שום דבר לא הכין אותנו לזה, אפילו הסיבוב הראשון לא נתן רמז לבאות. היחידה שהאמינה היא ג'וליאנה פנה, שהטראש-טוק שלה לפני הקרב מול אמנדה נונייס – שנחשבת ללוחמת ה-MMA הגדולה בכל הזמנים – נשמע נאיבי ובנאלי. אבל אז התחיל הסיבוב השני והאוהדים באולם בלאס וגאס הבינו שמשהו יוצא דופן קורה, האלופה הנצחית התחילה להיחלש ופנה הנחושה חנקה אותה מאחור בדרך לכניעה - מאתמול בבוקר (ראשון) יש אלופה חדשה ב-UFC במשקל תרנגול.
מרוב עייפות, או תדהמה, פנה בקושי הגיבה למתרחש סביבה ושמה את ידיה על המותניים. רק אחרי מספר דקות, כשטיפסה על הגדר בזירה, השתחררה והחלה לחגוג. צוות השידור, שמורכב בין היתר מהפרשן ג'ו רוגן והאלוף לשעבר דניאל קורמייה, השתגע בעמדה. "זו הסנסציה הגדולה ביותר בתולדות הענף!", שאג רוגן, וכולם מיד הסכימו איתו. נונייס ההמומה חיבקה את פנה ותצטרך להתנחם בכך שהיא עדיין האלופה במשקל נוצה.
5 צפייה בגלריה
ג'וליאנה פנה חוגגת את הניצחון
ג'וליאנה פנה חוגגת את הניצחון
ג'וליאנה פנה חוגגת את הניצחון המדהים
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
ג'וליאנה פנה עם חגורת האליפות
ג'וליאנה פנה עם חגורת האליפות
פנה עם חגורת האליפות
(צילום: AP)
בדרך כלל, כשזורקים לאוויר את המושג "סנסציה" בספורט, קצת חוטאים לאמת. הפעם זה מוצדק לחלוטין, ולא בגלל שג'וליאנה פנה (32, מאזן 4:12) היא לא לוחמת מוכשרת. פשוט נונייס שולטת בענף ביד רמה, החזיקה למשך תקופה שתי חגורות במקביל (כבר לא) ומחסלת יריבות בדומיננטיות מרשימה: רונדה ראוזי, כריס סייבורג, ולנטינה שבצ'נקו (פעמיים) והולי הולם הן רק חלק מהקורבנות שלה בזירה.
הברזילאית הגיעה לקרב עם 12 ניצחונות ברציפות ולא הפסידה מאז 2014 – נצח במונחי MMA. אז מה הפלא שפנה קיבלה באתרי ההימורים סיכויים קלושים לצאת עם הניצחון? למעשה, רק שלושה לוחמים ניצחו בקרב על אליפות עם יחסים נמוכים מאלה, אחת מהן הייתה הולם שהפתיעה את ראוזי הבלתי מנוצחת והדהימה את העולם. בקיצור, מישהו עשה פה קופה.
וכמיטב המסורת, לא מעט לוחמי UFC פירגנו בגדול לפנה והתקשו להסתיר את התדהמה מתוצאת הקרב. "ואוו!! מה ראיתי הרגע?? פנההה!!", התלהב האלוף במשקל בינוני קמארו עוסמאן ואיתו שורה ארוכה של לוחמים ואנשי MMA.
5 צפייה בגלריה
ג'וליאנה פנה חונקת את אמנדה נונייס
ג'וליאנה פנה חונקת את אמנדה נונייס
פנה חונקת את נונייס
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ג'וליאנה פנה בטירוף
ג'וליאנה פנה בטירוף
פנה בטירוף
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אמנדה נונייס אחרי התבוסה
אמנדה נונייס אחרי התבוסה
נונייס אחרי התבוסה
(צילום: AFP)
כולם היו בהלם – חוץ מפנה. "אני לא מופתעת, בני ז***ת!", אמרה האמריקאית בראיון אחרי הקרב וציטטה את נייט דיאז (אחרי שחנק את קונור מגרגור ב-2016) לקול תשואות הקהל. "אמרתי לכם, אל תפקפקו בי שוב. כוח רצון, עוצמה ונחישות יישאו אותך למעלה".
"כשהיא דפקה על המזרן ונכנעה שאלתי, 'זה נגמר?' ואמרו לי שכן, ניצחתי. זה לא נראה אמיתי, זה משוגע", תיארה פנה. "אבל ציפיתי לנצח. העולם הוא הצדפה שלי". חוץ מלנצח את נונייס, פנה גם רשמה נוקאאוט במספר המכות שהנחיתה: 46:79, יתרון די מטורף מול אגדה כמו נונייס שרגילה לשלוט בכל קטגוריה.
נונייס כנראה תדרוש קרב חוזר, ותגיע מוכנה הרבה יותר בפעם הבאה. "עשיתי כל מה שיכולתי, התאמנתי חזק לקראת הקרב", אמרה הברזילאית בצניעות. "אני רוצה לברך את ג'וליאנה, היא לוחמת. תמיד ידעתי זאת. כעת אחזור למכון ואתאמן לקרב הבא".