הפתעת ענק: שקארי ריצ'רדסון היא האישה המהירה בעולם. האצנית האמריקאית בת ה-23 זכה הערב (שני) במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר באליפות העולם הנערכת בבודפשט, לאחר שעצרה את השעון על 10.65 שניות - שיא אליפות חדש.
אחריה הגיעו הצמד מג'מייקה: שריקה ג'קסון שהגיעה עם תוצאת השנה (10.65 שניות) ועצרה את השעון על 10.72 שניות, ושלי אן פרייזר-פרייס בת ה-36, שרצתה להיות היחידה פרט לסרגיי בבוקה עם שש מדליות זהב באותו מקצוע באליפות העולם, אך הסתפקה בארד עם 10.77 שניות.
4 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
קבעה שיא אליפות חדש. ריצ'רדסון
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
(צילום: AP Photo/Bernat Armangue)
כזכור, ריצ'רדסון המוכשרת פיספסה את אולימפיאדת טוקיו בגלל שימוש בקנאביס, ואת אליפות העולם בשנה שעברה החמיצה אחרי שנכשלה במבחנים האמריקאים ב־100 וב־200 מ'. בחצי הגמר היא בכלל סיימה שלישית במקצה שלה ועלתה רק כמפסידה מהירה, אבל משהו השתחרר ברגע האמת עם ריצה עוצרת נשימה בה שיפרה את שיאה האישי שעמד על 10.71 שניות.
ג'קסון הייתה אמורה להפוך המלכה הבאה של הספרינטים לאור ההיחלשות של השליטות הקודמות. אבל היא תצטרך להרוויח את זה. הכישרון של ריצ'רדסון היה ברור תמיד, וכעת, כשנוספו לה בגרות וניסיון, היא מוכנה לעשות דברים גדולים. היום השיגה את המדליה הראשונה שלה באליפות.
4 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
מוכנה לעשות דברים גדולים. ריצ'רדסון
(צילום: Jewel SAMAD / AFP)
4 צפייה בגלריה
שריקה ג'קסון, שלי שקארי ריצ'רדסון ואן פרייזר-פרייס
שריקה ג'קסון, שלי שקארי ריצ'רדסון ואן פרייזר-פרייס
שלוש הראשונות. שריקה ג'קסון, שלי שקארי ריצ'רדסון ואן פרייזר-פרייס
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)

שאר התחרויות

קפיצה משולשת, גברים: אחרי שהפך לאתלט הראשון מבורקינה פאסו שזכה במדליה באליפות העולם, פבריס זאנגו הפך היום גם לאלוף העולם הראשון של מדינתו. ב-2019 הוא זכה בארד בדוחא, ב-2022 בשנה שעברה ביוג'ין שיפר לכסף וכעת קטף את הזהב, כשבין לבין גם לקח מדליה אולימפית בטוקיו. זאנגו בן ה-30 קפץ למרחק של 17.64 מטר. אחרי הגיעו הצמד מקובה: לסארו מרטינס (17.41) שפסל בניסיון האחרון שלו וכריסטיאן נאפולס (17.40).
דיסקוס, גברים: בקרב ענק בין דניאל שטול השוודי וקריסטיאן צ'ה הסלובני בגמר הדיסקוס, שניהם עקפו זה את זה בניסיון האחרון: אלוף העולם היוצא צ'ה קבע 70.02 מ' והיה בטוח שניצח, ואז שטול התעלה עם שיגור ל־71.46, יותר משני מטרים מעל התוצאה ביותר הקודמת שקבע במהלך הערב.
110 מ' משוכות גברים: גרנט הולוויי האמריקאי זכה בפעם השלישית ברציפות בתואר בזכות תצוגה מדהימה על המסלול, בה פתח כבר באמצע הדרך פער גדול וסיים בזמן של 12.98 שניות.