מאמני הכדורגל מחויבים להתראיין אחרי משחקים, וחלק מהראיונות האלה הפכו כבר לקאלט. חלקם יבשים כמו צנון, חלקם מספקים את הקלישאות הנדושות, חלקם מדברים מהלב ונותנים שואו אמיתי - וכולם נראים כמו מי שנמצאים במקום האחרון שהם רוצים להיות בו אחרי שריקת הסיום, כשהאדרנלין מבעבע בעורקים.
המנצחים רוצים לחגוג עם השחקנים בחדר ההלבשה והמפסידים ממלמלים בעל כורחם כמה תירוצים רגע לפני שהם נעלמים לתוך החשכה. עכשיו תארו לכם שבמקום המשחקים הם היו צריכים למסור את התייחסותם לחג הפסח שאוטוטו מסתיים ולמימונה שעומדת בפתח. זה בטח היה נראה ככה:
6 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)
מאמן מכבי ת"א מלאדן קרסטאיץ', איך הסתדרת בפסח עם המצות? קרסטאיץ': סרבית, סרבית, קללה בסרבית, סרבית, סרבית, קללה בסרבית, סרבית.
מתורגמן: אנגלית רצוצה, אנגלית רצוצה, ורי הארד, ורי ורי הארד. מצות נו גוד, ורי הארד אין דה אנטרנס אנד ורי הארד אין דה אקזיט.
6 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
הכל בסרבית. קרסטאיץ'
(צילום: יאיר שגיא)
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס, איך עבר ליל הסדר? אבוקסיס: עוד פעם, אני לא רוצה לתרץ, אבל נאלצנו לעשות סדר בתקציב מינימום. אצל אברמוב היה לפחות סושי, ממשה חוגג קיבלנו גפילטע פיש, וזה היה עוד פעם בלי חזרת. זרגרי מצא את האפיקומן ובמקום אופניים קיבל מתנה ביטקוין. עד עכשיו הוא מחפש את גלגלי העזר.
ומה היה התפקיד שלך בסדר? אבוקסיס: עוד פעם, בשיר "דיינו" אני הייתי זה שצועק בסוף כל משפט "עוד פעם".
6 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
נאלצנו לעשות סדר בתקציב מינימום. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הפועל ירושלים זיו אריה, שש מי יודע? אריה: לא אני, זה בטוח. ספרתי עד שש, אבל הייתי בטוח שאחד אלוהינו יהודי ולכן הוא לא נחשב לזר.
בשבת יש לכם דרבי בזמן המימונה. אריה: אני בטוח שנעלה עליהם בכל הפרמטרים, יהיו לנו יותר מופלטות, יותר ספינג', יותר שבקייה.
ומה מבחינת גולים? אריה: גולים? מה זה, אוכלים את זה? זה מתוק? לא מכיר את הדבר הזה.
6 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
יהיו לנו יותר מופלטות. אריה
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הפועל חיפה אלישע לוי, איך היה הסדר? אלישע: באנו, קראנו, אכלנו, הלכנו. זה היה סדר במגרש קשה, שהרבה קבוצות עוד ישאירו בו נקודות.
ואיך היה חצי גמר הגביע? אלישע: באנו, הורחקנו, אכלנו אותה, הלכנו.
ולמה הפסדתם? אלישע: אני לא רוצה לדבר על השופטים, אבל זה בגלל שהשופט הרחיק את תורג'מן. אני לא רוצה לדבר על מי שלא שיחק, אבל ממן נעדר בגלל פציעה. אני לא רוצה לדבר על היריבה, אבל מכבי חיפה הקבוצה הכי טובה בארץ.
6 צפייה בגלריה
אלישע לוי על הקווים
אלישע לוי על הקווים
באנו, הורחקנו, אכלנו אותה, הלכנו. אלישע
(צילום: עוז מועלם)
מאמן קריית־שמונה (בינתיים) סלובודן דראפיץ', השלמת כבר עם איזי שרצקי? דראפיץ': כן, אבל לפני החג רבנו עוד פעם. הוא רצה לקבוע לי את ההרכב של צלחת הפסח והתעקש שהנכד שלו יקרא את ה"מה נשתנה".
ואיך היה הסדר הראשון בלי שי ברדה? דראפיץ': זה לפחות פתר את הבעיה איפה לעשות אותו, אצל ההורים שלו או שלי.
6 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב מול מכבי נתניה
מכבי תל אביב מול מכבי נתניה
לפני החג רבנו עוד פעם. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
ניר קלינגר, שמענו שאבי לוזון הזמין אותך למימונה למרות הפיטורים. קלינגר: אני מופתע, אבל הוא לא שלח לי הזמנה בכתב.
אבי לוזון בתגובה: "מה זה השטויות האלה הזמנה בכתב. אומרים לך בוא, אז תבוא".