הפועל ראשל"צ מול א.ס רמת השרון, אצלה עומד על הקווים אחד בשם עידן מימון, ייפגשו מחר (שישי, 15:45, היכל שלמה בת"א) לגמר גביע המדינה בכדוריד. הפועל ראשל"צ, המועדון המעוטר בתולדות המפעל (16 זכיות), חוזר אל מעמד הגמר לאחר הפסקה של 6 שנים, מאז הפעם האחרונה שמימון הוביל את הקבוצה כמאמן לדאבל. רמה"ש, למודת אכזבות בעשור האחרון, תגיע בפעם השנייה שלה בסה"כ לגמר גביע המדינה - והיא רוצה לעשות היסטוריה עם זכייה ראשונה בתואר.
המפגשים ביניהן שהתקיימו העונה ברמת השרון היו צמודים (37:37, עם שיוויון של רמה"ש בשניית הסיום, ו-28:30 עם מהפך של רמה"ש בדקות הסיום) - וגם לשני המאמנים, מימון והרוויה פאזין, ברור: "אין יתרון לאף קבוצה".
1 צפייה בגלריה
פאזין (מימין) ומימון
פאזין (מימין) ומימון
"אין יתרון לאף קבוצה". פאזין (מימין) ומימון
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
מימון זכה ב-13 אליפויות ו-12 גביעי מדינה - כולם באדום של הפועל ראשל"צ. אז האם הוא יפגין ויחצין רגשות, האם יהיה מאופק? "אני שומע את הרחשים מסביב, ומנטרל הכל. מרוכז רק בהכנה. לא רוצה שהפוקוס יהיה עליי. אני רק המאמן, ועושה הכל למען השחקנים, שיגיעו וייראו טוב. אותי מעניין שהקבוצה שלי תנצח. עם כל הכבוד וההערכה, וההזדהות שלי עם הפועל ראשל"צ - אני כבר שנה וחצי עובד במקום אחר. סיימתי יפה בהפועל. אי אפשר לשכוח ולקחת את מה שהיה. אני ממוקד במטרה שלי - להביא תואר לרמת השרון", שיתף בין היתר בריאיון לאתר האיגוד.
ועוד כמה נקודות לקראת הגמר - שיהיה גמר ראשון ביניהם, ובכלל אחרי שליטה בשנים האחרונות של הפועל אשדוד, מחזיקת גביע המדינה בשלוש השנים החולפות, ומכבי ראשל"צ.
שחקן אחד בלבד בגמר הזה יוכל לרשום זכייה שלישית ברציפות בגביע - וזהו ריסטו וויאצ'יץ', שעשה זאת בשנתיים הקודמות עם אשדוד. אם יעשה זאת יכנס לחוג מצומצם של שחקנים שזכו בתארים בשתי קבוצות (הזכורים לטוב - הם בויאן בוטוליה, פיליפ מריאן, טומיסאלב סטויקוביץ' ונובאק בוסקוביץ' עליו השלום).
זו תהיה ההופעה ה-26 של הפועל בגמר גביע - והיא גם זו שמחזיקה ברצף הזכיות הארוך ביותר במפעל - 11 - מסוף שנות השמונים ועד 1999. מתוך המאזן הכולל של 16 זכיות | בעוד רמה"ש הדיחה כאמור את מחזיקת הגביע מאשדוד וניצחה את חולון, ההעפלה של הפועל ראשל"צ לגמר נרשמה מול שתי הקבוצות עם סגלים ישראלים, מהבית התחתון בליגת ווינר - אס"א ת"א אחרי שתי ההארכות ברבע הגמר ומול בני הרצליה בחצי הגמר.
כרטיסים ניתן לרכוש בקופות ההיכל. לפני המשחק - איגוד הכדוריד יערוך טקס עם מסר להחזרת החטופים, ויחלוק כבוד לפני המשחק לשחקן וגיבור ישראל - עמרי רוזנבליט - לוחם שנפצע קשה ברצועת עזה.
אמש במחזור ה-8 בבית התחתון בליגת ווינר, בו הושגה כבר הכרעה עם ירידתה של הפועל ר"ג ללאומית: הפועל ר"ג - בני הרצליה 43:31. א.כ נס ציונה - מכבי קרית מוצקין - 30:33. הפועל קרית אונו - אס"א ת"א 34:28. הערב ייערך משחק מוקדם בבית העליון בין מכבי ת"א למכבי ראשל"צ (20:30, תיכונט). ביום שני יושלם המחזור - רמת השרון תארח את הפועל אשדוד וחולון את הפועל ראשל"צ.