יום מופלא של ים וולצ'ק בן ה-19, באליפות העולם לג'ודו הראשונה בקריירה שלו, כמעט והספיקה לו לעלות היום (חמישי) על הפודיום. התקווה הגדולה (והמפתיעה יש לציין) של המשלחת הישראלית ביומה הראשון של האליפות בטשקנט הפסיד רק בקרב על מדליית הארד בתחרות היוקרתית, אבל יכול להיות מרוצה מהדרך.
וולצ'ק (במשקל עד 60 ק"ג) העפיל לקרב על מדליית הארד לאחר ניצחון באיפון אדיר על אנג'לו פנטאנו האיטלקי בבית הניחומים. רק שהוא נאלץ לפגוש את יונג-וויי יאנג מטייוואן, מדליסט הכסף מאולימפיאדת טוקיו, שגבר על הישראלי באיפון (אחרי ריתוק) תוך פחות משתי דקות.
3 צפייה בגלריה
ים וולצ'ק ישראל ג'ודו
ים וולצ'ק ישראל ג'ודו
הישג מרשים. וולצ'ק
(צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
הדרך של וולצ'ק לקרב על המדליה היה ארוך. הוא גבר על אדוניס דיאס האמריקני (באיפון מרשים תוך פחות משתי דקות), על אלוף העולם מ-2019 לוחום צ'חווימיאני הגיאורגי (בניקוד זהב) ועל סימון זולו הזמבי (בווזארי). ברבע הגמר הפסיד (בווזארי) לדילשודבק באראטוב המקומי ונשר, כאמור, לבית הניחומים.
רק באוגוסט האחרון וולצ'ק סיים במקום השביעי באליפות העולם לנוער, וכבר עכשיו הוא הבטיח לעצמו הישג גדול יותר באליפות הבוגרים. וולצ'ק גדל במועדון ראק ג'ודו בפרדס חנה. רק לאחרונה חווה טרגדיה אישית כשאמיר קליין, המאמן שטיפח וגידל אותו, הלך לעולמו. למרות זאת, פחות משבועיים אחרי הבשורה המצערת וולצ'ק התעלה, זכה במדליית ארד באליפות אירופה לנוער והקדיש את המדליה למאמנו המנוח.
3 צפייה בגלריה
מתן קוקלייב
מתן קוקלייב
הפסיד בשמינית - והודח. קוקלייב
(צילום: AFP)
וולצ'ק ומתן קוקולייב נחשבים לג'ודוקא הישראלים הבכירים במשקל הנמוך ביותר, עד 60 ק"ג, שבו לא נרשמו הישגים מקומיים בולטים בשנים האחרונות. כעת עם ההתקדמות שמציגים השניים, יש תקווה כי באולימפיאדת פריז 2024 ישראל תיוצג במשקל הזה לראשונה מאז לונדון 2012.
קוקלייב, אגב, שעלה אוטומטית לסיבוב השני באליפות העולם, ניצח בקרב הראשון שלו בתחרות את סדריק רבול הצרפתי. אחרי קרב צמוד במהלכו הישראלי ספג שני עונשים וניצל מניסיון ריתוק, ניגשו השניים לניקוד זהב, בו רבול קיבל עונש שלישי והפסיד. בשמינית קוקלייב כבר נוצח על-ידי ילדוס סמטוב המקומי - והודח מהתחרות.
3 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
שוב לא תעלה על הפודיום באליפות העולם. ראשוני
(צילום: רויטרס)
אצל הנשים, שתי הג'ודוקות הישראליות ספגו הפסדים כואבים והודחו (במשקל עד 48 ק"ג). שירה ראשוני, באליפות העולם השביעית שלה בקריירה, שוב לא התקרבה לפודיום, אחרי הפסד בקרב הראשון שלה בתחרות - לאסונטה סקוטו. האיטלקייה גברה עליה עוד בשנה שעברה בגראנד סלאם אבו דאבי והפעם נזקקה לפחות מדקה כדי לרתק אותה ולהדיח אותה מהתחרות. תמר מלכה נוצחה עוד בסיבוב הראשון - בווזארי למרושה סטאנגר הסלובנית.
פורסם לראשונה: 11:14, 06.10.22