למרות הגרלה לא פשוטה, ג'אד טראמפ צלח היום (א') את הסיבוב הראשון של אליפות העולם בסנוקר בלי בעיות מיוחדות.
טראמפ ניצח 5:10 את חוסיין ופאי האיראני, שלא ממש הצליח לעמוד בקצב של השחקן הטוב ביותר בעולם העונה לצד רוני אוסאליבן.
טראמפ הגיע לסשן השני היום ביתרון 3:6, ופאי אמנם ניצח במשחקון הראשון, אבל טראמפ ניצח בשניים הבאים וברח ל-4:8. לוופאי הייתה הזדמנות לנצח במשחקון ה-13, אבל הוא החטיא כדור אדום וטראמפ, כמו בפעמים רבות במהלך המשחק, העניש אותו ועלה ל-4:9. ופאי הצליח לנצח בעוד משחקון אחד, לפני שטראמפ סגר עניין במשחקון ה-15 עם ברייק של 43 נקודות.
2 צפייה בגלריה
שחקן הסנוקר ג'אד טראמפ
שחקן הסנוקר ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ. פתיחה ברגל ימין
(George Wood/Getty Images)
"אני תמיד משחק טוב נגד ופאי ונהנה לשחק נגדו", אמר טראמפ בסיום ונזכר בשנה שעברה אז הודח כבר בסיבוב הראשון על ידי אנתוני מקגיל, "לא רציתי ללכת הביתה שנתיים ברצף בסיבוב הראשון. הגעתי לכאן עם הרבה ביטחון אחרי עונה טובה. עוד לא החלטתי האם לחזור הביתה לבריסטול לפני המשחק הבא שלי, אדבר עם אחי ונחליט. במובן מסוים, נחמד להישאר בשפילד ולהרגיש את הבאז סביב האליפות בעיר".
בניגוד לטראמפ, כוכב סנוקר אחר שנקלע לצרות צרורות הוא מארק סלבי שנמצא בפיגור 7:2 מול ג'ו אוקונור, שכמוהו מגיע מלסטר, בתום הסשן הראשון. סלבי, אלוף העולם ארבע פעמים, נחשב בימים כתיקונם לאחד היריבים הכי קשים שאפשר לפגוש באליפות העולם, אלא שהשנה הוא מגיע אחרי עונה איומה, וגם היום נראה היה שהראש שלו לא ממש בשפילד.
אוקונור, בהופעה הראשונה שלו אי פעם בקרוסיבל, האולם המארח של אליפות העולם, נראה בטוח מאוד בעצמו ובדרך ליתרון הגדול קבע שני סנצ'ריז: 122 ו-101. המשחק יחודש מחר ב-16:30.
סלבי אמר לאחרונה כי אם יציג יכולת גרועה גם באליפות העולם, הוא יפרוש מסנוקר. הוא ידוע בסבב כשחקן שמסוגל לצאת מבורות עמוקים במיוחד, ומעניין יהיה לראות מחר האם הוא מסוגל להוציא ממנו את הכוחות הנחוצים כדי לחולל מהפך מזהיר.
2 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
מארק סלבי. לא מתרומם
(צילום: AP)
ז'אנג אנדה, היה לאחת מההפתעות הנעימות של העונה כשזכה באליפות הבינלאומית וטיפס עד למקום ה-11 בעולם. עם זאת, את העונה הזו הוא יסיים בטעם חמוץ אחרי שהפסיד בסיבוב הראשון של אליפות העולם 10:4 לג'ק ג'ונס. הוולשי הפתיע בשנה שעברה כשהעפיל לרבע הגמר בהופעה הראשונה שלו באליפות - ומעניין יהיה לראות מה הוא מכין לנו השנה.
שון מרפי פתח פער של 3:6 ליו היוטיאן אחרי שניצח בשלושה משחקונים רצופים. המשחק ביניהם יושלם מחר ב-12:00.