כריסטיאנו רונאלדו כבר היה בטוח שהוא מטייל להופעה נוספת במונדיאל: נבחרת פורטוגל רק הייתה צריכה לא לפשל באצטדיון הביתי מול סרביה במחזור האחרון של המוקדמות, ואפילו עלתה ליתרון משער של רנאטו סאנצ'ס כבר בדקה השנייה. מה כבר יכול להשתבש?
תשאלו את דושאן טאדיץ' ואלכסנדר מיטרוביץ'. הניצחון 1:2 הדרמטי בליסבון סידר אתמול (ראשון) לסרביה העפלה יוקרתית לגביע העולם בקטאר, בעוד שפורטוגל החזקה תיאלץ להיאבק בפלייאוף, בעקבות ההפסד הראשון והיחיד שלה בקמפיין.
9 צפייה בגלריה
אלכסנדר מיטרוביץ' חוגג בטירוף
אלכסנדר מיטרוביץ' חוגג בטירוף
אלכסנדר מיטרוביץ' חוגג בטירוף אופייני
(צילום: רויטרס)
צפו בחגיגות של נבחרת סרביה
מאמן הנבחרת, שחקן העבר דראגן סטויקוביץ' (שאימן בעבר את ערן זהבי בגוואנגז'ו), המכונה פיקסי, הפתיע כשהחליט לפתוח עם מיטרוביץ' על הספסל ולהעלות אותו כמחליף רק בתחילת המחצית השנייה. בדקה ה-90 נגח החלוץ את הכדור פנימה ונתן את האות לחגיגות הסרביות האדירות, שנמשכו אל תוך הלילה. השער של מיטרוביץ' היה השמיני שלו במוקדמות, זהה למספר השערים שכבשו רוברט לבנדובסקי, הארי קיין וערן זהבי (רק ממפיס דפאי מקדים אותם).
"זה היה משחק מדהים וניצחון מוצדק לחלוטין. היינו הקבוצה הטובה יותר בכל היבט של המשחק", אמר מיטרוביץ' בסיום המשחק, "הם כבשו מטעות שלנו, אבל בסך הכל היו לנו שלוש או ארבע הזדמנויות, אז אני חושב שהגיע לנו לנצח ולהיות בקטאר".
החלוץ בן ה-27 של פולהאם התייחס גם לשער הניצחון הדרמטי: "הוא בא מכדור רוחב טוב של טאדיץ'. אנחנו מכירים זה את זה טוב מאוד. הוא יודע איפה אני הולך להיות, ואני יודע איפה הוא ישים את הכדור. זה פעל לטובתנו. הגבתי טוב, ניסיתי לבעוט למסגרת, הכדור קפץ מהר מדי והסתיים ברשת".
9 צפייה בגלריה
דושאן טאדיץ' מול פורטוגל
דושאן טאדיץ' מול פורטוגל
דושאן טאדיץ' מול פורטוגל. הבנה עיוורת ביניהם
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
כריסטיאנו רונאלדו. מיטרוביץ' שלח אותו לפלייאוף
(צילום: AP)
מבחינת מיטרוביץ' זה היה פיצוי מושלם על מה שקרה בפלייאוף העלייה ליורו מול סקוטלנד, ממש לפני שנה – אז השוער דייויד מרשל עצר את הבעיטה המכריעה שלו בדו-קרב הפנדלים. אחרי שהחמצה דרמטית של מיטרוביץ' מנעה מסרביה הופעה בטורניר גדול, שער דרמטי שלו העלה אותה לטורניר גדול עוד יותר.
9 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' מאוכזב אחרי החמצת הפנדל מול סקוטלנד בפלייאוף היורו
מיטרוביץ' מאוכזב אחרי החמצת הפנדל מול סקוטלנד בפלייאוף היורו
השיג גאולה. מיטרוביץ' מאוכזב אחרי החמצת הפנדל מול סקוטלנד בפלייאוף היורו
(צילום: getty images)

כושר הבקעה חלומי

מיטרוביץ' גדל בפרטיזן בלגרד וסומן בצעירותו ככישרון מבטיח. הוא עבר לאנדרלכט בקיץ 2013 תמורת חמישה מיליון אירו, סכום ששבר שיא מועדון, ובמשך שתי עונות בקבוצה הבלגית כבש 44 שערים בכל המסגרות. לאחר מכן הוא עבר לניוקאסל עבור 18.5 מיליון אירו. החלוץ אוהד את המגפייז מצעירותו, לצד פרטיזן. "מדהים להיות אהוב כל כך, אני מרגיש את האהבה מהאוהדים. אני מקווה שאהיה כאן עשר או 15 שנים. כל עוד הם רוצים אותי, אהיה כאן", אמר בתקופתו שם – אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
ב-2018 הוא הושאל לפולהאם – כשסלאבישה יוקאנוביץ' עוד היה המאמן שלה – ועזר לה לעלות לפרמייר-ליג. פולהאם החתימה אותו באופן קבוע תמורת 24.7 מיליון אירו. אחרי עונה אחת בליגה הבכירה חזרה הקבוצה לצ'מפיונשיפ.
אפשר לומר שהצ'מפיונשיפ קטנה עליו, אבל הוא נשאר. מיטרוביץ' הפציץ 20 שערים ב-17 מחזורים מתחילת העונה, ופולהאם מדורגת במקום השני בליגת המשנה. לחלוץ הצבעוני נוח בעמדה שבה הוא הכוכב הראשי.
9 צפייה בגלריה
אלכסנדר מיטרוביץ' במדי פולהאם בצ'מפיונשיפ
אלכסנדר מיטרוביץ' במדי פולהאם בצ'מפיונשיפ
מיטרוביץ' במדי פולהאם. קורע רשתות בצ'מפיונשיפ
(צילום: getty images)
9 צפייה בגלריה
מריו באלוטלי
מריו באלוטלי
השוואה מפוקפקת. מריו באלוטלי
(צילום: EPA)
גורם שאולי מנע את התקדמותו לרמות גבוהות יותר הוא המוניטין המפוקפק שהיה לו לאורך השנים. עוד באנדרלכט היו שקראו לו "משוגע" ו"מטורף", ובשלב מסוים הוא אף זכה לכינוי הבעייתי "מריו באלוטלי הסרבי", על שם החלוץ שמעולם לא הצליח לממש עד תום את כישרונו, בעיקר מסיבות מנטליות. כמו האיטלקי, הוא כיסה את זרועותיו וצווארו בקעקועים, ונהג פעם להופיע בתספורות מוזרות. הוא נודע גם בחגיגות המוחצנות ויוצאות הדופן שלו אחרי שערים. במשחק אחד במרץ 2016 הוא חגג בטירוף שער מול סנדרלנד, וכמעט רמס אוהד שפרץ למגרש כדי לחגוג איתו.
למיטרוביץ' יצא שם של שחקן חמום מוח, ולא בכדי. כששיחק בניוקאסל, למשל, זה בא לידי ביטוי יותר מפעם אחת. ב-2016 הוא ביצע עבירה בוטה על קייל ווקר בניצחון על טוטנהאם במחזור האחרון של העונה, קיבל כרטיס אדום והורחק מארבעת המשחקים הראשונים של העונה שלאחר מכן. באוגוסט 2017 הוא הורחק משלושה משחקים בעקבות מרפק ששלח לעבר ראשו של מנואל לנסיני בניצחון על ווסטהאם, מהלך שנצפה במצלמות הטלוויזיה.
"אבא שלי אמר שאם לא אשחק כדורגל, אהיה פושע או מתאגרף קיקבוקס", סיפר פעם, "כי אהיה חייב לעשות משהו שבו אוכל לפרוק את האדרנלין שלי. כילד, הקשיתי על ההורים שלי".
9 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' במדי אנדרלכט ב-2013
מיטרוביץ' במדי אנדרלכט ב-2013
נודע פעם בתספורות יוצאות הדופן. מיטרוביץ' במדי אנדרלכט ב-2013
(צילום: getty images)
9 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' כמעט רומס אוהד ניוקאסל שפרץ למגרש ב-2016
מיטרוביץ' כמעט רומס אוהד ניוקאסל שפרץ למגרש ב-2016
מוחצן ואמוציונלי. מיטרוביץ' כמעט רומס אוהד ניוקאסל שפרץ למגרש ב-2016
(צילום: getty images)
גם בפולהאם מיטרוביץ' לא תמיד עלה לכותרות בהקשרים חיוביים, ובערב השנה החדשה הוא נתפס כשהוא מפר את הסגר שהוטל בבריטניה בגלל התפשטות נגיף הקורונה ומשתתף במסיבה.

שובר שיאים בנבחרת סרביה

התמונה של מיטרוביץ' חוגג בטירוף ללא חולצה את השער מול פורטוגל מייצגות נאמנה את אישיותו האמוציונלית. הוא נוטף תשוקה למשחק, הוא נואש להלהיב את האוהדים, ולעיתים הוא גם מאבד עשתונות. יש מי שהתייחסו אליו לאורך הקריירה כילד נצחי.
בנבחרת סרביה מיטרוביץ' הוא כבר בדרגת אליל. השנה הוא הפך למלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים (כמדינה עצמאית כמובן), ולזכותו 44 כיבושים במדים הלאומיים. כעת הוא גם חתום על אחד השערים החשובים שידעה.
9 צפייה בגלריה
אלכסנדר מיטרוביץ'
אלכסנדר מיטרוביץ'
מיטרוביץ'. הפך לאליל בסרביה
(צילום: AP)
הדומיננטיות הבינלאומית שלו החלה כבר בנבחרות הצעירות. ב-2013 הוא סייע לנבחרת סרביה עד גיל 19 לזכות באליפות אירופה, כשהוא נבחר למצטיין הטורניר. באותה שנה הוא שיחק את משחקו הראשון בנבחרת הבוגרת.
לצד שחקנים ברמה גבוהה כמו טאדיץ', דושאן ולאחוביץ' וסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', ושוער מכבי תל אביב לשעבר פרדראג ראיקוביץ', בשנה הבאה תהיה למיטרוביץ' הזדמנות להוביל את הנשרים הלבנים במונדיאל בקטאר.