תיאו הרננדז ואשרף חכימי, הראשון בצד שמאל, השני בצד ימין, הם בדיוק המגינים שחסרים היום לריאל מדריד. הם היו שלה, אבל היא ויתרה עליהם בעבר. זה רק חלק קטן מבעיה גדולה.
באופן כללי, אחרי זכייה באליפות ספרד ב-21/22 (מקום 2 מהסוף בכמות הנקודות של אלופת ספרד בעשור האחרון) ואחרי זכייה בליגת האלופות שכללה בתוכה המון מזל ואופי, בריאל מדריד חשבו שהכל בסדר. זכינו, אז הכל בסדר. הקבוצה הזאת קרובה לשלמות לכן צריך רק שינויים קוסמטיים (רודיגר, צ'ואמני לעתיד, קאסמירו נמכר במפתיע בהמשך החלון). זאת הייתה הטעות הכי גדולה . למעשה, אם לריאל מדריד היה מנהל ספורטיבי שמתווה דרך ברכש (ולא רק עבודה נהדרת ברכישת שחקנים צעירים בהדרכתו של ג'וני קלפאט), אולי העונה האחרונה הייתה נראית אחרת. איך ייתכן שמועדון כמו ריאל מדריד מתעלם מבעיית עמדת המגן הימני כבר מספר שנים?

1 צפייה בגלריה
דני קרבחאל
דני קרבחאל
דני קרבחאל
(צילום: AP)

כאשר דני קרבחאל פציע ורחוק מהרמה שלו, ואותו דבר בצד השמאלי עם פרלאן מנדי שגם בשיאו היה שחקן הגנה נהדר אבל רחוק מלתמוך בהתקפה כמצופה ממגן מודרני, המצב לא טוב. רודיגר שהגיע מצ'לסי הצטיין עד אז רק במערך של 3 בלמים, שבאופן מסורתי ריאל באופן מסורתי לא משחקת בו. בנוסף לכך, צד ימין עם פדה ואלוורדה לא מייצר כמעט כלום במשחק העומד, רודריגו מתקשה בימין ביחס למה שהוא נותן כאשר הוא משחק בשמאל, וחוסר הסימטריה במשחק של ריאל ברור לכל ופגע בה. את כל זה היה אפשר למנוע אם היה מנהל ספורטיבי שהיה מתווה דרך, גם אחרי הצלחות, בניתוח נכון וממוקד של הדברים, כמו שקורה במועדונים קטנים בהרבה, עם הבנה שגם אם הגעת לטופ, תמיד אפשר להשתפר ולהתייעל.
ריאל מדריד נתנה לברצלונה את האליפות האחרונה על מגש של כסף, ללא תחרות אמיתית. בזכייתה האחרונה באליפות של ריאל, היא התעלמה מכך שהייתה חולשה יוצאת דופן של ברצלונה, וגם של אתלטיקו בעונת 21/22. ריאל התעלמה מזה שבליגת האלופות, הזכייה האחרונה היא לא באמת תוצר של עליונות על היריבות. התעלמה מהכל, ונפגעה בעונה החולפת. היא נותרה עם אותן בעיות גם לעונה הקרובה, בלי מגינים איכותיים, בלי שחקן כנף ימין באמת דומיננטי ובלי בלם טופ לצד מיליטאו, או בקיצור, חוסר איזון ענק בסגל. המועדון שנחשב אולי לגדול בעולם, מתנהל רחוק מאוד מזה בנושא גיוס השחקנים( הלא צעירים).
איך ייתכן ששום שחקן בית צעיר לא זוכה לקבל צ'אנס אמיתי מאז ואלוורדה? האם אין שום יהלום צעיר ממחלקת הנוער או מהקבוצה השנייה של המועדון ששווה צ'אנס אמיתי? עוד דוגמה לבעייתיות, בהיעדר דמותו של המנהל הספורטיבי, שתפקידו לחשוב על ההווה אבל גם על העתיד ולקבוע מדיניות ברורה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.