המבחן האחרון של לינוי אשרם לפני האולימפיאדה. רגע לפני שתעלה על המטוס לטוקיו, המתעמלת הבכירה של ישראל תשתתף החל ממחר (שישי) בתחרות ההכנה האחרונה שלה מול הקהל הביתי, בגראנד פרי תל אביב. התחרות תשודר בשידור חי ב-ynet.
אשרם (22) תתמודד נגד חלק גדול מהיריבות שלה בטוקיו, לא כולל נבחרת רוסיה ובראשן האחיות דינה וארינה אברינה, המועמדות העיקריות לצד הישראלית לעלות על הפודיום באולימפיאדה. אשרם מכוונת למדליית הזהב בקרב רב ביום הפתיחה, מה שייתן לה רוח גבית לדבר החשוב באמת.
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
אגב, משרד הבריאות הישראלי לא אישר את השתתפותה של רוסיה בתחרות בגלל שהיא מדינה אדומה ואין אישור כניסה לארץ. בין השמות הבולטים שהגיעו מחו"ל, בין היתר, אפשר למצוא את הבלארוסית אלינה הרנאסקו, סגנית אלופת אירופה משנה שעברה בתחרות הקרב רב.
בנוסף לאשרם, גם עבור ניקול זליקמן יהיה זה ניסוי הכלים האחרון לפני האולימפיאדה, שם היא תנסה לעשות היסטוריה עם גמר ישראלי כפול. אבל עוד לפני כן, זליקמן תנסה להתברג בתמונת המדליות בגראנד פרי בת"א.
גם את הדור הבא שמתכונן למאבק על הכרטיס האולימפי לפריז 2024 יהיה אפשר לראות בתל אביב, עם דריה אטמנוב, עדי כץ ונוגה בלוק, שעזבה את המשפחה בקיבוץ בגיל 13 לטובת מגורים בפתח תקווה עם המאמנת האישית, וזכתה במקום השלישי באליפות העולם לנערות.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
(צילום: EPA)
הנבחרת הקבוצתית, הכוללת את המתעמלות אופיר דיין, יאנה קרמרנקו, נטלי רייץ, יוליאנה טלגין וקארין וקסמן, גם תיקח חלק בגראנד פרי, והיא תתמודד מול אזרבייג'ן, הונגריה, אוקראינה וארה"ב.

"הקהל שולח אותן עם חיבוק לטוקיו"

בשנה הבאה אליפות אירופה תתקיים בארץ, ועבור איגוד ההתעמלות גם מדובר בתחרות הכנה. הפעם נבנו יציעים ל-2,000 צופים, אך כנראה שבשנה הבאה יהיה אפשר להכניס כמות כפולה של קהל. זו הפעם הראשונה שאיגוד ההתעמלות מארח את התחרות, ואחראי על כל שלבי ההפקה, התכנון והארגון.
"אנחנו נהיה מוכנים שכולם יחצו את גבולות המדינה", סיפרה יו"ר איגוד ההתעמלות כנרת צדף ל-ynet. "התקנות השתנו ומדינות נהיו אדומות, הבאנו מתחרות ביום ראשון בטיסת בזק. עד שכולן יהיו פה ולאחר בדיקת קורונה שלילית, אני לא רגועה".
3 צפייה בגלריה
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן
(צילום: אורן אהרוני)
מה אנחנו הולכים לראות בגראנד פרי? "לינוי אשרם וניקול זליקמן מתמודדות בעיקר מול הבלארוסיות, מבחינתנו זו התחרות האחרונה לפני טוקיו וכל הישראליות שלנו יתחרו מול קהל ביתי שמריע להם על חמש השנים שהן עבדו קשה, שולח אותם עם חיבוק חם לטוקיו".
עד כמה חשוב היה לקיים את זה רגע לפני האולימפיאדה? "דווקא לאחר שנת קורונה כזאת, שאף אחת לא זכתה להתחרות מול קהל ישראלי – לא האישי ולא הקבוצתי, יש לזה ערך מטורף, גם מבחינת תחרות הכנה אחרונה. אם מישהו יסתכל בהיסטוריה, התחרות האחרונה הייתה תמיד ברוסיה וגם לנו מותר".
ועדיין, לא כל הנבחרות הגיעו לכאן הפעם. "לצערנו ברזיל, מקסיקו ורוסיה לא פה בגלל בעיות קורונה, משרד הבריאות לא אישרו את הכניסה שלהן. אלו שלוש מדינות שמבחינתנו היו עוזרות לנו. האחיות הרוסיות דינה וארינה אברינה בתל אביב לפני טוקיו זה היה חלום. הסברתי למשרד הבריאות את המשמעת העצמית שיש למתעמלות והתנאי בידוד שהן מתאמנות בו, הן לא מסתובבות בעיר. חיות שנה וחצי בבועה. להגיד שהן מסכנות אותנו? מה ההבדל שהבנות שלנו היו עכשיו במינסק בכל הערבובייה הזאת. זה עצוב שרוסיה לא באה ולא נעים".
התחרות תשודר באתר ynet בשידור ישיר ביום בשבת