עומר ורד וילנצ'יק סיים שמיני באליפות אירופה בשייט (בדגם ILCA) והראשון מבין המדינות שטרם הבטיחו את מקומן במשחקים, והבטיח כי בפעם הראשונה אי פעם יתחרה שייט מהדגם במשחקים האולימפיים. עד עתה התחרו בדגם הנשים של ה-ILCA שתי נציגות, שי קקון במשחקי טוקיו 2020 ונופר אדלמן בלונדון 2012 וביג'ינג 2008.
ההישג של וילנצ'יק 16, ממועדון שדות ים, מדהים עוד יותר. זאת בהתחשב בגילו הצעיר וכי זו אליפות אירופה הראשונה בה הוא מתחרה בבוגרים. וילנצ'יק כבר אוחז במדליית הכסף באליפות אירופה בנוער עד גיל 17 ומדליית ארד באליפות העולם באותו הגיל.
2 צפייה בגלריה
עומר ורד וילנצ'יק
עומר ורד וילנצ'יק
הישג יוצא דופן. וילנצ'יק באליפות ביוון
(צילום: Matias Capizzano)
וילנצי'ק פתח את יום התחרות האחרון כאשר הוא מוביל את האליפות בפער קטן. תחילת היום נראתה עגומה מאוד, עם זינוק גרוע מאוד לשיוט הראשון, אותו סיים במקום 39 והידרדר עד למקום ה- 22 בדירוג הכללי, הרחק מהפודיום ומהקווטה לפריז.
הכל אבוד? רחוק מכך. הישראלי הצעיר הפגין עוצמות מנטליות מרשימות, כאשר זינק מצויין לשיוט הבא, הוביל ולבסוף זכה בשיוט השני של היום. התוצאה המעולה הזניקה אותו עד למקום השני הכללי, מרחק שלוש נקודות מהזהב ובמרחק בטוח יחסית של 26 נקודות לפני המתחרה האסטוני, שאיים על הקווטה.
גם השיוט האחרון של היום לא האיר פנים למתחרה הישראלי, שסיים 29 ונדחק עד למקום השמיני באליפות, אך התנחם בהתרגשות שבהשגת הכרטיס הישראלי לפריז. עצם השגת הקווטה לא מבטיחה לבד כי וילנצ'יק אכן ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, שכן בפני הנבחרת עוד תחרות מבחן אחת, שרק לאחריה יוחלט על זהות הנציג הישראלי.
2 צפייה בגלריה
עומר ורד וילנציק
עומר ורד וילנציק
יום הפכפך עם סוף טוב. עומר ורד וילנציק
(צילום: Matias Capizzano)
וילנצ'יק, אמר בסיום: "איזה יום. פעם ראשונה שאני מתחרה בבוגרים בחו"ל, פעם ראשונה שנכנסתי לבית זהב ובטח הבטחת הכרטיס לישראל לפריז הפכה את הכל למרגש בטירוף. הגעתי לאליפות הזו במטרה ללמוד ולצבור נסיון ואיך שהדברים התגלגלו זה ממש לא יאמן. זה כבוד גדול בשבילי להבטיח למדינה את הכרטיס לפריז".
מי שיתחרה עם וילנציק על הכרטיס יהיה מאור בן הרוש, שסיים תחרות מצוינת גם כן עם הישג שיא אישי של המקום ה 15. בן הרוש החל את התחרות בעשירייה השניה, אך המשיך וטיפס בדירוג עם התקדמות האליפות.
ארז אליהו, מאמן הנבחרת:"קיבלנו הזדמנות נדירה, בשבוע של רוחות קלות מאוד, שם לשייטים הצעירים שלנו יש עדיפות. כל הנבחרת עמדה במטרות שהצבנו, גם עומר, גם מאור וגם ראם הצליחו להתברג לבית הזהב, וזה כשלעצמו הישג מדהים. גם ההצלחה של שי קקון נהדרת ואני גאה בכל המתחרים והמתחרות שלנו".

נשים: קקון סיימה במקום ה-14

אצל הנשים סיימה שי קקון אליפות אישית מצויינת, כאשר היא מתמקמת במקום ה 14. זה הישג נפלא לקקון, אך הוא לא הספיק לה על מנת להבטיח את הקווטה, כיוון שהיא הייתה רביעית במניין המדינות האירופאיות, שטרם הבטיחו את השתתפותן. קקון תתחרה באפריל בתחרות ההזדמנות האחרונה בצרפת, על אחד משלושת הכרטיסים האחרונים שנותרו למשחקים האולימפיים.
"זהו הישג הסטורי לשייט הישראלי" אומר שי בובר, יו"ר איגוד השייט. "זו הקווטה הראשונה אי פעם בדגם הזה, מאז שנכנס למשחקים באטלנטה 96. עד היום לא הצלחנו להגיע ליכולות תחרותיות כאלה גבוהות. כל הכבוד לנבחרת שלנו ולעומר, אתם נותנים את ההשראה לנוער להמשיך ולעבוד בדגם הזה, כי ההשקעה לאורך זמן משתלמת. כל הכבוד למאמן ארז אליהו ולמועדונים שדות ים ונהריה".

שאר התוצאות באליפות אירופה: ראם מגן מקום 26, יוגב אלקלעי מקום 74; מאיה פילניק במקום 78, גאיה דטיאשווילי מקום 90, רבקא מנטל מקום 101.