על הנייר, הטורניר היבשתי הכי "משעמם" ולא משמעותי לקהל העולמי בקיץ הנוכחי הוא גביע הזהב, אליפות צפון ומרכז אמריקה שתיפתח בשבת. המארחת תהיה גם הפעם ארה"ב, כמו בכל גרסה מאז יוסד הטורניר בשמו הנוכחי ב-1991 (לפעמים מצטרפת אליה מארחת נוספת). אבל זו תהיה טעות להתעלם לגמרי מהטורניר הזה.
אחרי הכישלון בהעפלה למונדיאל 2018, פספוס אדיר עבור מדינה כזו, לארה"ב יש סגל צעיר ומעולה; מקסיקו היא כוח מסורתי שתמיד כיף לראות; קנדה נמצאת במגמת שיפור לקראת מונדיאל 2026 שתארח יחד עם ארה"ב ומקסיקו; ולצד אלה, ישנם מדינות איים קטנות כמו האיטי, קורסאו ומרטיניק, שנשענות על שחקנים עם שורשים במדינה שגדלו באירופה והפכו שם למקצוענים, וכעת משדרגים את הכדורגל המקומי. וכבונוס, אלופת אסיה קטאר תשתתף בטורניר כהכנה למונדיאל הביתי שלה ב-2022. צפייה בטורניר יכולה ללמד רבות על כמה כוכבים עתידיים ועל הרכבן של קבוצות הצמרת באירופה בשנים הבאות.

1 צפייה בגלריה
אירווינג לוסאנו
אירווינג לוסאנו
אירווינג לוסאנו
(צילום: AP)

השחקנים שכדאי לשים לב אליהם

אירווינג לוסאנו: בלי צ'יצ'אריטו, שהמאמן הארגנטינאי טאטה מרטינו לא סופר בסגל שלו, שחקנה של נאפולי האיטלקית יכול להיות הכוכב של מקסיקו בטורניר. פרץ עם שער הניצחון מול גרמניה במונדיאל 2018, אבל מאז לא הצליח להתקדם למרות שקבוצות גדולות התעניינו בו. עכשיו שחקן הכנף רוצה לתת איתות נוסף, להצטיין בטורניר ולהוביל את מקסיקו לזכייה שנייה ברציפות. קמפיין חזק ישדרג את מעמדו בחלון ההעברות, והשחקן שיהיה כבר בן 26 בסיומו יודע שהוא חייב להצדיק את הציפיות מתחילת דרכו.
חסוס קורונה: הקיצוני בן ה-28 של פורטו הוא שחקן שיודע לבשל שערים וגם להבקיע בעצמו. בדרך כלל פורטו מייצאת שחקנים מוכשרים לליגות הגדולות באירופה בגיל צעיר יותר, אבל אני בטוח שלאחר טורניר שבו המאמנים יראו את הפוטנציאל שבו, קבוצות מובילות יתעניינו בו..
מיילס רובינסון: רוב הכוכבים מאירופה לא זומנו לסגל ארה"ב לטורניר, והוא מתבסס בעיקר על הליגה המקומית. זו הזדמנות לשמות חדשים להתבלט, ובזמן שאמריקה מגדלת כוחות התקפיים נהדרים, כדאי לשים לב דווקא לבלם אטלנטה מיילס רובינסון (24). הוא מתפתח להיות עמוד התווך של ארה"ב, זה שמחזיק את ההגנה שלה, ועל פי כל ההערכות גביע הזהב יכול להיות סוף סוף המקפצה שלו לאירופה. שחקן עם פוטנציאל רציני מאוד.
אלפונסו דייויס: הסופרסטאר של הטורניר מגיע דווקא מקנדה. בגיל 20, כבר מדברים על השחקן הצעיר המוכשר של באיירן מינכן כמי שיהיה הכדורגלן הקנדי הגדול בכל הזמנים. אולי הוא אפילו יכול להוביל את נבחרתו לזכייה. מהירות יוצאת דופן, אפשרות לשחק במספר עמדות, במיוחד על קו שמאל, יכולת הגבהה, מסירה והבקעה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.