סימון ביילס החליטה שלא לקחת חלק בגמר הקרב-רב מחר (חמישי), כך הודיעה לאיגוד ההתעמלות האמריקאי. המתעמלת האגדית, שהחליטה לפרוש בפתיחת הגמר הקבוצתי, סיפרה על הקשיים המנטליים מהם היא סובלת ובאיגוד ההתעמלות הודיעו על החלטתה.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"אחרי בדיקות נוספות, סימון ביילס החליטה לפרוש מגמר הקרב-רב באולימפיאדה במטרה לטפל בבריאותה הנפשית", כך מסר האיגוד. "סימון תמשיך להיבדק באופן יומי כדי לקבוע האם תוכל להשתתף בגמרים האישיים בשבוע הבא. ג'ייד קרי, שסיימה במקום התשיעי במוקדמות הקרב-רב, תתפוס את מקומה בגמר".
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
זכתה לחיזוקים מכל כיוון. סימון ביילס
(צילום: רויטרס)
עוד נמסר מהאיגוד האמריקאי: "אנו תומכים בלב שלם בהחלטתה של סימון, ומריעים לה על האומץ בו היא שמה את בריאותה מעל הכל. האומץ שלה מראה, שוב, למה היא מודל לחיקוי לכל כך הרבה אנשים".

פרשה מסיבה מנטלית

הדרמה החלה כאמור אתמול, כשביילס עלתה לגמר הקבוצתי ולאחר תרגיל אחד בסוס הקפיצות, אותו סיימה בנחיתה גרועה, מיהרה לחדר ההלבשה ולאחר מספר דקות שבה לאולם, לבשה את האימונית שלה והפכה למעודדות של שאר חברותיה לנבחרת.
בתחילה היה נראה שהסיבה היא פציעה, אך לאחר מכן עלו דיווחים כי ביילס פרשה מסיבה מנטלית, מה שהיא מאוחר יותר אישרה. "כשאני נמצאת במצבי לחץ קיצוניים, אני סוג של מאבדת את זה", אמרה ביילס בפתיחות יוצאת דופן לכתבים במסיבת העיתונאים לאחר הגמר הקבוצתי. "אני פשוט צריכה להתמקד בבריאות הנפשית שלי ולא לסכן את הבריאות שלי. זה פשוט מבאס כשאני צריכה להילחם עם הראש שלי".
"המשחקים האולימפיים יכולים להכריע כל אחד", אמר האגדה האולימפית מייקל פלפס. "יש הרבה רגשות שמתערבבים בפנים. זה שבר לי את הלב. אבל בנוסף, אם מסתכלים על זה, בשנה וחצי האחרונות מסתכלים הרבה יותר על בריאות נפשית של ספורטאים".
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
הנפילה אחרי התרגיל היחיד שביצעה בגמר
(צילום: getty images)
"סימון, עשית אותנו כל כך גאים. גאים במי שאת כאדם, חברת נבחרת וספורטאית", אמרה ראשת המשלחת האמריקאית, שרה הירשלנד. "אנחנו מריעים להחלטה שלך לשים בראש את הבריאות הנפשית שלך מעל הכל, ומציעים לך את תמיכתנו המלאה והמשאבים שלנו כשאת מנווטת בהמשך המסע שלך".
אלי רייזמן, מי שזכתה שלוש פעמים בזהב האולימפי, כולל יחד עם ביילס בריו, התייחסה לפרישה הדרמטית של חברתה ואמרה ל-ESPN: "יש עליה כל כך הרבה לחץ. זה הכי הרבה לחץ שראיתי אי פעם שמוטל על מתעמלת, ואולי הכי הרבה לחץ על ספורטאי אולימפי, ואני לא יכולה לדמיין כמה זה קשה לה. אני כל כך גאה בסימון, ולא יכולה לדמיין כמה אומץ דרוש פשוט לומר 'אני לא הולכת לעשות את זה היום'".
ל-CNN אמרה מתעמלת העבר דברים חריפים הרבה יותר וגם יצאה במתקפה: "איגוד ההתעמלות האמריקאי היה אסון מוחלט במשך שנים (בין היתר זכר לפרשת לארי נאסר), ולצערי לא מספיק השתנה כדי שנאמין בעתיד בטוח יותר, אבל אני חושבת שזה פשוט מראה את חוסר המנהיגות של האיגוד ושל הוועד האולימפי האמריקאי".
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס ובנות נבחרת ארה"ב על הפודיום עם הכסף
סימון ביילס ובנות נבחרת ארה"ב על הפודיום עם הכסף
ביילס ובנות הנבחרת האמריקאית עם מדליית הכסף על הפודיום
(צילום: getty images)
"הספורטאית הטובה ביותר שלהם מתקשה... האם יש מישהו שם שיכול לעזור לה?", תהתה רייזמן. "אני לא יודעת. אני לא נמצאת שם, אז אני לא יודעת. אבל אני חושבת שזו שאלה חשובה שאנחנו צריכים לשאול. האם לסימון יש את התמיכה שהיא צריכה? האם לספורטאים אחרים יש את התמיכה שהם צריכים?"
מי שהחליפה את ביילס בגמר הקבוצתי היא ג'ורדן צ'יילס, שגם הייתה זו שהתרסקה על המשטח בתרגיל הקרקע, האחרון בסבב, שנחשב לטוב והחזק ביותר של ביילס – מה שבסופו של דבר הבטיח לנבחרת הרוסית את מדליית הזהב המפתיעה על חשבון האמריקאיות.
"אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו, כי בסופו של יום אנחנו אנושיים", הוסיפה מתעמלת העל במסע"ת לאחר התחרות. "אנחנו צריכים לכבד את הנפש ואת הגוף שלנו, ולא פשוט לצאת ולעשות את מה שהעולם מצפה שנעשה".
פורסם לראשונה: 04:24, 28.07.21