נדמה לעתים שחובבי הכדורגל בישראל נמצאים בסוג של לופ. הגרלת הבתים של המוקדמות; "בית נוח, אפשר לעשות את זה הפעם"; ניצחון-שניים, אולי עכשיו?; הפסד-שניים, והנה עוד טורניר שנראה מהסלון.
בשנתיים האחרונות ההרגשה מעט שונה, עם חילוף משמרות בדרך. מנור סולומון הופך מהכישרון המבטיח לשחקן שסביבו הנבחרת תיבנה; ליאל עבדה הוא הצעיר המבטיח ביותר בליגה הסקוטית וכבר מוזכר ככזה שיצטרף עונה הבאה לפרמייר-ליג; אוסקר גלוך משחק על המגרש ככזה שמנהל קבוצה כבר שנים; תאי בריבו ושון וייסמן מהווים חוד שיטריד כל הגנה באירופה, ובהנחה שערן זהבי לא יחזור, יש על מי לסמוך בהתקפה; קארצב, אבו פאני ונטע לביא יכולים להתפתח לחוליית הקישור העתידית של ישראל, לפחות עד סוף העשור, אבוקסיס ובנין החדשים; דניאל פרץ הוא העתיד בשער, ושחקני נבחרת הנוער שעשו טורניר מדהים וסיימו בסגני אלופי אירופה הם הוכחה שמשהו טוב קורה פה.

1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה
שחקן נבחרת ישראל אלי דסה
אלי דסה
(צילום: עוז מועלם)

ושוב חוזרים להגרלה. יורו 2024 בגרמניה, והבית שוב מחייך אלינו. שווייץ, רומניה וקוסובו יתחרו על 2 הכרטיסים איתנו, והסיכוי להגיע לטורניר גדול, כאשר בלארוס ואנדורה לא אמורות להפריע יותר מדי. חוץ מזה, עוד שלוש נבחרות יעלו מהפלייאוף.
ליוסי בניון ואלון חזן יש עבודה קשה אך ריאלית. לסיים בשני המקומות הראשונים זו לא משימה בלתי אפשרית. שווייץ מהדרג הראשון מדורגת 18 בעולם, אך ניתן לומר שביום טוב נבחרת ישראל שווה מולה, ובטח שזה עדיף על הימנעות מנבחרות עילית כמו ספרד, הולנד, איטליה ופורטוגל. רומניה מהדרג השלישי מדורגת 53 בעולם ונמצאת בירידה בשנים האחרונות, וכאן נמנענו מנבחרות חזקות הרבה יותר כמו טורקיה, אוקראינה, יוון ונורבגיה.
אלון חזן אמר ערב ההגרלה ש"נבוא לשחק כדורגל טוב במטרה לנצח כל משחק". "עבדנו קשה כדי להגיע לדרג השני ולהבטיח לעצמנו הזדמנות אמיתית להעפיל ליורו 2024", אמר יוסי בניון, המנהל המקצועי של הנבחרת, "זה אתגר גדול, אבל אני משוכנע כי עם תמיכת הקהל והתעלות של השחקנים והצוות, שכבר הוכיחו כי הכל אפשרי, נעשה הכל כדי להעפיל לטורניר הגמר. אני לעולם לא מתייחס להגרלה כקשה או נוחה, כי חובת ההוכחה מתחילה רק כאשר עולים לכר הדשא".
המשחק הראשון יהיה בחודש הבא, ב -25.3 בבלומפילד מול קוסובו, ובנבחרת מצפים לאצטדיון מלא ודחיפה מהאוהדים, שאחרי ההצלחות האחרונות עם הנבחרות הצעירות, מוכנים להצלחה הגדולה באמת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.