היסטוריה בפקיעין: לראשונה - שחמטאית ירדנית הגיעה ארצה להשתתף בתחרות מטעם איגוד השחמט הישראלית. ראיה אל-נאימאת, חברת הנהלת התאחדות השחמט הירדנית ושחקנית סגל נבחרת הנשים של ירדן, הוציאה אתמול לדרך את האליפות הבינ"ל המתקיימת בפקיעין (פרסים בסך 15 אלף שקל).
יו"ר איגוד השחמט, ד"ר צביקה ברקאי, קיבל את פני אל-נאימאת ואף שלח דרכה בקשה להתאחדות הירדנית, עם הזמנה ראשונה מסוגה - להביא ארצה את נבחרת ירדן לישראל במימון מלא מטעם האיגוד הישראלי.
מעל ל-90 שחמטאים, ביניהם חמישה רבי אמנים ואמנים בינ"ל, נוטלים חלק באליפות שתתקיים עד יום שישי הקרוב ובה שלוש קטגוריות: ראשית - לשחקנים בעלי מד כושר ישראלי או בינ"ל מעל 1,8000, משנית א' - לשחקנים בעלי מד כושר ישראלי או בינ"ל 1400-1800 ומשנית ב' - לשחקנים בעלי מד כושר ישראלי או בינ"ל עד 1400.
האירוע נערך בחסות תנועת הנוער הדרוזית ואיגוד השחמט. באירוע משתתפים גם קבוצת שחמטאים מחו״ל וביניהם גם שחמטאים מרוסיה, אוקראינה, פולין וארה"ב. מדובר בתעודת כבוד לתנועת הנוער הדרוזית, בעזרתו של חבר הכנסת חמד עמאר מישראל ביתנו, שנרתמה, לאור בקשת האיגוד לפני ארבע שנים, לפיתוח הנוער הדרוזי, באמצעות משחק השחמט ומאז תומכת בפעילות השחמט בכפרי הדרוזים כולל כמובן במועדונים המרכזיים שנפתחו בפקיעין, בירכא ובסניף בבית ג'אן.
1 צפייה בגלריה
יו"ר איגוד השחמט צביקה ברקאי עם השחקנית הירדנית
יו"ר איגוד השחמט צביקה ברקאי עם השחקנית הירדנית
ברקאי עם השחמטאים באליפות בפקיעין
(צילום: באדיבות איגוד השחמט)
יו"ר איגוד השחמט, צביקה ברקאי, אמר: "אני שמח על הגעתה של ראיה, הספורט, וזה כבר הוכח, יכול לגשר בין פערים ולחבר בין עמים. אנחנו ממשיכים, כפי שחרטנו על דגלנו, לקדם את הפריפריה בתחרויות שונות לאורך כל השנה. כל הכבוד לכל אותם שחמטאים, שמגיעים מכל קצוות הארץ, להשתתף בתחרות בפקיעין. בטוח שכולם ייהנו מהתחרות וגם מהיישוב הפסטורלי והיפה הזה".