יוסי אבוקסיס לא רואה משחקים. הכוונה לא לאלו של היריבות, שזה עוד יעלה על הדעת, אלא ממש לאלו של קבוצתו שלו. בזמנו הפנוי הוא קורא ביוגרפיות או צופה בסרטים.
אפשר להבין אותו כבן אדם - קשה מספיק לצפות בהפועל פעם אחת, אז פעמיים? - אבל פחות כמאמן של אותה הפועל ממש. אם היה רואה איזשהו משחק מהשמונה האחרונים של הפועל ת"א, ולו רק עוד פעם אחת, לעולם לא היה מעלה בדעתו להמשיך לשחק עם שלושה בלמים. אפילו שער אחד היא לא כבשה באופן הזה.
4 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל פ"ת
הפועל ת"א הפועל פ"ת
הוא רואה משחקים של קבוצתו? אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
את המשחק הגרוע ביותר של הפועל ת"א בהדרכתו, התבוסה 3:0 למכבי פ"ת, הוא חטף בדיוק בצורה הזאת. אז מה עשה אבוקסיס חודש וחצי אחרי עם שובו לזירת הפשע מול אותה מכבי פ"ת, ודווקא שבוע אחרי שהואיל בטובו לשנות את המערך והקבוצה הציגה שיפור ניכר? כמו כלב השב לקיאו, כך גם אבוקסיס חוזר לשלושה בלמים, ולעזאזל פעולות העיכול של הטבלה.
אבוקסיס מאמין בלעשות אותו דבר עד שלמציאות לא תהיה ברירה אלא להשתנות. זה יכול להיקרא כמחמאה - מאמן שיטתי שלא מתרגש מכישלונות נקודתיים - אבל לא במקרה הזה. בהתחשב בכך שעד לסיום העונה נותרו רק עוד חמישה משחקים, אולי מוטב להתחיל לשקול את הרעיון לשנות משהו.
הפלא ופלא, המחצית הראשונה של המשחק אמש הייתה המחצית השלישית של המשחק מלפני חודש וחצי. בלי מגינים שיכולים לתרום למשחק ההתקפה, הפועל תקועה, השער ממנה והלאה. השינוי הדרמטי בעקבות החלפת המערך במחצית - עוד לפני האדום של אביב סלם - רק מוכיח את גודל הטעות המקורית. כמו אז, כשהחליף את איהאב גנאים עוד במחצית הראשונה, גם הפעם הוא מצא את השעיר לעזאזל - דן איינבינדר שהוחלף בדקה ה-27.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
מוטב להתחיל לשנות משהו. שחקני הפועל ת"א
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
המחצית הראשונה של המשחק אמש הייתה המחצית השלישית של המשחק מלפני חודש וחצי
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
לגנותו של איינבינדר ייאמר שהוא באמת היה שעיר אתמול. איבוד כדור לפני השער הראשון, גלישה מביכה לפני השער השני - והכל מצטרף לטעות שלו שהובילה לשער של אבי ריקן בשבוע שעבר.
מה נאמר, בהפועל הנוכחית שלובים כל היסודות שמובילים לירידת ליגה - סגל לא מספיק טוב ומאמן שמוציא ממנו עוד פחות ממה שהוא שווה. דרכו של עולם, ומתוקף ההיררכיה, אבוקסיס יכול להחליף את איינבינדר, ולא להפך.
אבל גם מעל אבוקסיס יש מישהו, ואם הוא לא נואש מהרעיון להישאר בליגה, מוטב שיעשה מעשה. את מכתב הפרידה הוא יכול לנסח באופן הבא: חמש מילים בשורה הראשונה, שלוש בשנייה ושתיים בשלישית. אבוקסיס לבטח יאהב את המחווה.
פורסם לראשונה: 01:30, 21.04.24