אם הפועל באר שבע לא תסיים את העונה כאלופת המדינה, אף אחד לא יזכור לה שבחודש דצמבר 2021 היא הוכתרה כאלופת הסיבוב הראשון של ליגת העל. אתמול (ראשון), ה-0:2 על הפועל נוף הגליל, הותיר אותה - לראשונה בתולדותיה - נטולת הפסדים לאחר 13 מחזורים והציפיות, איך לא, בשמיים.
מדובר בציון דרך מרשים, אבל לא באמת סוג של תואר, אלא הצהרות כוונות של מועדון, שמסתכל למכבי חיפה בלבן של העיניים ושואף להניף את הצלחת לראשונה אחרי שלוש שנים. העובדה שרוב "אלופות החורף" של ליגת העל בשנים האחרונות זכו גם בתואר בחודש מאי, צריכה להדאיג מאוד את חיפה, שמפגרת בחמש נקודות אחרי באר שבע (לה משחק עודף) ועוד צריכה להתארח בטוטו-טרנר בחודש הבא.
6 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
זה יסתיים באליפות שישית? שחקני הפועל ב"ש חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
גורמים רבים שחברו יחד עזרו לבאר שבע לסיים את הסיבוב הראשון בפסגה. בחרנו כמה מהאנשים המרכזים שראויים לציון.

אלונה ברקת: חזרה ובגדול

לאחר שנים של שובע מצידה של הבעלים, שהתבטאו בעיקר בכניסה לחיים הפוליטיים ורצון מוצהר לעזוב את הקבוצה תוך תמיכה כספית מינימלית, בקיץ אלונה ברקת חזרה ובגדול. היא זאת שפתחה את הארנק ואפשרה להחליף את הסגל כמעט במלואו. בזכותה הגיעו שחקנים לא זולים בכלל, כמו למשל ניקיטה רוקאביציה, והיא זו שלא חששה מהביקורת הציבורית להחתים את דור מיכה.
6 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
העניקה גיבוי לרוני לוי גם ברגעים הקשים. ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
גם אם זה די ברור ששפיכת כספים בעולם הכדורגל לרוב תביא להצלחות, ברקת הוכיחה שזה גם יכול לקרות באופן מיידי. בכדורגל בארץ ובעולם לא חסרות דוגמאות למועדונים שהשקיעו סכומים רבים בבניית סגלים מפוארים ונכשלו בענק. גם ההחלטה להפקיד את הפרויקט בידיו של רוני לוי ולתת למאמן גיבוי ברגעים הקשים, והיו כאלה גם העונה, ראויה להערכה.

רוני לוי: יצליח להשקיט את האוהדים?

נקודת הפתיחה של רוני לוי לעונה הנוכחית לא הייתה טובה. אומנם הוא למעשה קיבל כל מה שהוא רצה, ואף מעבר לכך מבחינת סגל השחקנים, אבל לחבר קבוצה חדשה ולהפוך אותה למנצחת, לוקח זמן. אחרי שגמגם בחצי השני של העונה שעברה וגם הקיץ הודח כבר בשלב מוקדם של הליגה האזורית, בכל הקשור לליגת העל קשה לבוא בטענות לקבוצה של לוי.
6 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
האוהדים עדיין רוצים כדורגל יותר התקפי. לוי
(צילום: עוז מועלם)
מגיע לו קרדיט על המקום הראשון, היעדר ההפסדים והניצחונות על מכבי תל אביב ובעיקר מכבי חיפה בסמי עופר. כמו כן ישנם לפחות שלושה שחקנים שתחת לוי רושמים את התקופה הכי יפה בקריירה שלהם. על רמזי ספורי ומריאנו בריירו היה ספק אם הם בכלל ראויים להמשיך להיות בהפועל באר שבע שמכוונת לצמרת. המאמן השאיר אותם, נתן להם קרדיט והם הפכו לשני השחקנים הכי טובים בקבוצה (ואולי גם מהטובים בליגה).
גם איאד אבו עביד, בלם אפור שהגיע מהפועל תל אביב, פורח אצל לוי והפך לשחקן הרכב בנבחרת ישראל. מילה טובה מגיעה לו גם על ניהול הסגל שמורכב מהרבה שחקנים בכירים ובעלי אגו נפיץ. המאמן יודע לתת לכל אחד מהם את התחושה וגם את דקות המשחק כדי להרגיש שהם חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה.
6 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
דווקא הוא לא ממש מוצא את עצמו. מיכה
(צילום: הרצל יוסף)
מי שבכל זאת מחפש, יכול להיאחז ביכולת הלא משכנעת, בכך שהקבוצה לא מלהיבה ולא מצליחה להביס את יריבותיה וגם בכך שדור מיכה לא מוצא את עצמו. אלו האתגרים איתם לוי יצטרך להתמודד בהמשך העונה לצד העימותים עם הקהל (שבינתיים פסקו) והרצון של לא מעט אוהדים לראות כדורגל יותר אטרקטיבי והתקפי.

הבלם הטוב בליגה, ההפתעה הנעימה והמחליף של ז'וזואה

בכל אחת מהחוליות המרכזיות במגרש יש להפועל באר שבע העונה שחקנים שהם מהטופ של הכדורגל הישראלי. מיגל ויטור, הקפטן הבאר שבעי, עדיין נחשב בעיני רבים לבלם הטוב בליגה והוא מוביל חוליית הגנה מנוסה מאוד שהיא הכוח המרכזי של הקבוצה.
6 צפייה בגלריה
רמזי ספורי
רמזי ספורי
שחקן העונה? ספורי
(צילום: הרצל יוסף)
בקישור האחורי מריאנו בריירו הפך, כאמור, העונה לקשר האחורי שבאר שבע כל כך חסרה מאז עזיבת ג'ון אוגו. מעבר ליכולת ההגנתית הנהדרת שלו הוא גם תורם תרומה לא מבוטלת למשחק ההתקפה וזה בהחלט בונוס בלתי צפוי.
בקישור ההתקפי, אחרי שנים של דשדוש, רמזי ספורי פשוט מתפוצץ על המגרש. עם מעורבות בכמעט מחצית משערי הקבוצה - שישה כיבושים וארבעה שערים ב-21 שערים - הוא הפך למוציא לפועל העיקרי של באר שבע. פתאום אף אחד בנגב לא מתגעגע למספרים שסיפק ז'וזואה הפורטוגלי. גם העובדה שדור מיכה לא בעניינים פחות פוגעת בקבוצה בזכות ספורי שכל מצב נייח שהוא לוקח הופך להזדמנות ממשית לכיבוש שער.
6 צפייה בגלריה
מריאנו בטירוף
מריאנו בטירוף
מישהו בב"ש מתגעגע למספרים של ז'וזואה? בריירו
(צילום: עוז מועלם)
בהתקפה, מלך שערי הליגה בשנים האחרונות, ניקיטיה רוקאביציה, הגיע באיחור ממכבי חיפה ולקח לו זמן להיכנס לעניינים, אבל העובדה שבכל זאת סיים עם ארבעה שערי ליגה, מעניקה הרבה אופטימיות לבאר שבע.
פורסם לראשונה: 19:03, 13.12.21