פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) זכה הערב במדליית ארד בגראנד סלאם פריז היוקרתי, אחרי שאתמול (שבת) זכתה גילי שריר (עד 63 ק"ג) במדליית הזהב, וגפן פרימו (עד 52 ק"ג) במדליית הארד.
פלצ'יק הודח ברבע הגמר אחרי שספג איפון 34 שניות מפתיחת הקרב מול טומא ניקיפורוב הבלגי, אבל השלים זכייה במדליית הארד אחרי ניצחון על שאדי אלנאחאס הקנדי ממוצא מצרי. בשמינית הוא ניצח בשני ווזארים את מתיאס מאדסן הדני. קודם לכן ניצח את ג'וריס אגגבננו הצרפתי באיפון, אחיו של קלריס שהייתה מתחרה עם ירדן ג'רבי.
2 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)

הנפילה של שגיא מוקי נמשכת

על אחת הבמות המרכזיות של הג'ודו העולמי, טורניר הגראנד-סלאם בפאריז, רשם הבוקר שגיא מוקי נקודת שפל נוספת. חניכו של אורן סמדג'ה, המתחרה בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג והיה אלוף העולם לפני שלוש שנים, הודח כבר בסיבוב הראשון אחרי הפסד בשלושה עונשים ליריב אלמוני שמדורג במקום ה-28 בעולם, אסד מאסאבירוב מקירגיזסטן, שמעולם לא זכה להצלחה כלשהי בזירה הבינלאומית.
כשנותרה פחות משנה וחצי עד למשחקים האולימפיים בפריז, מסתמן כי מוקי רק הולך ודועך. סמדג'ה לא מצליח להחזיר אותו לדרך המלך, ועברו כבר שנתיים מאז שהוא עמד על הפודיום, אז זכה במדליית ארד בליסבון. מדובר בטורניר הרביעי ברציפות בו מוקי מפסיד כבר בסיבוב הראשון, אחרי שעשה זאת גם בליסבון, ירושלים ובאליפות העולם בטשקנט. עוד לפני כן, הוא נחל אכזבות כשהודח בסיבובים המוקדמים בבודפשט ובאליפות אירופה בסופיה.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי לאחר ההפסד באולימפיאדת טוקיו 2020
שגיא מוקי לאחר ההפסד באולימפיאדת טוקיו 2020
לא חוזר לעצמו. מוקי
(צילום: אורן אהרוני)

שאר הישראלים

בנשים, ענבר לניר (עד 78 ק"ג) הודחה ברבע הגמר אחרי הפסד באיפון ליון הינג'ו ממדרום קוריאה, היא לא עברה לבית הניחומים לאחר שנפסלה אחרי שימוש בלתי חוקי ברגליים. לשמינית היא עלתה אוטומטית, שם ניצחה באיפון מהיר את מארי ברנסר מגינאה. מאיה גושן (עד 70 ק"ג) הפסידה בבריח בגולדן סקור לטוסאנדו רוסטנט הספרדיה, לפני כן ניצחה בסיבוב ראשון בווזארי את קאליה איסיופי הצרפתיה.
פורסם לראשונה: 12:57, 05.02.23