גילי שריר ומאיה גושן זכו היום (שבת) כל אחת במדליית הארד בגרנד סלאם מונגוליה. בכך הן הצטרפו לחברותיהן לנבחרת שעמדו אתמול על הפודיום, גפן פרימו שזכתה בזהב ותמר מלכה שזכתה בארד.
שריר (63 ק"ג) ניצחה את כל הקרבות שלה עד שלב חצי הגמר, שם הפסידה והתמודדה על מדליית הארד נגד חברתה לנבחרת שמש. בדיוק כמו אתמול, בין שירה ראשוני למלכה, קיבלנו "דרבי ישראלי" בקרב על מדליה. ענבל שמש ניצחה את הקרבות שלה עד רבע הגמר, הפסידה ונשרה לבית הניחומים, ואחר כך ניצחה וכאמור עלתה לקרב על הארד מול שריר.
2 צפייה בגלריה
שריר וגושן
שריר וגושן
עוד יום מוצלח לנבחרת הנשים. שריר וגושן עם המדליות
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו )
2 צפייה בגלריה
שריר, הרשקו וגושן
שריר, הרשקו וגושן
"כיף גדול לראות את המחוייבות וההישגים של הנבחרת". שריר, הרשקו וגושן
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו )
בקרב על הארד שריר ושמש לא הצליחו לעלות ניקוד על הלוח בתום ארבע הדקות החוקיות של הקרב, שנכנס לגולדן סקור. 2:19 דקות לתוך תוספת הזמן קיבלה שמש את העונש השלישי לחובתה ובכך "נתנה" את המדליה לחברתה לנבחרת. זהו הניצחון השלישי של שריר על שמש במפגשים בניהן בתחרויות בינלאומיות.
"אני מאושרת מאוד על הזכיה במדלית הארד ושמחה לפתוח את השנה האולימפית ברגל ימין" אמרה שריר אחרי הזכייה. "אחרי האכזבה באליפות העולם, היה לי חשוב מאוד לחזור לפודיום ולהוכיח לעצמי שגם בימים פחות טובים אני מסוגלת לעמוד מול הבנות החזקות בעולם. אני רוצה להודות לכל הצוות שמלווה אותי בראשותו של שני הרשקו, המאמנים עידו בר, צ’ארלס ציבאנה, הפיזיו ברנרדו ברקן ולכל שאר הצוות. מכאן אני ממשיכה הלאה למטרות הבאות".
גושן זכתה היום במדליית הארד בקטגוריית המשקל עד 70 ק"ג לאחר ניצחון בעונשים על אליזבט טלטשידו היווניה, אחרי שנכנעה בחצי הגמר לקרואטית לארה קזטקו.
"אני מאוד מאושרת על המדליה", אמרה גושן אחרי הזכייה. "אני עובדת קשה בנבחרת שדוחפת אותי כל הזמן לקצה. ההישגים שלי ושל הנבחרת הם ההוכחה שהעבודה הקשה והמחוייבות באים לידי ביטוי גם במדליות. זו התודה שלי לצוות שמלווה אותי ברשות המאמן שני הרשקו, המאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה וכל הצוות המקצועי".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו אמר: "פשוט כיף גדול לראות את המחוייבות וההישגים של הנבחרת, אומנם גילי שריר ומאיה גושן זכו היום במדליות, אבל ההישגים שלהן הם תוצאה של עבודה קשה ומחוייבות לאורך זמן ושל נבחרת שלמה של ספורטאיות, מאמנים ובעלי מקצוע רבים. אני מאוד גאה בצוות המקצועי שמקיף את נבחרת הנשים ובאיגוד הג׳ודו שמעניק לנו את התנאים והגיבוי כדי להצליח".