מאבק האליפות בין מקס ורשטאפן ללואיס המילטון בהחלט העלה הילוך (וסליחה על משחק המילים) לאחר התאונה אמש (ראשון) כבר בהקפה הראשונה של המרוץ בסילברסטון. כזכור, ההולנדי של רד-בול נאלץ להתפנות לבית החולים לאחר שמגע ספק מכוון מצד אלוף העולם שלח אותו לקיר הבטיחות במהירות של 290 קמ"ש. הבריטי אמנם ספג עונש של 10 שניות, אך היה זה שחגג בסיום וצמצם את הפער מהפסגה ל-8 נקודות בלבד.
ורשטאפן שוחרר במהלך הלילה מבית החולים לאחר סדרת בדיקות. עוד לפני כן הוא העלה לרשתות החברתיות תמונה שלו מאושפז ולאחר מכן עלה להתקפה נגד המילטון. "מאוכזב מאוד מהאופן בו סיימתי את המרוץ", כתב מקס הזועם. "העונש שניתן לא עזר בכלום ולא הצדיק את ההתנהגות המסוכנת של לואיס על המסלול. לצפות בחגיגות שלו ושל מרצדס בזמן שאני בבית חולים זה לא מכבד ולא ספורטיבי, אבל אנחנו ממשיכים קדימה".
4 צפייה בגלריה
לואיס המילטון ומקס ורשטפן לפני הזינוק
לואיס המילטון ומקס ורשטפן לפני הזינוק
לואיס המילטון ומקס ורשטפן. מאבק על המסלול ומחוצה לו
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
המכוניות של לואיס המילטון (משמאל) ומקס ורשטפן לפני ההתנגשות
המכוניות של לואיס המילטון (משמאל) ומקס ורשטפן לפני ההתנגשות
המכוניות של לואיס המילטון (משמאל) ומקס ורשטפן לפני ההתנגשות
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
לואיס המילטון עם הדגל הבריטי
לואיס המילטון עם הדגל הבריטי
החגיגות שהכעיסו את רד-בול. לואיס המילטון מול הקהל הביתי
(צילום: AP)
גם המנהל של רד-בול, כריסטיאן הורנר, היה עצבני במיוחד על המהלך המסוכן של המילטון: "זאת הייתה טעות של טירון. מאכזב ומרגיז. המעשים שלו סיכנו את בטיחותו של נהג אחר. נהג ששולח נהג אחר לבית חולים, מקבל עונש מינימלי ומנצח בסוף. זה בכלל לא מרגיש כאילו הוא נענש. היה לנו מזל שאף אחד לא נפגע קשה". נהג העבר הלמוט מרקו, שמשמש כיום כיועץ המקצועי של הקבוצה האוסטרית היה נחרץ אפילו יותר: "נהיגה כל כך מסוכנת וחסרת אחריות. הוא היה חייב להיפסל או משהו".
ומה להמילטון היה להגיד אחרי הסערה הגדולה והניצחון לעיני הקהל הביתי שגדש את המסלול? "אני שולח איחולי בריאות למקס שהוא יריב יוצא מן הכלל. שמחתי לשמוע שהוא בסדר. אני תמיד מתחרה קשוח, אבל הוגן". על האירוע עצמו: "הייתי צמוד אליו בכל הזמן הזה. ראיתי שאין לו כוונה לאפשר לי את העקיפה וכשנכנסנו לפנייה הייתה התנגשות. כמובן שלא כך רציתי לנצח, אבל דברים כאלה קורים".
המנהל של מרצדס, טוטו וולף, הגיב גם כן לטענות מכיוון רד-בול: "זאת הייתה סיטואציה שכבר נתקלנו בה בעבר, כאשר שני נהגים מצוינים מתחרים אחד בשני ולא מוכנים לוותר. זה משהו שיכול לקרות וצריך לזכור שצריך שניים לטנגו".
המילטון הצליח לעקוף את שארל לקלר לקראת הסיום וחגג ניצחון שמיני בגראנד-פרי הבריטי, שמשך יותר ממאה אלף צופים. ואלטרי בוטאס הגיע למקום השלישי - והשלים מרוץ סוער אבל מוצלח למרצדס.

בעקבות הסערה: גזענות ברשת כלפי המילטון

התאונה השנויה במחלוקת וההדים שיצרה הובילה לגל גזענות נוסף שמציף את הרשתות החברתיות, כאשר הפעם הקורבן היה לואיס המילטון. אחרי ההודעות המכוערות כנגד מרקוס רשפורד, ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה שהחמיצו פנדל בגמר היורו, גם הנהג הבריטי נאלץ לספוג מגולשים שלא אהבו את התנהלותו ובחרו לבטא זאת בצורה דוחה.
פוסטים של קבוצת מרצדס בפייסבוק ובאינסטגרם התמלאו בטקסטים גזעניים, שכוונו נגד הנהג השחור היחיד בתולדות סבב המרוצים היוקרתי. הנהלת הפורמולה 1 ביחד עם מרצדס מיהרו להוציא הודעת גינוי משותפת בה נכתב בין היתר: "בעקבות התאונה על המסלול, לואיס המילטון נפל קורבן לבריונות ברשתות החברתיות השונות. אנו מגנים זאת בצורה הברורה ביותר. לאנשים מהסוג הזה אין מקום בספורט שלנו".
4 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון
(צילום: Getty Images)
חברת פייסבוק שהיא הפלטפורמה בה נכתבו לא מעט מהטקסטים הגזעניים מסרה: "הגזענות שכוונה כלפי המילטון אינה מקובלת. הסרנו מספר תגובות מעמודי פייסבוק ואינסטגרם. אי אפשר להעלים את התופעה בין לילה, אבל אנחנו מחויבים למאבק כדי ליצור סביבה בטוחה".
המילטון הוא אחד ממובילי המאבק לשוויון זכויות לשחורים ובוודאי מהספורטאים הכי פעילים בנושא. הוא התבטא פעמים רבות בעד גיוון אתני ומקדם יוזמות לשילוב בני מיעוטים בקבוצות המרוצים השונות. הוא גם יזם מחאה על המסלול והוביל את חבריו הנהגים לכרוע ברך לפני מספר מרוצים בעונה שעברה.