עכשיו זה רשמי: נקבעו 12 הנבחרות שיתמודדו בעוד פחות בישראלי באליפות העולם בשחמט - האירוע הגדול של הענף, שיתקיים בארץ. דרום אפריקה אישרה בסוף השבוע באופן סופי את הגעתה והשלימה את תמונת המשתתפות בתחרות היוקרתית, שתיערך בין ה-19-26.11 בירושלים.
מלבד דרום אפריקה וישראל, המארחת, יגיעו ארצה גם אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, הודו, סין, ספרד, צרפת, אוקראינה, הולנד, פולין והמדורגת 1 בעולם כיום - ארה"ב. למעשה לאליפות יתקבצו מדינות מארבע יבשות שונות: אסיה, אירופה, אמריקה ואפריקה.
2 צפייה בגלריה
אליפות העולם מגיעה לישראל
אליפות העולם מגיעה לישראל
אליפות העולם מגיעה לישראל
(האיגוד הישראלי לשחמט)
ישראל יכולה להתהדר כבר עכשיו בהיסטוריה פרטית, כאשר מעולם אותה מדינה לא זכתה לארח שתי אליפויות עולם שונות בשחמט. ישראל תהיה הראשונה לעשות זאת, אחרי שכבר אירחה בהצלחה את אליפות העולם לנכים.
יש לציין כי אחת ההפתעות הנעימות היא הגעתה של נבחרת סין, שלא שולחת כמעט משלחות לתחרויות בינ"ל בתקופה האחרונה בשל התפרצות קורונה נוספת במדינה. למרות זאת, היא נענתה להזמנת האיגוד הישראלי ותגיע ארצה אך בסגל מצומצם. בנוסף, אוקראינה תגיע ארצה, הודות לתרומה כספית של משה שלו, נציג ישראל בהתאחדות השחמט העולמית. רוסיה, שהושעתה על-ידי פיד"ה (התאחדות השחמט העולמית) בשל הפלישה לאוקראינה, לא תיקח חלק באליפות, כאשר שחקניה נחשבים למובילים בעולם והיו פייבוריטים ברורים לזכות בתחרות שתתקיים בישראל.
בשלב הראשון של התחרות הנבחרות יחולקו לשני בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית למשחק הרגיל - 45 דקות למשחק על מנת להשלים שני משחקים ביום.
2 צפייה בגלריה
שחמט
שחמט
בשלב הראשון של התחרות הנבחרות יחולקו לשני בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית למשחק הרגיל
(צילום: AP)
האליפות, כאמור, תתקיים בין התאריכים 19-26.11 בירושלים, כאשר משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון - זאב אלקין נתנו רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.
צביקה ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, אמר: "זהו, הכל מוכן לאליפות העולם בישראל - אירוע חשוב שיביא כבוד לא רק לספורט הישראלי, אלא גם למדינה. נקבעו כל 12 הנבחרות שישתתפו בתחרות - והן מהטובות והחזקות בעולם. ממליץ לכל חובבי השחמט בפרט ולכל עם ישראל בכלל להגיע ולראות את מיטב השחקנים וכמובן גם לקבל הצצה למשחק שצובר תאוצה בשנים האחרונות גם בארץ".