בית"ר ירושלים והפועל תל אביב הן שתי יריבות מושבעות וההיסטוריה, שלא לומר דם רע, בין שני המועדים – ובפרט שני קהליהם – ארוכת שנים. מר שמעון כסח, לדוגמה, מהמערכון המיתולוגי של הגשש, יכול להעיד על כך. בחודש האחרון נתקלנו בשתי דוגמאות שונות לאנשי מפתח הקשורים לשתי הקבוצות.
האחד, דרור קשטן ז"ל, שאימן וזכה באליפויות עם שתיהן. הכבוד וההערכה שהפגינו שני הקהלים (והכדורגל הישראלי כולו) לאחר מותו היו בלתי רגילים. אני חושב שלא תיתקלו באוהד בית"ר שזוקף לחובתו את המעבר להפועל תל אביב ולהפך. זה מקרה מאוד נדיר, אולי יחיד, בכדורגל הישראלי.
1 צפייה בגלריה
אבוקסיס ואברמוב
אבוקסיס ואברמוב
אבוקסיס ואברמוב
(צילום: עוז מועלם)
המקרה השני, של יוסי אבוקסיס, ייבדל לחיים ארוכים. אוהדי הפועל ובית"ר מאוד אהבו אותו והזדהו איתו כשחקן הקבוצה והוא תמיד נתן את כולו לשני המועדונים. אך מעבר שלו מהאחת לשנייה, הן כשחקן והן כמאמן, התקבל תמיד בכעס רב והאהדה הגדולה התחלפה עד מהרה בשנאה ספורטיבית.
וכאן אני רוצה לומר את דעתי לגביו. מקצועית, אני חושב שהוא מאמן טוב ומנוסה. זה שהוא תמיד מקשה על מכבי תל אביב במשחקים נגדו – זה בונוס מבחינתי, בטח כשסופרים 10 שנים מאז הניצחון האחרון בדרבי. אבל בתור אוהד אדום, אני אישית נזכר תמיד לפחות בשני אירועים שמטים את הכף לזכותו:
האחד, נחוץ תיקון לאופן בן העזיב אותו המועדון בשנת 2007. כאוהד – היה לי קשה עם המהלך והדמעות של אבוקסיס היו כנות. נכון, מים רבים ואפילו דאבל אחד זרמו מאז, ובכל זאת.
השני, הפועל תל אביב מארחת את צ'לסי הגדולה בבלומפילד, בעונה הגדולה ההיא של אירופה (שהסתיימה רק ברבע הגמר מול מילאן). בדקות הסיום ממש, גרשון מבקיע פנדל, כולם בשמיים ורק שחקן אחד ניגש במהירות לכדור ורץ איתו לקו האמצע. השחקן הזה הגביה כעבור מספר דקות כדור נפלא שקלשצ'נקו נוגח פנימה. השחקן הזה היה כמובן יוסי אבוקסיס. זו ווינריות. זה מה שחסר להפועל תל אביב בשנים הארוכות שחלפו מאז.
כדי לסגור את המעגל, הצמד אבוקסיס – קלשצ'נקו היה אחראי גם לשער הניצחון מול מילאן בסוף הקמפיין והמאמן שמחא כף בהתלהבות היה לא אחר מאשר דרור קשטן.
אז אם שואלים אותי, ואם אכן יגיע, ברוך הבא אבוקסיס. צוות אימון שלך עם טועמה, גיבור מועדון נוסף שעוד אכתוב עליו בהרחבה, נראה לי אחלה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.