לאחר ישיבת הנהלת איגוד השחייה האחרונה של היו"ר היוצא, ח"כ סימון דוידסון, אשר נאלץ לעזוב את האיגוד בשל תפקידו, מונה היום (שלישי) שחיין העבר מיקי חליקה לממלא מקום יושב ראש האיגוד.
מיקי חליקה היה אחד השחיינים הגדולים של ישראל בכל הזמנים. הוא דורג במקום העשירי במשחקים האולימפיים בסידני 2000 במשחה ל-400 מעורב אישי, זכה במדליית ארד באליפות העולם באותו משחה בבריכות קצרות ובנוסף בשלוש מדליות באליפויות אירופה (כסף ושתיים מארד).
3 צפייה בגלריה
מיקי חליקה וסימון דוידסון
מיקי חליקה וסימון דוידסון
מיקי חליקה וסימון דוידסון
(צילום: אורן אהרוני)
כמו כן החזיק חליקה בשיאי ישראל במשחים ל-200 ו-400 מעורב אישי, 200 פרפר ו-400, 800 ו-1,500 חופשי. חליקה נבחר להנהלת איגוד השחייה לראשונה ב-2016 ושוב ב-2020 ובתקופה זו היה גם חלק מהוועדה המקצועית של האיגוד.
חליקה אמר: "אני מברך את המשלחת הפראלימפית ואנחנו כאיגוד שחייה שמחים לראות את ההישגים וגם לסייע. אני נכנס לנעלים גדולות של סימון. לא תמיד הסכמתי איתו, אבל במבחן התוצאה ראינו את ההישגים ואני רואה במשימה שלי להמשיך מה שנעשה פה, להשלים את המשימה ולדבר במונחים שישראל לא רגילה אליה – מדליה אולימפית. בזירה של הנבחרת הבוגרת הדברים ישארו כמו שהם וננסה להביא עוד ספורטאים לרמה הגבוהה. הדבר החשוב הוא לקדם את גילאי הנוער".
3 צפייה בגלריה
מיקי חליקה
מיקי חליקה
"לא תמיד הסכמתי עם סימון". מיקי חליקה
(צילום: אורן אהרוני)
ח"כ סימון דוידסון, שמונה ליו"ר איגוד השחייה בשנת 2016 ונבחר לקדנציה שנייה בשנת 2020, סיפר במעמד: "עברנו כל כך הרבה דברים בחמש השנים, אני משאיר איגוד שחייה מדהים לאחר משחקים אולמפיים נהדרים, עם ארגון למופת. רוצה לאחל למיקי הרבה הצלחה. הוא האי הנכון בזמן הנכון והשחייה אצלו בווריד".
דוידסון המשיך: "בחמש השנים האחרונות בשחייה הבאנו את דייב מארש, שפתח אותנו וקירב אותנו למה שנעשה בשחייה העולמית. אני מאמין שכבר בפריז תהיה מדליה. צריך לחשוב הכי גבוה. בשחייה אמנותית הבאנו את אנה טורס שעשתה את השינוי הנדרש והגענו להישגים בלתי רגילים.
3 צפייה בגלריה
סימון דוידסון
סימון דוידסון
"הגענו להישגים בלתי רגילים". סימון דוידסון
(צילום: אורן אהרוני)
"מהיום הראשון בכנסת אני מדבר לספורט, זה קשור לכל וועדה. לכל דבר שרוצים לקדם יש קשר ישיר לספורט. החולי הכי גדול זה המתקנים, תסתובבו איפה מתאמנים אגודות, לא תאמינו. זה הקושי הגדול והדגל של ממשלת ישראל צריך להיות הקמת מתקנים בבתי ספר. בארץ יש רק 150 אלף ספורטאים באגודות ומה שעשינו באולימפיאדה עם ארבע מדליות זה קסם".