הקריסה של נבחרת הג'ודו בטוקיו גוררת ביקורת קשה במשלחת כלפי ההתנהלות של נבחרת ישראל, למרות שעדיין נותרו שני ימי קרבות, כאשר מחר (שישי) יעלו למזרן אורי ששון (מעל 100 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג) וביום שבת תתקיים התחרות הקבוצתית.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"זה כישלון אדיר, חייבים להסיק פה מסקנות איך דווקא באולימפיאדה הגיעה הקריסה הזו", אמרו במשלחת. בוועד האולימפי מעדיפים להתעסק בנושא רק לאחר החזרה לישראל, אבל יו"ר האיגוד משה פונטי, יחד עם המאמנים אורן סמדג'ה ושני הרשקו שכשלו, יצטרכו לתת הסברים על ההכנה שהובילה לכך שאף ספורטאי לא הגיע לחצי הגמר באחד המשקלים. "יש פה משהו מובנה, זה לא כישלון חד פעמי, וכל הג'ודאים עוד הפסידו ליריבים נחותים מהם", הוסיפו במשלחת.
4 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק בקרב מול שאדי אלנחאס
פיטר פלצ'יק בקרב מול שאדי אלנחאס
"צריך להסיק מסקנות". פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה
בוועד האולימפי לא מבינים איך הגיעה הקריסה. אורן סמדג'ה
(צילום: אורן אהרוני)
בינתיים מתחילות להתקבל עדויות מההכנה הלקויה. אחרי שאתמול (רביעי) חשפנו את הגילויים החדשים שהובילו לכישלון של שגיא מוקי, בין היתר על קרבות אגו של ממש בין הכוכבים במהלך האימונים. מי שהחליט לזעזע את החניך שלו דווקא על המזרן, בצורה פומבית מול המצלמות, היה סמדג'ה.
מאמן הנבחרת נקלט במצלמות גוער בפיטר פלצ'יק לאחר הפסדו בבית הניחומים לקנדי (ממוצא מצרי) שאדי אלנחאס: "נתת לו את הקרב בסוף. נתת לו לעשות את המהלך שלו ובגלל זה אתה מפסיד. כל הקרב עבדת מעולה עשית הכול נכון, הכול היה מחושב. לא היית צריך לאפשר לו. הוא כבר ויתר על הקרב". אנשי המשלחת היו המומים מהתנהגותו של המאמן.
4 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק לאחר הדחתו
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
שגיא מוקי מאוכזב
שגיא מוקי מאוכזב
הכישלון של שגיא מוקי היה צורב
(צילום: אורן אהרוני)
"אורן עשה לו משפט שדה", אמרו במשלחת. "בניצחונות ובהישגים, הוא הראשון להיות מצולם ליד הספורטאים שלו. אין מדליה בלי תמונה של אורן לידה". גם פונטי נראה עצבני מאוד אחרי ההדחה של פלצ'יק.
מהוועד האולימפי בישראל נמסר: "מחבקים את הספורטאים ברגע של אכזבה. יש עוד שני ימי קרבות לאורי ששון ורז הרשקו וגם התחרות הקבוצתית, ואנחנו מחזיקים להם אצבעות. סיכומים והסקת מסקנות ייעשו רק בסיום המשחקים כשנחזור ארצה. כמו שלא עשינו אירוע בכפר לזכייה במדליה בטאקוונדו, וגם את זה דחינו לחזרתנו ארצה".