כרגיל, מוקדמות טורניר גדול בפתח ועולה השאלה מי צריך לאמן את הנבחרת? האופציות שעולות לפני כל מינוי הן זהות, מאמן ישראלי מצליח, מאמן זר או איל ברקוביץ'. אז מי יהיה המאמן הפעם? אני חושב שהבן אדם המתאים ביותר לתפקיד הוא יוסי אבוקסיס.
בוא נסתכל קצת על היסטוריית המאמנים הישראלים. אלי גוטמן הגיע אחרי ההצלחה הגדולה בהפועל תל אביב, אלישע לוי אחרי עונות גדולות במכבי חיפה, עכשיו תורו של ברק בכר אחרי אליפויות בבאר שבע וחיפה?
1 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
אז זהו שלא! אם נשווה את כדורגל הנבחרות לכדורגל קבוצות, נבחרת ישראל היא קבוצת אמצע טבלה טיפוסית, עם המאמן הנכון אולי נוכל להיות הפתעת הפלייאוף העליון ועם קצת מזל גם לעלות לטורניר גדול.
הניסיון להביא לנבחרת מאמנים גדולים ומנוסים כדוגמת אלי גוטמן ואלישע לוי לא צלח. הם מאמנים מעולים שעם הכלים הכי טובים בליגה גם יודעים לעשות עונות גדולות ולקחת אליפות (ואולי אפילו דאבל). אבל נבחרת ישראל היא לא מכבי תל אביב של הנבחרות ולכן צריך לאמן אותה מאמן של קבוצות קטנות, ומי יותר מתאים לכך מיוסי אבוקסיס.
יוסי הוא מאמן גדול, מאמן גדול של קבוצות בינוניות. עם בני יהודה הוא עשה עונות מדהימות עם הגעה לפלייאוף העליון וזכייה בגביע היסטורי. עם בני סכנין הצליח לדהור עד לחצי גמר גביע המדינה והוביל אותה שנתיים ברצף להיות הפתעת הפלייאוף העליון. גם בבאר שבע בשנה בה התקציב היה הנמוך בעשור האחרון, בשנת קורונה ובלי הגב של אלונה ברקת הוא זכה בגביע נוסף אחרי שהדיח את אותה בני יהודה שאימן רק חודשים קודם לכן.
חוסר ההצלחה בהפועל תל אביב, יש שיגידו גם בבאר שבע ובעיקר השנה לא הופך אותו למאמן פחות טוב, אולי אפילו להפך, הוא יודע להוציא מהשחקנים הבינוניים שלו 120%, וכשהוא מגיע בעמדת עליונות כמו העונה בליגה הלאומית, זה פשוט לא עובד.
אז מה אתם אומרים, יוסי אבוקסיס לנבחרת? מקסימום נחכה עוד 4 שנים לעלות לטורניר גדול, חיכינו כבר 50 שנה, מה זה עוד שנתיים?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.