אחרי קריירה עשירה - רפאל נדאל מתכונן לתלות את המחבט בקרוב מאוד. בריאיון שהעניק לתקשורת הספרדית, חזר "השור ממאיורקה" על מה שהצהיר במאי אשתקד: "זו הולכת להיות השנה האחרונה שלי על מגרשי הטניס".
נדאל, המדורג במקום ה-644 בעולם, קיים שבעה משחקי טניס בלבד מאז ינואר 2023, ארבעה מתוכם בשנה האחרונה. מחר (שלישי) הוא ישוב למגרשים בטורניר ברצלונה, אבל כבר יודע שמדובר בשירת הברבור שלו.
3 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
הפרישה מתקרבת. נדאל
(צילום: Patrick HAMILTON / AFP)
"אני אתן הכל ואפרוש בסוף השנה בלי מחוות", הוסיף נדאל. "אהיה תחרותי עד הרגע האחרון. היו לי שנתיים קשות אחרי ניתוח ירך, וזה קשה כי הגוף לא עושה מה שהראש רוצה. התקדמתי מעט מאוד בחודשים האחרונים".
"זה משחק החימר הראשון שלי מאז גמר הרולאן גארוס ב-2022", שחזר נדאל והוסיף: "יום לאחר מכן הייתי צריך קביים. אלה החיים. קשה לי לתכנן דברים מראש".
3 צפייה בגלריה
גם האוהדים התרגשו מחזרתו של נדאל
גם האוהדים התרגשו מחזרתו של נדאל
האוהדים עדיין אוהבים אותו
(צילום: EPA/DARREN ENGLAND)
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
תמיד יישאר מלך הרולאן גארוס. נדאל
( צילום: AP)
נדאל, כידוע, הוא אחד משלושת הטניסאים הגדולים בתולדות הענף, יחד עם נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר. 14 מתוך 22 תארי הגראנד סלאם שלו הוא השיג על החימר ברולאן גארוס, ארבעה באליפות ארה"ב, שניים באליפות אוסטרליה ושניים בווימבלדון.
נדאל החריב את גופו. פציעות חוזרות ונשנות בברכיים; שבר מאמץ בצלעות; מתיחות בשריר הירך האחורי; בעיות בשרירי הבטן. זו רשימה חלקית בלבד. כל ספורטאי עובר פציעות, אבל זה לא רק הפרופיל הציבורי שלו כאגדת טניס שמושך לכך יותר תשומת לב: אלו אותות מצוקה אמיתיים וקבועים מהמכונה שהוא מתפעל. הוא תמיד מצליח להשתיק ושוב לנצח, ככה הוא הגיע ל-22 תארי גראנד סלאם. ממש לא נראה שמספר 23 באופק.