חמישי האחרון היה עוד יום מיוחד בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי באירופה, אבל יותר מזה - הוא היה יום משמעותי מאד להסתכלות מחודשת על מאבק האליפות בעונה הקרובה. שער אחד שספגה הפך את מכבי ת"א למועמדת מספר אחת לזכייה באליפות בארץ, לא כי היא בהכרח יותר טובה מבחינת המאץ'-אפ שלה מול שתי היריבות שלה, בעיקר זו שבירוק, אלא כי זו נשארה זירת ההתמודדות היחידה שלה העונה, למול חודשיים קשוחים מאד שמצפים להפועל באר שבע ולמכבי חיפה.
יהיה הוגן לומר שניס קבוצה ברמה גבוהה בהרבה ממכבי ת"א, ושמעבר שלה על חשבון הצהובים לשלב הבתים היה הדבר הצפוי והסביר, אבל, ויש כאן אבל גדול, אי אפשר להתעלם משני דברים: 1. אותו דבר נאמר גם על אולימפיאקוס פיראוס וביתר שאת על הכוכב האדום בלגרד, והנה מכבי חיפה בליגת האלופות. 2. העובדה שניס קבוצה איכותית יותר לא יכולה להשכיח ולהעלים את ההיערכות הנוראית, לא בפעם הראשונה, של מכבי ת"א לעונה הזו. זה בולט וצועק עוד יותר כשמשווים למה שקרה בבאר שבע ובעיקר בחיפה.

2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: AFP)

2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א בסיום
שחקני מכבי ת"א בסיום
שחקני מכבי ת"א בסיום
(צילום: עוז מועלם)

איני מזלזל כלל ועיקר בזהבי, פרץ, ביטון ושאר שחקני החיזוק שכבר הגיעו ועוד יגיעו, אבל לא נושבת מקריית שלום רוח ותחושה של תכנון. מכבי ת"א ידעה כבר באמצע העונה שעברה שהיא צריכה בלם זר ושחקני כנף זרים, והנה - הליגה כבר התחילה, אירופה כבר הסתיימה, וחיזוק זר עדיין אין. ביטון ופרץ הם שחקנים מעולים שמגיעים לקישור עמוס מאד (גלזר, גולסה, ריקן, ייני), זהבי הוא החלוץ הישראלי הטוב ביותר, אבל הוא הגיע לקבוצה שיש בה את שני החלוצים הזרים הטובים ביותר שהיו בעונה האחרונה בישראל, והתחושה היא שזה היה יותר "בואו נביא מה שאפשר ולא תוכנית מסודרת".
זה בעיקר בולט על רקע העבודה השקטה והמאוד מדויקת של גל אלברמן בחיפה - 3 בעיות שעלו מהסגל המקצועי, 3 שחקנים זרים, 3 בינגו, לפחות נכון לעכשיו. אל תתפלאו אם גם בלמים זרים איכותיים יגיעו לחיפה לפני שינחת בלם זר בקריית שלום, ועל זה גולדהאר חייב לתת את הדעת.
בהצלחה לבאר שבע ולחיפה באירופה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.