נובאק ג'וקוביץ' עלה היום (שבת) לגמר אליפות אסטנה הפתוחה. הסרבי, שמדורג שביעי בעולם, הצליח לזכות במערכה השנייה ולאזן ל-6:4, 6:7 (6) מול דניל מדבדב (4 בעולם), שנאלץ לפרוש בשל פציעה ברגל.
הפרישה הגיעה ממש מעט אחרי שג'וקוביץ' זכה בשובר שוויון דרמטי במיוחד, בו מדבדב החטיא חבטה קלה ליד הרשת ב-6:6. הסרבי שיפר את המאזן מול מדבדב ל-4:7 ואמר: "אני מקווה שהפציעה שלו לא חמורה מדי. אני מכיר את דניל, הוא בחור נהדר ולוחם גדול. הוא לא היה פורש אם הוא לא היה מרגיש שהוא לא מסוגל לשחק או שהוא עלול להחמיר את הפציעה שלו. הוא אמר לי שהוא נפצע ברגל".
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם דניל מדבדב
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם דניל מדבדב
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם דניל מדבדב
(צילום: רויטרס)
ג'וקוביץ', שזכה בראשון האחרון בטורניר ת"א, ינסה לזכות בתואר שני ברציפות ויצטרך לנצח בשביל זה את סטפנוס ציציפאס. היווני הצליח לחזור מפיגור מערכה ל-6:4, 4:6, 3:6 מול אנדריי רובלב וינסה למנוע מג'וקוביץ' את התואר ה-90 בקריירה. המאזן בין השניים עומד על 2:7 לזכות הסרבי.
ג'וקוביץ', שלא שיחק ביותר מדי טורנירים במהלך השנה כיוון שלא הורשה להיכנס למדינות רבות, יבטיח את מקומו בטורניר גמר הסבב אם ינצח את ציציפאס. הוא יעשה את זה במסלול מיוחד ששמור לטניסאים שזכו בטורניר גרנד סלאם.