אין ספק שהדבר הקשה ביותר שקרה לה העונה הוא ההדחה בשמינית גמר הגביע הצרפתי מול ליון, אך עם כל זאת, נראה שליל עדיין לא אמרה את המילה האחרונה לעונת 2023/24, בטח כשזו עדיין רחוקה מסיום. בזכות שחקנים צעירים ומבטיחים כמו הארלדסון, לני יורו ומירמון, כשמעל כולם מנצח ג'ונתן דייויד הקנדי הבינלאומי שהגיע לפני ארבע עונות, יש לפאולו פונסקה סיבה טובה להמשיך לשאוף קדימה לעבר המטרות.
סיפורה של ליל בשש השנים האחרונות מזכיר במעט את זה של מכבי חיפה. בעונת 2017/18 הקבוצה הייתה במצב סכנה ממשי לירידת ליגה ובדיוק כמו הירוקים, שלוש שנים אחר כך ב-2021 קטפה את תואר האליפות הראשון מאז עונת 2010/11, עשור לזכייתה האחרונה באליפות צרפת.

1 צפייה בגלריה
שחקני ליל חוגגים
שחקני ליל חוגגים
שחקני ליל חוגגים
(צילום: Sameer Al-DOUMY / AFP)

הקבוצה של פונסקה שרושמת סה"כ חמישה הפסדים בדומה לשנייה בטבלה, ברסט המפתיעה, עדיין נמצאת במקום הרביעי וללא ספק בקרבות הישירים על המקום בליגת האלופות בשנה הבאה, לשם שואפות להגיע גם ניס ולאנס הממוקמות חמישית ושישית בהתאמה. המרחק ממונאקו השלישית הוא בסה"כ ניצחון בודד ושלוש נקודות, מה שעדיין לא הבטיח את העפלתה של הקבוצה מהנסיכות, ומאפשר לצפוניים לפנטז בענק על מקום בצ'מפיונס.
גם באירופה עוד לא תם מסע הקסם של "לה-דוגס" ("כלבי המסטיף" בתרגום חופשי). ליל גברה בשלב שמינית הגמר של הקונפרנס ליג על שטורם גראץ האוסטרית, והוגרלה למפגש מהדהד מול אסטון וילה, אז כך שגם תואר אירופי על הפרק מבחינת הקבוצה ממחוז נור. נראה ששתי הזכיות האחרונות בקונפרנס ליג ע"י קבוצות ממעמד די זהה לזה של ליל, דוגמת רומא (הזוכה הראשונה בקונפרנס) ו-ווסטהאם שהניפה בעונה שעברה, פותחות מעט את התיאבון עבור האדומים שירצו להיות חתומים על הזכייה השלישית במפעל.
הקבוצה הצפונית הצנועה הוכיחה שהיא לא רק ידועה כיצרנית קפיצות מדרגה עבור שחקנים שנהפכו לכוכבי על כמו אדן הזאר, רפאל לאאו, מייק מניאן, דיבוק אוריגי, ויקטור אוסימן ועוד, אלא גם מועדון שמחפש להיאבק על תארים, בפרט תואר אירופי נחשק, וכמובן הכי חשוב לכוון הכי רחוק שיש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.