הבוסים של נטפליקס יושבים בחדר הישיבות על בורקס ומיץ פז (או המקבילה הממש עשירה והלא-ישראלית של זה) ולא מסוגלים להוריד את החיוך מהפנים. הסדרה הנפלאה על הקריסה של סנדרלנד הייתה להיט בינלאומי של מעצמת הטלוויזיה החדשה, ועכשיו יש סיבה מצוינת להרים המשך מלא גבורה שמתאר את התקומה, השיקום, ההתעוררות של המועדון שהפך לסמל לניהול כושל. וגם אם לא, הם לפחות יכולים להוסיף כתובית בסוף הפרק האחרון של הסדרה המקורית: "אל תדאגו, הסוף האמיתי טוב יותר".
והוא אכן היה מושלם עבור אוהדי סנדרלנד. 46,500 מהם עשו את הדרך בשבת האחרונה לוומבלי כדי לראות את קבוצתם מנצחת 0:2 את וויקומב וונדררס בגמר פלייאוף הליג-1 ומבטיחה את הכרטיס השלישי והאחרון לצ'מפיונשיפ, ליגה אליה היא חוזרת אחרי ארבע שנים מלאות דם, יזע ובעיקר דמעות.
7 צפייה בגלריה
סנדרלנד
סנדרלנד
סוף טוב, הכל טוב. שחקני סנדרלנד חוגגים עלייה לצ'מפיונשיפ
(צילום: gettyimages)
הפעם אלה היו דמעות של שמחה. בעוד בחצי הגמר - מול שפילד וונסדיי - סנדרלנד נזקקה לשער של פטריק רוברטס עמוק בתוך תוספת הזמן כדי להמשיך הלאה, מול וויקומב היא מצאה את הרשת כבר אחרי 12 דקות - מרגלי אליוט אמבלטון. רוס סטיוארט סגר עניין, 11 דקות לסיום ועשה סוף למסע הייסורים של "החתולים השחורים" בליגה השלישית באנגליה.
פתאום תווית הלוזרית השתחררה ממנה. הרי שלושת הגמרים של המועדון הסתיימו במפח נפש, האחרון לפני שלוש שנים מול צ'רלטון - גם כן במשחק המכריע על הכרטיס לצ'מפיונשיפ. האוהדים, שהשתלטו מיד לאחר המשחק, על כיכר טרפלגר שרו, כמו שרק אפשר לעשות בשנת 2022: "נטפליקס, הנה אנחנו באים". גם הם יודעים איפה התחיל הבאזז הראשוני. 1,387 ימים של שיטוט במגרשי הליג-1 הסתיימו.

"רוצים לדבר איתי? אחרי שיעבור לי ההנגאובר"

שני אנשים אחראים בעיקר להצלחה של סנדרלנד העונה. הראשון הוא הבעלים הטרי, קיריל לואיס-דרייפוס. בנו של בעלי מארסיי לשעבר, רוברט לואיס-דרייפוס, הפך מוקדם יותר השנה - ובגיל 23 בלבד - לבעלים הצעיר ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי. ועוד בנקודת זמן קריטית מבחינתה של סנדרלנד, שדורגה במקום השביעי בליגה בעת מינויו, נקודה אחת פחות מהמקום המוביל לפלייאוף העלייה לצ'מפיונשיפ.
7 צפייה בגלריה
סנדרלנד
סנדרלנד
"מתחייב שלא אפסיק לשתות יומיים ברציפות". ניל
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
קיריל לואי-דרייפוס
קיריל לואי-דרייפוס
הבעלים הכי צעיר בכדורגל האנגלי. לואיס-דרייפוס
(צילום: gettyimages)
קיריל הוא, כאמור, בנו של המיליארדר הצרפתי המנוח שניהל את אדידס שנים רבות. על פי ההערכות, קיריל ירש שליש מההון המשפחתי. אמו מרגריטה מנהלת את חברת הסחורות לואי דרייפוס קומודטיס, והונה האישי מוערך ב-5 עד 8 מיליארד מיליארד דולר. למי ששואל, הוא לא הוציא סכומי עתק יחסית לליגה השלישית - כפי שהורגלנו בפרקים בסדרה "סנדרלנד על המוות", אלא ידע להביא את השחקנים המתאימים, גם בשל חיבתו והידע שלו בכדורגל.
בשבועות האחרונות ישנה סאגה גדולה האם ימשיך או לא במועדון (יש לציין שהוא מחזיק ב-41 אחוזים מהמועדון בלבד), אבל אוהדי הקבוצה שהגיעו לכיכר טרפלגר יכולים להירגע. לואיס-דרייפוס הגיע להצטלם איתם והבטיח שהוא לא "יעזוב את המועדון הכי גדול באנגליה שמחוץ לפרמייר-ליג". ימים יגידו.
7 צפייה בגלריה
אוהדי סנדרלנד
אוהדי סנדרלנד
אוהדי סנדרלנד חוששים בעוד רגע של שברון לב
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
אוהדי סנדרלנד
אוהדי סנדרלנד
בסוף הם חגגו עד אור הבוקר
(צילום: gettyimages)
האיש השני (ואולי הראשון, אם תשאלו את האוהדים) שניצח על התזמורת האדומה-לבנה הוא המנג'ר אלכס ניל. בשנה שעברה המאמן הסקוטי עוד פוטר מפרסטון, אחרי שזו התדרדרה למקום ה-16 בליגת המשנה. לפני חודש הוזעק להחליף את לי ג'ונסון, שהובס 6:0 על-ידי בולטון ונשלח הביתה. בשבת האחרונה, אחרי שעמד במשימה שלשמה הובא, נכנס לחדר מסיבות העיתונאים עם פחית בירה ביד ולפני שדיבר על המשחק עצמו, הבטיח לכל העיתונאים: "זו רק הבאדווייזר הראשונה, מתחייב שלא אפסיק לשתות יומיים ברציפות".
לאחר מכן, כשלחלוחית בעינו, הוסיף: "הפחד הכי גדול שלי בכדורגל היה לאכזב אנשים. זה היה אתגר גדול עבורי להגיע לכאן כי ראיתי מה קרה למנג'רים אחרים של המועדון בחמש השנים האחרונות. אחרי שפוטרתי מפרסטון, ידעתי שאני צריך להראות לכולם מה אני שווה".
7 צפייה בגלריה
סנדרלנד
סנדרלנד
מחזות שונים מאוד ממה שראו בדוקו של נטפליקס
(צילום: gettyimages)
לשאלה האם ימשיך במועדון, ענה: "אני רוצה להיות בסנדרלנד ולקחת את המועדון הזה עוד קדימה. עכשיו אנשים אומרים לי: 'אבל אתם לא באמת קבוצה שמתאימה לצ'מפיונשיפ'. אני עונה להם שאנחנו גם לא קבוצה שמתאימה לליגה השלישית. כרגע אף אחד עוד לא דיבר איתי על העונה הבאה, אבל ביקשתי שאם כן - שיעשו זאת בעוד יומיים - אחרי שיעבור לי ההנגאובר".

ניוקאסל, אנחנו באים

עם האוכל בא התיאבון ואוהדי סנדרלנד לא מסתפקים בעלייה לצ'מפיונשיפ. הם אמנם יתמודדו בעונה הבאה מול מידלסברו, אבל מחכים לרגע בו יפגשו לדרבי הגדול באמת של צפון אנגליה - את ניוקאסל. סנדרלנד יש לציין שיחקה בפרמייר-ליג באופן רצוף מעונת 2007/8 ועד 2016/17, אבל אז, כידוע, סבלה ממשברים ובעיקר טעויות ניהוליות קשות שדרדרו אותה עד לתחתית.
7 צפייה בגלריה
אוהדי סנדרלנד
אוהדי סנדרלנד
(צילום: gettyimages)
מי שעשה גם הוא בשבת האחרונה את הדרך לוומבלי, הפעם כפרשן ובעיקר כאוהד הוא קווין פיליפס. בעונת 1999/2000 אותו פיליפס, אז הכוכב הגדול של סנדרלנד כבש 30 שערי ליגה, כמות שהספיקה לו לזכייה בנעל הזהב של הפרמייר-ליג, אך חשוב מכך - זכייה בנעל הזהב האירופית, תואר שאף אנגלי לא השיג מלבדו עד היום.
"זו הרגשה מדהימה, ואני יודע איך כל שחקן בסנדרלנד חש ברגע זה", סיפר פיליפס. "הלוואי והם יחזרו לימים הגדולים באמת כי הם ללא ספק המועדון הכי גדול מחוץ לפרמייר-ליג שמשחק באנגליה".