גמר ה-400 מטר משוכות היה אמור להיות אחד המותחים באליפות העולם באתלטיקה שנערכת בבודפשט, זה היה אמור להיות קרב משולש - אבל הסתיים בנוקאאוט של קארסטן ורהולם הנורבגי.
האלוף האולימפי ושיאן העולם פתח פער וניצח בקלות בזמן של 46.89 שניות. ורהולם, שהיה פצוע באליפות הקודמת, החזיר לעצמו את התואר והראה שוב למה הוא נחשב לאחד האתלטים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. ראי בנג'מין האמריקאי, סגן אלוף העולם לשעבר, סיים שלישי. האלוף המכהן אליסון דוס סנטוס הפתיע בחולשתו וסיים חמישי קירון מקמאסטר מאיי הבתולה הבריטיים הפתיע במקום השני עם 47.34 שניות, מדליה היסטורית לאיי הבתולה באליפות העולם.
4 צפייה בגלריה
קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם
ורהולם. שוב אלוף
(REUTERS/Kai Pfaffenbach)
4 צפייה בגלריה
קייטי מון
קייטי מון
קייטי מון. אלופת העולם בקפיצה במוט
(REUTERS/Kai Pfaffenbach)
4 צפייה בגלריה
נינה קנדי
נינה קנדי
נינה קנדי. גם היא אלופת העולם
(Ben Stansall / AFP)
הגמר בקפיצה במוט לנשים התעלה לרמת גבוהה מאוד. נינה קנדי האוסטרלית והאלופה האולימפית קייטי מון סיימו את התחרות בגובה של 4.90 מטר וזכו בזהב משותף. שתיהן פסלו ולא יכלו להמשיך ולכן חלקו את הזהב. ווילמה מורטו הפינית סיימה עם הארד.
האלוף האולימפי ב-1,500 מטר יאקוב אינגרבריגסטן הנורבגי היה אמור להיות מוכתר לאלוף העולם די בקלות. אמנם ג'וש קר הבריטי הצליח להפתיע עם תוצאה של 3:29:38 והקדים את הנורבגי ב-27 מאיות, הפתעה לא קטנה. מדליסט הארד האולימפי השתדרג והפך לאלוף העולם. "מגיע לקר את כל הקרדיט על הניצחון, הוא רץ בצורה טובה. אני מרגיש קצת חסר מזל היום", אמר אינגרבריגסטן בסיום.
4 צפייה בגלריה
ג'וש קר
ג'וש קר
ג'וש קר. אלוף העולם המפתיע
(EUTERS/Aleksandra Szmigiel)
מאריליידי פאולינו הדומיניקנית, סגנית אלופת העולם בשנה שעברה ב-400 מטר, זכתה הפעם בזהב עם 48.76 שניות במקום השני סיימה נטליה קאצ'מארק עם 49.57 שניות. סאדה וויליאמס סיימה שלישית עם 49.6 שניות.