מנצ'סטר סיטי תארח היום (16:00) את אברטון, אבל בתקשורת האנגלית עוסקים בימים האחרונים פחות בקרב המעניין בפרמייר-ליג, ויותר בספונסר החדש והמסתורי של האלופה האנגלית. או יותר נכון, בהסכם החסות שהחזיק מעמד בדיוק שבוע לפני שהוחלט על "השעיית השותפות".
נתחיל מההתחלה. ביום שישי שעבר הודיעה מנצ'סטר סיטי באתר הרשמי שלה על חוזה אימוץ משני עם "3Key" – חברה לניתוח מסחר פיננסי מבוזר. עד פה הכל טוב ויפה, אבל גולשים הפנו את התקשורת בממלכה לעובדה מעניינת: אין כמעט "טביעות רגל דיגיטליות" על החברה הזו, ואף אחד אינו יודע היכן היא נמצאת. גם סיטי, בהודעה שלה, לא ציינה יותר מדי פרטים.
4 צפייה בגלריה
אצטדיון איתיחאד
אצטדיון איתיחאד
מי יודע מיהו הספונסר החדש של מנצ'סטר סיטי?
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
אוהדי מנצ'סטר סיטי
אוהדי מנצ'סטר סיטי
לאוהדי סיטי זה בטח לא ממש משנה. או שכן?
(צילום: getty images)
האיש שצוטט בהודעה הרשמית של המועדון היה ראיין ס. הולדר, שהוגדר כמנהל השיווק הבכיר של החברה. "תרגול, עבודת צוות ותשוקה הם היסודות להצלחה, וערכים אלה נמצאים בשפע במנצ'סטר סיטי", צוטט הולדר, רק שניסיונות למצוא מי האיש עלו בתחילה בתוהו.
הכתב החוקר, מרטין קאלדין, העלה את השאלה הזו בחשבון הטוויטר שלו וביקש ביום שני האחרון מגולשים למצוא את אותו מנהל שיווק או בכירים אחרים בחברה. לאחר 48 שעות, הכי קרוב שמישהו הגיע למציאת מידע מאומת על אחד האנשים זו תמונה של גבר עם זקן ג'ינג'י בחליפה משובצת, שהוא כנראה אסטרטג הצמיחה הראשי בחברה. או שאולי לא. סיטי, למרות בקשות מה"גארדיאן", סירבו להגיב בנושא.
קאלדין מבקש מהגולשים למצוא מידע על "3Key"
ומעלה כל מיני שאלות על הספונסר החדש

מנהלי החברה נעלמו מעל פני האדמה?

גם ב"טיימס", עוד עיתון חשוב בממלכה, החליטו לחקור את העניין. סיטי טענה בהודעה שלה כי מדובר ב"שותף אזורי", אך לא ציינה לאיזה אזור – במדינה או מחוצה לה – נכללת העסקה. בהודעה לעיתונות של מייסד "3Key", אוליבר צ'ן, נאמר כי "החברה נמצאת בשלבי הקמה עם מוצר שעתיד להיות מושק בחודשים הקרובים". כמו כן, טען כי "השותפות עם סיטי תהיה באזורים מחוץ לבריטניה".
בהצהרה של צ'ן הוזכרו ארבעה מנהלי חברה נוספים, אך חיפושים באינטרנט לא הצליחו למצוא מישהו עם השמות הללו בעל נוכחות מקוונת או אפילו פרופילים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר.
4 צפייה בגלריה
מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי
ההודעה הרשמית בשישי שעבר על הסכם החסות החדש
(צילום מסך מתוך האתר הרשמי של מנצ'סטר סיטי)
וזה לא הסוף. למחרת פרסום התהיות של קאלידן, שני אתרי אינטרנט הקשורים ל-"3Key" היו לפתע במצב לא מקוון. אחד מהם חזר ברביעי האחרון לפעילות עם עיצוב יפה, אך תוכן חידתי. בעוד שהאתר טוען ש-"3Key" פועלים מאז 2020, אין אזכור לאנשי צוות או למוצרים הזמינים לציבור.
לפחות במבט ראשוני, נראה שהאתר מצביע על כך ש-"3Key" עוסקת בהקלת הסחר בנכסים דיגיטליים, כגון מטבעות קריפטוגרפיים ו-NFT. האתר מציג גם את הקונספט של CeDeFi, שילוב של "הטוב משניהם" בכל הקשור לנכסים פיננסים ריכוזיים ומבוזרים. רק שהשאלות ממשיכות להיערם ולהישאל.
כמו שכבר הבנתם, חברות הקשורות למטבעות וירטואליים נכנסות חזק בתקופה האחרונה לשוק הספורט. ביום רביעי פורסם כי היכל הסטייפלס סנטר שבלוס אנג'לס, המשמש כאולם הביתי של הלייקרס והקליפרס, ייקרא מעתה "Crypto.com Arena". הבורסה למטבעות וירטואליים (קריפטו) שילמה למעלה מ-700 מיליון דולר עבור שם ההיכל למשך 20 שנה, כך לפי הלוס אנג'לס טיימס.
4 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
העיקר שהם חוגגים. שחקני סיטי
(צילום: AP)
זו לא עסקת הספורט הראשונה של Crypto.com. מוקדם יותר השנה דווח על עסקה של 100 מיליון דולר שסגרה עם פורמולה 1, וכן יש לה שותפויות נוספות עם קבוצות ספורט שונות. ב-NBA כבר יש היכל ששמו נקשר לעולם הקריפטו. מוקדם יותר השנה שונה שמו של האמריקן איירליינס ארנה של מיאמי היט והוא נקרא כעת על שם בורסת הקריפטו FTX.
ומה לגבי "3Key"? בתקשורת הבריטית, כאמור, לא התרשמו מההצהרות של בכיריה והמשיכו לשאול שאלות. תופתעו או לא, זה עבד. ביום שישי החליטה סיטי "להשעות זמנית" את חוזה האימוץ.
"הודענו על השותפות עם '3Key', אבל היא לא יצאה לפועל מבחינת מוצרים או שירותים בשום חלק של העולם. לאור האינטראקציות של המועדון עם החברה בימים האחרונים, מנצ'סטר סיטי עכשיו עורכת בירורים נוספים ונכון לעכשיו השותפות הושעתה עד למציאת פתרון מספק לכל הסוגיות", נאמר על-ידי המועדון. מי אמר שעיתונות חוקרת עברה מן העולם?