נבחרת ישראל זכתה הערב (שבת) במדליית הכסף באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית הנערכת בבאקו. בשנה שעברה ישראל זכתה במדליית הזהב, וגם הפעם הגיעה לפודיום. בולגריה זכתה בזהב.
הנבחרת המורכבת מאופיר שחם, דיאנה סברצוב, הדר פרידמן, רומי פריצקי, שני בקנוב וליזה בנצ׳וק ומודרכת ע"י המאמנת איילת זוסמן סיימה את תרגיל הסרטים והכדורים עם ציון 31.7 (לצלילי השיר "דיווה" של דנה אינטרנשיונל), 35.6 בתרגיל החישוקים. אבל בולגריה קיבלה ציונים גבוהים יותר וסיימה במקום הראשון. בשנה שעברה הנבחרת זכתה באליפות, שנערכה בארץ, ואלה בשורות מצוינות עבורה לקראת אולימפיאדת פריז בעוד שנה. כזכור, רוסיה ובלארוס מורחקות מהתחרות עקב המלחמה באוקראינה. מחר ייערכו הגמרים במכשירים הבודדים וישראל תנסה לזכות בעוד מדליות.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

עדי כץ במקום ה-10, דניאלה מוניץ ב-15

עדי כץ סיימה היום במקום העשירי בגמר הקרב-רב יחידות באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית הנערכת בבאקו. דניאלה מוניץ, בהופעת הבכורה שלה בתחרות לבוגרות, סיימה במקום ה-15.
2 צפייה בגלריה
המתעמלות הישראליות עדי כץ (משמאל), דניאלה מוניץ
המתעמלות הישראליות עדי כץ (משמאל), דניאלה מוניץ
המתעמלות הישראליות עדי כץ (משמאל) ודניאלה מוניץ
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות האמנותית בישראל)
כץ צברה ציון כללי של 120.050 נקודות ושיפרה במקום אחד את המיקום שלה מאליפות אירופה החולפת, אותה אירחה ישראל. היא פתחה את היום שלה בתרגיל האלות עליו קיבלה ציון מצוין של 30.450 נקודות. בתרגיל הסרט קיבלה 27.150 נקודות ובתרגיל החישוק הרשימה עם 33.500 נקודות. המתעמלת נעלה את היום שלה 28.950 נקודות בכדור. מחר (ראשון) היא תסיים את השתתפותה כאשר תתחרה בשני הגמרים הבודדים במכשירי החישוק והסרט. כזכור, במשחקים האולימפיים אין מכשירים בודדים והמתכונת היא קרב-רב בלבד.
דניאלה מוניץ בת ה-15 לא יכלה לבקש בכורה טובה יותר עם ההעפלה לגמר הקרב-רב וכן גמר במכשיר בודד (מחר תתחרה בגמר הסרט). היא קבלה 117.850 נקודות כאשר פתחה את היום שלה גם כן בתרגיל האלות עם 27.450 נקודות. לאחר מכן המשיכה עם 30.650 נקודות בכדור ו-28.850 על הסרט. בתרגיל החישוק קיבלה 31.700 נקודות.
פורסם לראשונה: 18:32, 20.05.23