הארכה ולעיני 87,192 צופים בוומבלי, מה שקבע שיא צופים חדש ביורו. עבור גרמניה זו הייתה הופעה תשיעית בגמר היורו וזו הפעם הראשונה שהיא הפסידה במעמד הזה.
מספר דקות לפני שריקת הפתיחה, הודיעו הגרמניות שהכוכבת הגדולה ביותר שלהן, אלכס פופ, לא יכולה לשחק בגמר בשל פציעה בשריר. פופ כבשה שישה שערים בטורניר ומצאה את הרשת בכל אחד מהמשחקים.
2 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת אנגליה מניפות את הגביע של יורו 2022
שחקניות נבחרת אנגליה מניפות את הגביע של יורו 2022
התואר הראשון שלהן. שחקניות נבחרת אנגליה מניפות את הגביע
(צילום: גטי אימג'ס)

2 צפייה בגלריה
קלואי קלי שחקנית נבחרת אנגליה
קלואי קלי שחקנית נבחרת אנגליה
כמה אושר, אלופות אירופה. קלואי קלי
(צילום: AP)
האנגליות פתחו טוב יותר, היו דומיננטיות והגיעו לכמה חצאי מצבים, אבל לא היו חדות מספיק מול השער של מרלה פרומס. ההזדמנות הגדולה הראשונה הייתה דווקא של הגרמניות כשמרינה הגרינג בעטה מקרוב, אבל הקטפנית האנגלית לאה וויליאמסון הרחיקה. במהלך הזה נראה שוויליאמסון נגעה ביד, אבל אחרי בדיקת VAR הוחלט לא להעניק פנדל.
בסופו של דבר השער האנגלי בדקה ה-62 כשאלה תון קיבלה מסירת עומק מקיירה וולש והקפיצה יפה מעל השוערת פנימה את ה-0:1. גרמניה לא נבהלה מהשער, הפעילה לחץ ובאה על שכרה. בדקה ה-79 טבאה וסמות העבירה מסירת רוחב מימין ולינה מגול המשיכה בנגיעה יפה פנימה את ה-1:1. בתוספת הזמן (111) הצליחה קלואי קלי לדחוק מקרוב פנימה את ה-1:2 והקפיצה את הקהל העצום בוומבלי.