"רוג'ר פדרר ורפאל נדאל? אנחנו לא חברים. הכבוד הגדול תמיד נמצא שם, לפחות מהצד שלי, אבל אני יודע שלא הסתדרנו כל כך טוב לאורך הקריירה". כך מודה נובאק ג'וקוביץ', בראיון שהעניק לתוכנית המוערכת "60 דקות", ואשר חלקים ממנה פורסמו ביממה האחרונה בארה"ב.
ג'וקוביץ' התראיין לג'ון ורטהיים, ששאל אותו גם על יחסיו עם פדרר ונדאל. "אנחנו יריבים ובתוך כאלו קשה להיות מאוד קרובים ולחלוק תובנות. אתה יודע, בסוף זה גם יכול לשמש נגדך". ג'וקוביץ' הוסיף: "חלקנו את הבמה כל כך הרבה שנים, ואני חושב שהכבוד תמיד שם. אז כן, אני מקווה שיום אחד, כשהווילונות יהיו מעט יותר סגורים, נוכל לשבת ולהרהר. זה יהיה מדהים".
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ', נדאל ופדרר
ג'וקוביץ', נדאל ופדרר
לא חברים טובים. ג'וקוביץ', נדאל ופדרר
(צילום: Julian Finney/Getty Images for Laver Cup)
ורטהיים שאל את ג'וקוביץ' לגבי ההחלטה שלו לא להתחסן נגד הקורונה, מה שגרר בזמנו סערה ציבורית וביקורת גדולה נגדו. "אנשים ניסו להאשים אותו כאחד שנגד חיסונים בכלל", ענה המדורג 1 בעולם. "אני לא נגד חיסונים, אני בעד חופש בחירה".
ג'וקוביץ' רשם שנה חלומית ב-2023: הוא זכה בשלושה גראנד סלאמים (אליפות אוסטרליה, רולאן גארוס ואליפות ארה"ב) והפסיד רק בגמר ווימבלדון - לקרלוס אלקראס. "אני אוהב לנצח. אין ספק לגבי זה", צחק. "אני שואב השראה ומוטיבציה ממוזיקה. עבורי זה נורמלי לחלוטין. הסוד שלי? אני רק מנסה להיות נאמן לעצמי ולאחרים, ולהציב תמיד מטרות מול העיניים".
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
"אני אוהב לנצח, אין ספק לגבי זה". ג'וקוביץ'
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
ורטהיים התייחס אתמול לראיון המיוחד שקיים עם ג'וקוביץ': "הוא לא דומה לאף ספורטאי אחר. הוא לא חושב כמו אף ספורטאי אחר שהייתי בסביבתו. הוא אתלט מדהים מבחינה פיזית, אבל עם נובאק אתה מבין כמה טניס זה עניין מנטלי. הוא היה בכל כך הרבה משחקים צמודים, כל כך הרבה גמרים, שיחק מול קהל ששרק בוז. אתה מבין כמה הצלחה בונה הצלחה וביטחון עצמי בונה ביטחון".
ורטהיים שאל את ג'וקוביץ' אם הגרסה הנוכחית שלו תנצח את נובאק ג'וקוביץ' של 2011, שנה שבה גם כן זכה בשלושה מייג'ורים. "הוא אמר שבגיל 36 ינצח את נובאק בן ה-24. אולי הוא יוכל לרוץ מהר יותר, אבל הניסיון והביטחון שעבר יאפשרו לו לנצח את השחקן שהיה 12 שנים צעיר יותר".