המאני טיים של אליפות אוסטרליה כבר כאן. חצאי הגמר אצל הנשים יצאו הבוקר (חמישי) לדרך, כשבמשחק המרכזי גברה ארינה סבאלנקה על קוקו גוף. בגמר היא תפגוש את צ'ינוון ז'נג (12) המפתיעה, שסיימה את מסע הקסם של דיאנה יסטרמסקה.
ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) - קוקו גוף (4, ארה"ב) 6:7, 4:6 | האלופה המכהנת סבאלנקה טרם שמטה מערכה בטורניר, והפעם היא נקמה באמריקאית על ההפסד בגמר ארה"ב בספטמבר והנחילה לה הפסד ראשון ב-2024.
המדורגת שנייה בעולם איבדה יתרון 2:5 במערכה הראשונה, אך חזרה מ-6:5 לניצחון, ובמערכה השנייה שברה את גוף בת ה-19 בדרך לגמר גראנד סלאם שלישי בקריירה. מדובר גם בניצחון ה-13 ברציפות שלה בתחרות. בשבת תנסה הבלארוסית להשלים זכייה שנייה ברציפות במלבורן, כשלגמר היא תגיע כמובן בתור פייבוריטית מובהקת.
3 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
טרם שמטה מערכה בטורניר. סבאלנקה
(צילום: Darrian Traynor/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
הפסד ראשון השנה. גוף
(צילום: AP Photo/Andy Wong)
צ'ינוון ז'נג (12, סין) - דיאנה יסטרמסקה (93, אוקראינה) 4:6, 4:6 | הסינית בת ה-21 זכתה להגרלה נוחה ולא פגשה אף מדורגת, וידיעה לנצל זאת כדי לעלות לגמר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלה. היא עשתה זאת עם ניצחון על הסינדרלה הגדולה של הטורניר, האוקראינית בת ה-23, שהפכה לראשונה מאז 1978 שמגיעה לחצי גמר אוסטרליה מהמוקדמות. שבירה במשחקון השביעי של כל מערכה עשתה את ההבדל עבור ז'נג, שתקווה לנקום בגמר במי שהדיחה אותה ברבע גמר אליפות ארה"ב האחרונה.
3 צפייה בגלריה
צ'ינוון ז'נג
צ'ינוון ז'נג
גמר גראנד סלאם ראשון. ז'נג
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
פורסם לראשונה: 12:34, 25.01.24